GooglePorady

Ilu specjalistów, tyle technik pozycjonowania? Tak, ale tylko w teorii. Praktyka sprowadza się do dwóch dominujących strategii działań: Black Hat Seo i stojącego w opozycji White Hat Seo. Czym się między sobą różnią i jakie atuty posiada każda z nich?

 

Black Hat SEO: witaj po ciemnej stronie mocy!

Black Hat SEO skrywa nielegalne techniki mające na celu sztuczną manipulację wynikami wyszukiwania. To m.in. spamowanie niskiej jakości linkami przychodzącymi do strony, publikacja nieużytecznych i wątpliwie rzetelnych treści, korzystanie z systemu wymiany linków, cloaking (zaprezentowanie dwóch wersji tego samego tekstu: pierwsza przeznaczona jest dla robotów, druga dla użytkowników).

W tym przypadku trudno jest mówić o korzyściach. Black Hat SEO podobno pozwala niewielkim wysiłkiem uzyskać przyzwoite efekty w zakresie łatwych i średnio-konkurencyjnych słów kluczowych. „Podobno”, ponieważ nieuczciwość wobec Google słono kosztuje.

Strony, które osiągnęły pozycję w TOP 10 za pośrednictwem Black Hat SEO, karane są w wyjątkowo dotkliwy sposób: od obniżenia ich pozycji o kilkadziesiąt miejsc po zupełne usunięcie z wyników wyszukiwania.

Zdjęcie sankcji możliwe jest wyłącznie po uprzedniej, gruntownej przebudowie serwisu pod kątem standardów Google. To skomplikowany, czasochłonny i kosztowny proces. Jeżeli więc zależy Ci na własnym biznesie, porzuć wszelkie pomysły na wykorzystanie koncepcji Black Hat Seo dla zwiększenia widoczności swojej domeny w sieci. Szczególnie jeżeli jest nią np. nazwa firmy i nie możesz pozwolić sobie na jej utratę.

White Hat SEO: działasz uczciwie, więc skutecznie!

Przeciwieństwem Black Hat SEO jest White Hat SEO. To zbiorcze określenie działań zgodnych z Wytycznymi Google dla Webmasterów, w których szczegółowo opisano praktyczne wskazówki pomocne w budowie serwisu internetowego przyjaznego dla robotów wyszukiwarki.

To właśnie one odpowiedzialne są zarówno za obiektywną ocenę warstwy merytorycznej serwisu (im wyższa, tym lepsza pozycja strony w wynikach wyszukiwania), jak i wskazanie najkorzystniejszej metody naturalnej promocji witryny.

Praktykując White Hat SEO, zyskujesz przychylność Google. To niezaprzeczalna korzyść; w rezultacie odsuwasz od siebie widmo potencjalnej kary, która na pewien czas osłabiłaby Twój biznes w walce o klienta, na czym zyskałaby Twoja konkurencja. White Hat SEO wymaga jednak cierpliwości.

Nawet przy stosunkowo łatwych słowach kluczowych uzyskanie satysfakcjonujących wyników może potrwać. Są one jednak wartościowe dla robotów wyszukiwarki, co dla Ciebie powinno stanowić jasny sygnał, że White Hat SEO jest warte zachodu.

Co wybrać?!

Dowiedziałeś się, na czym polegają dwie kluczowe techniki pozycjonowania: Black Hat SEO i White Hat SEO. Poznałeś ich atuty i wady, więc nie powinieneś mieć trudności z wyborem tej, z której pomocą skutecznie zwiększysz widoczność witryny w wyszukiwarce.

To, co zakazane kusi najbardziej, jednak nierzadko równie mocno rozczarowuje. Z kolei uczciwość jest ostoją bezpieczeństwa i wiarygodności, których Twoja marka potrzebuje do zrównoważonego rozwoju. Załóż więc biały kapelusz i nieustannie pracuj nad swoją stroną, a upragnione efekty pojawią się szybciej, niż myślisz.

Jeśli masz pytania i chciałbyś aby twoja strona pojawiła się w topowych wynikach wyszukiwania? Zapraszamy do kontaktu.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.