Przydatne wtyczki SEO dla WooCommerce 2023
Czy WordPress to narzędzie, na którym możesz postawić sklep e-commerce? Tak! Jak to zrobić? Czytaj dalej - podpowiadamy!
Nie od dziś wiadomo, że działalność e-commerce to już w zasadzie podstawa działalności dla wielu przedsiębiorstw. Sprzedaż internetowa przynosi wiele korzyści: pomaga zaoszczędzić na kosztach, dociera do większej ilości odbiorców (nawet na całym świecie), sprawia, że Twój sklep działa całodobowo, pomaga łatwo zarządzać asortymentem, dzięki optymalizacji pomaga trafiać bezpośrednio do klientów zainteresowanych Twoim produktem i wiele, wiele więcej.
Zatem co powstrzymuje niektórych przedsiębiorców przed założeniem sklepu internetowego? Z naszego doświadczenia możemy stwierdzić, że głównym winowajcą jest… niewiedza.
WooCommerce jako podstawa działalności e-commerce na WordPress
Jeśli posiadasz stronę internetową na WordPress, rozpoczęcie przygody z działalnością e-commerce jest banalnie proste, a do tego zupełnie darmowe! Wystarczy, że zainstalujesz bezpłatny plugin, a w kilka chwil stworzysz podstawy swojej strony internetowej. To bardzo popularne i proste narzędzie, wykorzystywane przez wielu specjalistów.
Prowadzenie e-commerce w tak łatwy sposób umożliwia podstawowa, a zarazem obowiązkowa dla takiej działalności wtyczka WooCommerce.
WooCommerce - wtyczki do pozycjonowania, które usprawnią Twoją pracę
Założenie sklepu e-commerce nie wystarczy Ci, jeśli chcesz osiągać świetne wyniki sprzedaży. Czymś, o co musisz zadbać, jest również pozycjonowanie swojej witryny.
Posiadasz sklep na stronie WordPress? Wtyczki do pozycjonowania dla sklepów postawionych na pluginie Woocommerce pomogą Ci przyciągać klientów do Twojego sklepu internetowego. Warto dodać, że w dużej mierze są one bezpłatne. Na które warto zwrócić uwagę? Jakie są najlepsze wtyczki na WooCommerce 2023? Przedstawiamy nasze typy.
Yoast SEO
Dzięki tej dodatkowej wtyczce możesz przeprowadzić podstawową optymalizację swojej witryny, a także oceniać publikowane na niej treści pod kątem SEO.
Yoast SEO pozwala:
-
konfigurować meta title oraz meta description na poszczególnych podstronach,
-
stworzyć mapę witryny,
-
implementować tagi kanoniczne,
-
określić, czy dana strona powinna być indeksowana,
-
integrować i standaryzować dane strukturalne witryny (schema.org),
-
konfigurować ścieżki dostępu do podstron w obrębie portalu, co ułatwia nawigowanie po stronie, a jednocześnie może przyczyniać się do poprawienia linkowania wewnętrznego (czyli pozycjonowania on-page).
Źródło: Yoast.com
All in One SEO Pack
Ten plugin to narzędzie podobne do Yoast SEO i może być traktowane zamiennie. Pozwala na:
-
prostą edycję metadanych i ustawień robotów wyszukiwarki,
-
dostosowanie strony pod social media,
-
zintegrowanie jej z Google Analytics, Google Search Console czy Bing Webmaster Tools.
SEOPress
To wtyczka alternatywna do Yoast SEO i All in One SEO. Dzięki niej możesz:
-
zmieniać title,
-
zmieniać meta descriptions,
-
zaimplementować Google Analytics, Search Console i Facebook Pixel.
Rank Math
Jest on nieco bardziej rozbudowanym narzędziem. Poza importowaniem funkcji z Yoast SEO czy All in One SEO oferuje:
-
pomoc w linkowaniu wewnętrznym,
-
zaawansowany manager przekierowań,
-
monitoring błędów 404,
a w płatnej wersji dodatkowo:
-
integrację z Google Analytics 4,
-
monitoring słów kluczowych,
-
pomoc w pisaniu treści.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Redirection
Pozwala zarządzać przekierowaniami i monitorować błędy 404.
Google XML Sitemaps
Ta wtyczka pozwala stworzyć mapę strony. Sam wybierasz, które rodzaje stron lub konkretne adresy mają się w niej znajdować - reszta dzieje się automatycznie. Narzędzie generuje plik xml, dzięki czemu możesz zgłosić mapę witryny do Search Console.
Broken Link Checker
Dzięki temu pluginowi możesz monitorować linki wewnętrzne i zewnętrzne, a także sprawdzać czy każdy z nich prowadzi prawidłowo do miejsca docelowego. Narzędzie to pozwala również wyszukiwać i naprawiać uszkodzone linki.
WP Smush
Ta wtyczka do optymalizacji zdjęć - WordPress WooCommerce pozwala działać sklepowi szybciej i skracać czas jego ładowania. Zmniejsza i kompresuje obrazy, a także wprowadza lazy loading - w danym momencie ładuje kluczowe zasoby, czyli na przykład obrazki, które w danym momencie mają być widoczne. Im szybsze ładowanie strony, tym większe zadowolenie klienta, a co za tym idzie wyższy współczynnik konwersji.
To jedynie kilka propozycji z szeregu wtyczek kompatybilnych z WooCommerce. Lepsze efekty i większe zadowolenie klientów mogą przynieść także wtyczki do płatności WooCommerce.
Źródło: wpmudev.com
Prowadzenie działalności e-commerce w sklepie postawionym na stronie WordPress dzięki wtyczce WooCommerce to sprawa prosta i tania (bezpłatna, jeśli nie wymagasz zaawansowanych opcji). Przydatne pluginy do działań SEO, które pozwalają działać na wielu płaszczyznach, wzmocnią pozycję Twojej witryny w przeglądarkach. A jeśli potrzebujesz wsparcia fachowców w pozycjonowaniu swojej strony, chcesz poprawić wyniki i pomnożyć zyski ze sprzedaży - skorzystaj z pomocy specjalistów!