Remarketing w Google Ads
Remarketing to ponowna aktywizacja użytkowników, którzy weszli w interakcję z witryną. Jakie konkretne działania obejmuje? Sprawdź!
Z artykułu dowiesz się:
1) Czym jest remarketing graficzny?
2) Na czym polega remarketing dynamiczny?
3) Czy warto korzystać z formatu wideo w remarketingu?
4) Co to jest RLSA?
5) Przykładowe listy odbiorców, jakie możemy wykorzystać do działań remarketingowych.
Czym jest remarketing graficzny?
Remarketing graficzny to (najczęściej) elastyczna reklama graficzna utworzona w Google Ads, która kierowana jest na konkretne, już skonfigurowane listy odbiorców.
Stosując ją, możemy dowolnie personalizować przekaz zarówno na bannerze, jak i wyświetlany obok niego nagłówek oraz tekst reklamy. Co doskonale sprawdza się w przypadku, gdy mamy do zaoferowania odbiorcom kod rabatowy, bądź chcemy poinformować stałych klientów o specjalnej ofercie, czy akcji promocyjnej.
Na czym polega remarketing dynamiczny?
Remarketing dynamiczny to format reklamy bazujący na, uprzednio przesłanym do Google Merchant Center, pliku produktowym. Na podstawie przeglądanych produktów w witrynie, wyświetla on oferty, którymi odbiorca może być faktycznie zainteresowany.
Najnowsze rozwiązania Google w formie inteligentnych kampanii zakupowych działają automatycznie w takiej formule. Obecnie to rozwiązanie nie jest rozwinięte na tyle, by móc samodzielnie „zapominać” o konfiguracji reklam utworzonych w formacie remarketingu dynamicznego.
Fakt: możemy je kierować, podobnie jak w przypadku remarketingu graficznego, na dowolnie utworzone listy użytkowników. Przy czym musimy pamiętać o konieczności spełnienia warunku dotyczącego objętości listy remarketingowej. Musi obejmować co najmniej 100 użytkowników.
Remarketing dynamiczny spotykany jest u reklamodawców promujących sklepy internetowe, które pracują na - wyżej wspomnianym - pliku produktowym. Ten format reklamy niejednokrotnie wykazuje się wysoką skutecznością, dlatego warto o nim pamiętać.
Czy warto korzystać z formatu wideo w remarketingu?
Format wideo od zawsze wzbudza mieszane uczucia. Z łatwością znajdziemy tuzin specjalistów, którzy nie wyobrażają sobie działań bez tego typu reklamy i… vice versa.
Która koncepcja jest właściw(sz)a?
Efektywność kampanii wideo przede wszystkim zależy od nas samych i od tego jak dobrze przyłożymy się do przygotowania strategii działań.
Google udostępnia nam takie opcje jak, chociażby sekwencje, dzięki którym „za rękę” - stopniowo, film po filmie. Działa to na zasadzie puzzli, które należy ułożyć w ściśle określonej sekwencji, by ujrzeć kompletny obraz. W omawianym przypadku rozrzuconymi puzzlami są poszczególne filmy. Obrazem jest natomiast witryna wraz z ofertą główną.
Podsumowując: ograniczona ilość wyświetleń oraz dobranie odpowiedniego filmu do konkretnej listy remarketingowej przyniesie same korzyści, jeśli nie sprzedażowe to wizerunkowe. Między innymi:
-
zwiększy świadomości marki wśród odbiorców,
-
zwiększając zaufanie do marki, poprawi współczynnik konwersji.
Co to jest RLSA?
Remarketing List for Search Ads nazywane w skrócie RLSA, to nic innego jak remarketing prowadzony w sieci wyszukiwania. Polega on na ponownym wyświetlaniu naszych reklam tekstowych użytkownikom, którzy weszli w interakcję z naszą witryną, bądź aplikacją.
Format ten dosyć ciekawy, ponieważ pozwala na wyodrębnienie osobnego budżetu dla ściśle zdefiniowanych odbiorców, a także kierowanie do nich indywidualnego przekazu reklamowego. Chcąc uzyskać najlepszy efekt, warto zaproponować potencjalnemu klientowi rabat albo zorganizować inną akcję promocyjną, która przekona go do ponownej interakcji z marką.
W przypadku RLSA trudnością może okazać się objętość listy remarketingowej. Musi zawierać minimum 1000 użytkowników.
Na koniec: bonus!
Czas na (zasłużoną) nagrodę dla spragnionych wiedzy! Oto kilka podstawowych list remarketingowych, które warto wykorzystywać w swoich działaniach.
-
Lista remarketingowa na porzucone koszyki.
-
Lista remarketingowa wszystkich użytkowników dokonujących transakcji.
-
Lista remarketingowa użytkowników przeglądających poszczególne kategorie na stronie.
-
Lista remarketingowa użytkowników spędzających na stronie ponad średnią liczbę czasu.
Wykorzystujesz którąś? A może chcesz, ale nie jesteś pewien, jak zacząć? Skontaktuj się z nami! Jako certyfikowani specjaliści kampanii w ramach Google Ads wskażemy Ci i pomożemy wdrożyć rozwiązania korzystne dla Twojego biznesu.
Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy, może jednak przynieść ciekawe wnioski.