Porady

Planowanie działań marketingowych jest ważne, wiele mówi się o strategicznym podejściu do rozwoju komunikacji. Jednak nawet najlepszy pomysł bez skutecznej egzekucji pozostaje jedynie marzeniem. Sprawna koordynacja odróżnia marzycieli od ludzi biznesu.

 

Koordynacja w cyklu Deminga

PDCA, czyli cykl Deminga to jedno z prostszych i skuteczniejszych narzędzi doskonalenia firmowych procesów:

  1. Planuj (Plan),
  2. Wdrażaj (Do),
  3. Badaj (Check),
  4. Reaguj (Act).

Wydaje się proste? Tylko pozornie. Słabym punktem całego procesu jest realizacja. Nawet najlepszy plan zawiedzie bez codziennej mozolnej pracy, pilnowania terminów i egzekwowania realizacji. Ile genialnych pomysłów spaliło na panewce, bo nie miał kto ich przypilnować?

„Porządek jest dla słabych – geniusz działa w chaosie”

Bzdura. Chwytliwe hasło, którym wielu próbuje maskować brak organizacji, a my nie chcemy jej ukrywać. Chcemy ją wyeliminować. Chaos rośnie, cicho i niezauważenie, gdy nikt nie naciska, gdy nie ma presji czasu i pomysłu rozwoju na krok do przodu.

Przyspiesza, wraz z rosnącym poziomem złożoności zadania i liczebnością zespołu. W końcu wybucha z wielką siłą, gdy okazuje się, że wyniki finansowe są niezadowalające, deadline przekroczony, a podczas raportowania zapada niezręczna cisza.

Koordynator – czyli kto?

„Your own personal Jesus // Someone to hear your prayers // Someone who care”

Depeche Mode w utworze Personal Jesus w prawdzie nie mieli na myśli roli koordynatora, ale słowa pasują jak ulał. To jasne, że potrzebna jest osoba, która przypilnuje realizacji procesu i będzie go stymulować.

Wsłucha się w Twoje cele i będzie jej zależało na ich realizacji. Dobra koordynacja przychodzi z doświadczeniem. Wymaga odpowiedzialności, komunikatywności i świetnej organizacji pracy. Najważniejszy jest jednak czas na prowadzenie projektu marketingowego, którym zwykle nie dysponują właściciele i osoby koncentrujące się na sprawnym rozwoju firmy.

Koordynator sam w sobie nie jest jednak specjalistą od wszystkiego. Łączy ogólną wiedzę, jednak polega na umiejętnościach specjalistów i działów, z którymi pracuje.

Jak poprawić poziom koordynacji projektów?

Jeśli dysponujesz własnym działem marketingu i współpracujesz z freelancerami zadbaj o to, by wyłonić jedną osobę, która weźmie odpowiedzialność za ogólny postęp realizacji. Działając z agencjami, zadbaj o jasny podział obowiązków i zapytaj, kto jest odpowiedzialny za Twój projekt.

Jedna osoba decyzyjna i odpowiedzialna po Twojej stronie i jedna po stronie agencji. To układ idealny. Pamiętaj jednak, że account to nie koordynator. W większości agencji rolą accounta jest handel i pilnowanie tematów. Odpowiedzialnością koordynatora – terminowa realizacja celów Klienta oraz jego rozwój.

Ustalajcie terminy na konkretne zadania. Deadline jest bezlitosny, ale pomaga. Podobnie jak planowanie na kalendarzu lub w specjalnym systemie do zarządzania projektami. Jak np. Asana, Monday.com czy stary poczciwy RedMine. Pracę ułatwiają również mediaplany i praca w sprintach – raportowanie w wyznaczonych odstępach czasu połączone z wyznaczaniem kolejnych kamieni milowych w rozwoju projektu.

Jeśli czujesz, że mimo dobrych planów, wdrożenia w firmie nie idą wystarczająco szybko, sprawdź, czy są w odpowiedni sposób koordynowane. Proste usprawnienia, umieszczenie właściwej osoby na właściwym miejscu, sprawią, że cała organizacja zacznie działać sprawniej. Różnicę odczujesz już po kilku miesiącach.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy, zapraszam do kontaktu!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.