Promowanie postów na Facebooku

Social Media
Dodano 24.08.2020

Dlaczego warto promować posty na Facebooku?

Prowadzenie profilu na Facebooku i publikowanie na nim różnego rodzaju treści ma zawsze ten sam priorytet: dotarcie do jak największej liczby użytkowników. Chcemy zgromadzić dużą publiczność, która nie tylko zobaczy Twoje posty, lecz także zbuduje zaangażowaną społeczność wokół marki.

Niestety sam zasięg organiczny przeważnie stanowi zaledwie kilka procent wszystkich Twoich fanów - co może okazać się niewystarczające dla aktywnego rozwoju fanpage. Dlatego Facebook zachęca do uruchomienia płatnej promocji postów.

Jak promować posty na Facebooku

1. z poziomu strony

Większość początkujących użytkowników promuje posty korzystając z tzw. niebieskiego przycisku

Jest łatwo dostępny, ponieważ zlokalizowany tuż pod (każdym) opublikowanym postem. Pozwala na sprawne promowanie zarówno nieco starszych treści, jak i zamieszczanych na bieżąco w celu:

A: przekierowania użytkowników na swoją witrynę (stronę firmową, sklep internetowy itp.),

lub

B:  skłonienia fanów do aktywności: oceniania, komentowania, udostępniania postów.

Promowanie postów z poziomu strony, przy pomocy charakterystycznego przycisku „Promuj post” to najłatwiejsze rozwiązanie, jakie w tym zakresie oferuje Facebook. Warto je przetestować, zanim przejdziesz dalej i nauczysz się korzystać z Menadżera Reklam.

 

Niezależnie od celu, jaki chcesz zrealizować za pomocą funkcji promowania postów, efektywność Twoich działań zależy od kilku czynników. Konkretnie 4:

Czynnik 1: zdefiniowanie kluczowej grupy odbiorców.

Oto kryteria targetowania postów dostępne na Facebooku:

  • płeć,
  • lokalizacja (miejsce, gdzie użytkownicy aktualnie przebywają),
  • szczegółowe jak między innymi: wykształcenie, zainteresowania.

Jeśli chcesz, to z łatwością możesz wykluczyć określonych odbiorców w ramach pojedynczej grupy docelowej. To dobre wyjście w sytuacji, kiedy zależy Ci na rozbudowie społeczności fanów i dotarcie do nowych użytkowników.

Zanim rozpoczniesz działania promocyjne na Facebooku, ustal grupę odbiorców, do jakich mają trafiać Twoje posty!

Czynnik 2: ustalenie budżetu i wybór waluty, w jakiej chcesz się rozliczać

W przypadku, kiedy promujesz swój post po raz pierwszy, możesz skorzystać z możliwości wyboru metody płatności. Facebook oferuje 4:

  • Pay Pal,
  • szybki przelew,
  • karta kredytowa,
  • karta debetowa.

Czynnik 3: określenie całkowitego czasu promowania wybranego posta lub wybranych postów.

Czynnik 4: wybór konta na Facebooku (w przypadku, kiedy prowadzisz kilka fanpage’y).

Umiejętne operowanie ww. ustawieniami, szczególnie budżetem, umożliwia szacunkowo określić, do jak dużego grona odbiorców (liczby użytkowników) trafi promowany post. Po kliknięciu opcji „Promuj post”, zacznie być on wyświetlany określonej grupie odbiorców, przez zadeklarowany czas, aż do całkowitego wyczerpania budżetu.

Po skończonej promocji postu dobrą praktyką jest analizowanie statystyk, w jaki sposób zadeklarowane przez nas ustawienia wpłynęły na zwiększenie zasięgu promowanego wpisu. Warto o tym pamiętać, żeby móc wyciągać wnioski na poczet przyszłych działań.

Przedstawiony powyżej sposób promowania postów na Facebooku, cechujący się niezwykłą prostotą, nie jest jedynym rozwiązaniem jakie oferuje serwis. Bardziej zaawansowane możliwości promowania oferuje Menadżer Reklam.

2. z poziomu Menedżera Reklam

Menadżer Reklam to rozwiązanie polecane dla firm, które chcą mieć jeszcze większą kontrolę nad procesem promowania. Oferuje znacznie więcej opcji dotyczących określania grupy docelowej, optymalizacji ustawień (budżetu, umiejscowienia wpisu, statystyk i formatu reklamy) i celów kampanii.

Przede wszystkim dysponuje aż  11 celami reklamowych do wyboru - w ramach 3 głównych kategorii:

  • Działania,
  • Konwersja,
  • Świadomość.

Co więcej, większość z nich jest rozbudowana – dzieli się na kolejne podgrupy, bardziej precyzyjne dla maksymalizacji skuteczności działań promocyjnych.

Wykorzystaj Menadżera Reklam, by dokładnie określać kluczowe wskaźniki efektywności dla każdej z kampanii promocyjnej prowadzonych na Facebooku.

 

Wybierając jeden z celów, np. „Aktywność” możesz targetować swoją kampanię konkretnie na:

  • polubienia strony,
  • aktywność dotyczącą posta,
  • reakcje na zaproszenia na wydarzenia.

„Aktywność” to jeden z celów promowania postów na Facebooku, w którego przypadku możesz określić konkretny wskaźnik efektywności swoich działań.

Wspólnym mianownikiem wszystkich celów są zbliżone możliwości targetowania. Tzn. na:

  • grupę odbiorców
  • wiek,
  • płeć,
  • lokalizację.

Tutaj warto wykorzystać opcję wykluczenia grup odbiorców, a także tworzenia podobnych lub niestandardowych grup.

  • umiejscowienie,
  • budżet (dzienny lub całkowity),
  • tożsamość i format reklamy
  • giph,
  • wideo,
  • grafika.

Tworząc posty reklamowe, pamiętaj o najważniejszych zasadach:

  • Na kreacji graficznej zawartość tekstu nie powinna przekraczać 20% całości.
  • Reklama musi być zgodna z zasadami zamieszczania reklam na Facebooku.

Procentową objętość, jaką tekst zajmuje na grafice przeznaczonej do postu możesz szybko sprawdzić za pomocą narzędzia Facebooka: Kontrola Tekstu na Obrazie. Natomiast spis materiałów zakazanych i objętych ograniczeniami w publikacji znajdziesz wśród Zasad dotyczących reklam.

Spośród zaprezentowanych metod promowania postów, zdecydowanie efektywniejszym rozwiązaniem jest używanie Menadżera Reklam. Powód jest bardzo prosty – w praktyce okazuje się dużo bardziej skuteczny niż niebieski przycisk „Promuj post”. 

Jeśli jednak czujesz, że świat reklamy FacebookAds jest dla Ciebie zbyt zawiły, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści Social Media wskażą Ci konkretne rozwiązania z zakresu FacebookAds dostosowane zarówno do specyfiki Twojego biznesu, dzięki którym zrealizujesz swoje cele.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.