Kampanie Google Ads - Demand Gen

Porady
Dodano 11.10.2023

Data aktualizacji: 20.10.2023

Poznaj nowość od Google, która zwiększa popyt!

W 2019 roku Google wprowadził reklamy Discovery, które zapoczątkowały znaczący postęp w reklamie. Atrakcyjne wizualnie, spersonalizowane i wciągające doświadczenie, jakie zapewnia ten typ reklam, pozwolił firmom angażować konsumentów. Kolejnym przełomowym rozwiązaniem, jakie Google ma zamiar wdrożyć, są kampanie generujące popyt, które łączą w sobie kreatywność i technologie oparte na sztucznej inteligencji. 

Kampanie Demand Gen debiutują w październiku 2023, wykorzystując moc sztucznej inteligencji do zwiększania popytu na platformach Google i YouTube, wykorzystując przy tym dane historyczne, aby uzyskać świadome i strategiczne podejście.

 

Czym są kampanie Demand Gen?

Nowe narzędzia mają na celu ułatwienie nawiązywania bezpośrednich kontaktów z konsumentami oraz pobudzanie popytu od środka ścieżki zakupowej aż do finalnej konwersji. Ta koncepcja nawiązuje do założeń kampanii Performance Max, jednakże kładzie na nią unikalny nacisk. 

W przeciwieństwie do kampanii Performance Max, które skupiają się na końcowym etapie procesu konwersji, gdzie użytkownicy są już gotowi podjąć konkretne działania na stronie internetowej, kampanie Demand Gen skoncentrowane są na środkowym etapie tej ścieżki. Oznacza to docieranie do użytkowników, którzy wykazują zainteresowanie, ale nie poszukują aktywnie produktów lub usług. Te kampanie strategicznie umieszczają reklamy w cyfrowym krajobrazie treści organicznych, wykorzystując podejście marketingu "push" i subtelnie prezentują reklamy w momencie, gdy użytkownicy przeglądają różne treści online.

 

Autor: Tobias Maurer, Group Product Manager, kampanie generujące popyt
https://support.google.com/google-ads/answer/13859703

 

Kampanie Demand Gen opierają się na wykorzystaniu treści wideo i graficznych w najbardziej angażujących platformach Google. Te kampanie nie tylko zastępują Discovery Ads, ale także wprowadzają innowacyjne rozwiązania w ramach YouTube Ads. Ta nowość opiera się na ogromnej liczbie użytkowników oraz na obecnej oglądalności YouTube Shorts, co zwiększa widoczność i wpływ reklam.

Demand Gen jest kluczowym narzędziem dla marek, które chcą dotrzeć do klientów na platformach Google oferując szeroki wachlarz atrakcyjnych, kontekstowo dostosowanych i wizualnie przyciągających reklam. To strategiczne podejście ma jeden cel: przyciągnąć uwagę i zachęcić do działania w najbardziej odpowiednim momencie.

Najważniejszą cechą kampanii Demand Gen jest jej niezwykła zdolność do przyciągania uwagi oraz konwertowania jej na konkretne działania. Dzięki doskonałym umiejętnościom kampanie Demand Gen kierują użytkowników na strony internetowe i inspirują ich do podejmowania istotnych działań, takich jak rejestracja czy dodanie produktów do koszyka. Ta rewolucyjna strategia obejmuje szeroką gamę punktów stykowych, w tym obszar YouTube, Google Discover i Gmail, co prowadzi do efektywnej obecności reklam, docierając do ponad 3 miliardów użytkowników miesięcznie i angażując ich przy każdym kontakcie z cyfrowymi treściami.

źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/new-ai-powered-ads-to-drive-demand/

 

Nowe funkcje kampanii Demand Gen

Kampanie Demand Gen dają marketerom możliwość korzystania z nowych funkcji, stworzonych specjalnie na ich potrzeby, znanych z tradycyjnych reklam Discovery, ale rozbudowanych i wzbogaconych:

  1. Reklamy graficzne i wideo w ramach jednej kampanii w następujących formatach: krótkie filmy, karuzele, portrety, obrazy kwadratowe.

  2. Segmenty Lookalike - segmenty odbiorców o podobnych cechach do użytkowników z przesłanych list klientów, list odbiorców osób, które weszły w interakcję z witryną, aplikacją lub kanałem YouTube. 

  3. Optymalizacja stawek w kampanii pod kątem konwersji lub maksymalizacji liczby kliknięć w oparciu o cele kampanii, które zachęcają do podjęcia konkretnych działań we właściwym momencie.

  4. Łatwiejszy proces przesyłania kreacji do kampanii, generowania podglądu reklam w różnych formatach oraz możliwość optymalizacji miejsc docelowych przy pomocy testów A/B.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Zastosowanie kampanii Demand Gen

Nowy typ kampanii może okazać się przydatny w kilku przypadkach:
 

Budowanie rozpoznawalności i świadomości marki

Doskonałe rozwiązanie dla firm dążących do ugruntowania swojej pozycji wśród użytkowników. Pozwala budować wizerunek marki, który jest nowoczesny i innowacyjny. Przy wykorzystaniu tego nowego podejścia reklamowego można atrakcyjnie prezentować wartości firmy oraz wyjątkowe cechy produktów czy usług. Jest to szczególnie istotne dla przedsiębiorstw, które aspirują do bycia liderami w swojej branży lub zdobycia przewagi konkurencyjnej.
 

Premiera nowych produktów lub usług

Wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi dzięki kampanii Demand Gen w atrakcyjnym i innowacyjnym formacie reklamowym pomoże wzbudzić zainteresowanie i wyróżnić się na tle konkurencji.
 

Okresy wzmożonego popytu

W okresach, gdy branża doświadcza zwiększonego zainteresowania, tzw. “sezonowości”, np.: podczas świąt lub wyprzedaży, nowy rodzaj kampanii może pomóc w maksymalizacji zasięgu i konwersji.
 

Reakcja na zmieniające się trendy

W dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie trendy i oczekiwania klientów szybko ewoluują, nowa kampania pozwoli być aktualną i dostosowaną do obecnych preferencji rynku.

Łącząc zawiłe i fascynujące kreacji, precyzyjne targetowanie oraz globalny zasięg platform, kampanie Demand Gen nie tylko odmieniają oblicze reklamy, ale także rewolucjonizują sposób, w jaki marki nawiązują kontakt z odbiorcami. Wynikiem tego jest zaangażowanie użytkowników, rosnące konwersje i sukces, który oddziałuje na dzisiejsze trendy marketingowe. Badania wyraźnie wskazują na szybkie reakcje konsumentów po odkryciu nowych produktów lub marek na platformach, takich jak kanały Google, w tym Discover i Gmail. 91% konsumentów natychmiast reaguje na takie odkrycia, co jednoznacznie podkreśla potencjał kampanii Demand Gen w wykorzystywaniu tych kluczowych momentów.

Kampanie Demand Gen to kolejny krok na drodze do skutecznego angażowania konsumentów. Te innowacje przybliżają nas do przyszłości marketingu, w której technologia i kreatywność idą w parze, dostarczając użytkownikom unikalnych wrażeń. 

Jeśli myślisz o zwiększeniu widoczności i konwersji swojej marki, pamiętaj, że nowoczesne rozwiązania czekają tuż za rogiem. Chcesz podążać za najnowszymi trendami w świecie reklam online? Zapraszamy do współpracy! Z nami skomplikowane staje się proste, a sukces jest na wyciągnięcie ręki. Zacznijmy razem budować Twoją marketingową przyszłość!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.