Regulamin konkursu - jak go stworzyć?

Dodano 05.10.2022

Konkursy to świetny sposób, by zyskać rzesze fanów. Jednak by taka akcja okazała się sukcesem, konieczny jest regulamin. Jak go stworzyć? 

Dobrym sposobem na aktywizację i pozyskanie nowych fanów jest organizacja konkursu w Social Mediach, na przykład na Facebooku lub Instagramie. Kluczem do udanej akcji jest stworzenie rzetelnego regulaminu konkursowego, istotnego zarówno z punktu prawa polskiego, jak i Metaverse. Jak więc stworzyć dobry regulamin? Przyjrzyjmy się najważniejszym sekcjom.

 

I postanowienia ogólne

  • Wskaż obowiązującą nazwę konkursu, która jest spójna z komunikacją w Social Media.

  • Dokładnie określ Organizatora i sponsora nagród. 

  • Wyznacz sztywne ramy czasowe trwania rywalizacji. 

 

II Uczestnicy konkursu

  • Określ, kto może wziąć udział w walce o nagrody. 

  • Organizujesz konkurs tylko na terytorium Polski, czy za granicą? Zaznacz to w regulaminie! 

  • Zaproś do zabawy osoby pełnoletnie i posiadające konto na profilach społecznościowych - to tam będzie trwała zabawa.

  • Zabezpiecz się na wypadek zarzutów o nielegalne praktyki, wykluczając możliwość udziału w konkursie pracowników czy najbliższej rodziny Organizatora.

 

III Zasady i przebieg konkursu

  • Wyznacz Jury.

  • Opisz, na czym polega zadanie i jakie będą kryteria przyznania nagrody. Pamiętaj - im prościej, tym lepiej!

  • Wskaż, kiedy zostaną ogłoszone wyniki i jakie przesłanki należy spełnić, by móc walczyć o nagrodę (np. podanie danych kontaktowych i wyrażenie zgody na ich przetwarzanie).

Uwaga! Jeśli nie organizujesz loterii, podkreśl to w regulaminie! A jeśli zamierzasz wyłonić zwycięzcę w drodze losowania, sprawdź, co musisz wiedzieć. W artykule znajdziesz też kilka pomysłów na typy konkursów, które łatwo zorganizować, a które są atrakcyjne dla obserwujących. 

 

IV Nagrody

  • Określ, jaką nagrodę przewidujesz. 

  • Zaznacz, czy nagroda podlega wymianie na jej równowartość w pieniądzu albo nagrody innego rodzaju.

  • Nadmień, że prawa do odbioru nagrody nie mogą być przeniesione na osoby trzecie. 

  • Aby uniknąć nieporozumień jasno określ czas, w którym Zwycięzca może podać swoje dane do przesyłki. 

  • Zastanów się ile czasu potrzebujesz aby wysłać nagrodę i podaj widełki w regulaminie.

Protip: wskaż nagrodę poniżej 2000 zł brutto. Wtedy nie podlega ona opodatkowaniu (zgodnie z postanowieniami art. 21 § 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 1991 Nr 80 poz. 350). Zamieść tę informację w regulaminie!

 

V Prawa autorskie

  • Jeśli po zakończeniu konkursu zamierzasz wykorzystywać przesłane zdjęcia czy teksty gdziekolwiek w Internecie, zadbaj o to, by w regulaminie zamieścić klauzulę o przeniesieniu praw autorskich. Poinformuj Uczestnika o tym, że z chwilą zgłoszenia następuje przeniesienie praw autorskich do haseł na Organizatora zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 

 

VI Reklamacje

  • Koniecznie podaj sposób i możliwy czas na dokonanie reklamacji. Co powinna zawierać reklamacja? Dane personalne, numer kontaktowy, oraz dokładne uzasadnienie i opis okoliczności.

  • Wyznacz ramy czasowe rozpatrzenia reklamacji.. 

 

VII Ochrona danych osobowych - RODO

  • Dane osobowe i ich ochrona to nie przelewki! Dokładnie określ, kto jest administratorem takich danych jak: nick, imię, nazwisko, adres, numer telefonu użytkownika, oraz zaznacz, że został powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w razie jakichkolwiek wątpliwości. W tym punkcie podaj także adres e-mail inspektora. 

  • Poinformuj o przetwarzaniu danych osobowych uczestników konkursu na podstawie zgody, tj. w oparciu o art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

  • Koniecznie wspomnij, że podanie danych osobowych ma charakter dowolny, ale jest niezbędne do udziału w konkursie, na przykład po to, by właściwie adresować nagrodę.

  • Dla Uczestnika ważne jest także to, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez cały czas trwania konkursu, a potem zostaną usunięte. Nie zapomnij zawrzeć takiej informacji w regulaminie. 

  • Poinformuj też, komu będą udostępniane dane Konkursowiczów, np. Jury, pracownikom i dostawcom. 

  • Zawrzyj informacje na temat tego w jaki sposób będa przetwarzne dane.   

 

VIII Postanowienia Końcowe

  • Bardzo ważne jest wyraźne zaznaczenie, że zwalniasz serwis Facebook lub Instagram z odpowiedzialności za konkurs. 

  • Zabezpiecz się na wypadek nieprzyjemnych i nieprzewidzianych akcji, takich jak obraźliwe komentarze kierowane w stronę innych Użytkowników, uczuć religijnych czy innych. Jeśli uczestnik narusza regulamin na którymkolwiek etapie konkursu może zostać z niego wykluczony, ale powinno to wybrzmieć w regulaminie. 

  • Podkreśl, że zgłoszenie się do konkursu (czyli publikacja na fanpage pracy konkursowej) jest równoznaczne z akceptacją regulaminu. 

  • Na koniec załącz informację, gdzie można znaleźć Politykę prywatności (link). 

 

Podstawą udanego konkursu jest dobrze przemyślany regulamin, na którym w razie wątpliwości może oprzeć się zarówno Organizator, jak i Uczestnicy. To wymaga trochę pracy, jednak odsunięcie widma “bana” czy kar finansowych jest tego zdecydowanie warte! Zanim więc opublikujesz kolejną nielegalną loterię, albo konkurs bez regulaminu zastanów się - czy na pewno Cię na to… stać? Jeśli ciągle masz wątpliwości co do tego, jak napisać dobry regulamin, skontaktuj się nami! 

 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.