Remarketing w Google Ads

Dodano 07.09.2020

Remarketing to ponowna aktywizacja użytkowników, którzy weszli w interakcję z witryną. Jakie konkretne działania obejmuje? Sprawdź!

 

Z artykułu dowiesz się:

1) Czym jest remarketing graficzny?

2) Na czym polega remarketing dynamiczny?

3) Czy warto korzystać z formatu wideo w remarketingu?

4) Co to jest RLSA?

5) Przykładowe listy odbiorców, jakie możemy wykorzystać do działań remarketingowych. 

 

Czym jest remarketing graficzny?

Remarketing graficzny to (najczęściej) elastyczna reklama graficzna utworzona w Google Ads, która kierowana jest na konkretne, już skonfigurowane listy odbiorców. 

Stosując ją, możemy dowolnie personalizować przekaz zarówno na bannerze, jak i wyświetlany obok niego nagłówek oraz tekst reklamy. Co doskonale sprawdza się w przypadku, gdy mamy do zaoferowania odbiorcom kod rabatowy, bądź chcemy poinformować stałych klientów o specjalnej ofercie, czy akcji promocyjnej. 

 

Na czym polega remarketing dynamiczny?

Remarketing dynamiczny to format reklamy bazujący na, uprzednio przesłanym do Google Merchant Center, pliku produktowym. Na podstawie przeglądanych produktów w witrynie, wyświetla on oferty, którymi odbiorca może być faktycznie zainteresowany. 

Najnowsze rozwiązania Google w formie inteligentnych kampanii zakupowych działają automatycznie w takiej formule. Obecnie to rozwiązanie nie jest rozwinięte na tyle, by móc samodzielnie „zapominać” o konfiguracji reklam utworzonych w formacie remarketingu dynamicznego. 

Fakt: możemy je kierować, podobnie jak w przypadku remarketingu graficznego, na dowolnie utworzone listy użytkowników. Przy czym musimy pamiętać o konieczności spełnienia warunku dotyczącego objętości listy remarketingowej. Musi obejmować co najmniej 100 użytkowników.

Remarketing dynamiczny spotykany jest u reklamodawców promujących sklepy internetowe, które pracują na - wyżej wspomnianym - pliku produktowym. Ten format reklamy niejednokrotnie wykazuje się wysoką skutecznością, dlatego warto o nim pamiętać.

 

Czy warto korzystać z formatu wideo w remarketingu?

Format wideo od zawsze wzbudza mieszane uczucia. Z łatwością znajdziemy tuzin specjalistów, którzy nie wyobrażają sobie działań bez tego typu reklamy i… vice versa.

Która koncepcja jest właściw(sz)a? 

Efektywność kampanii wideo przede wszystkim zależy od nas samych i od tego jak dobrze przyłożymy się do przygotowania strategii działań. 

Google udostępnia nam takie opcje jak, chociażby sekwencje, dzięki którym „za rękę” - stopniowo, film po filmie. Działa to na zasadzie puzzli, które należy ułożyć w ściśle określonej sekwencji, by ujrzeć kompletny obraz. W omawianym przypadku rozrzuconymi puzzlami są poszczególne filmy. Obrazem jest natomiast witryna wraz z ofertą główną. 

Podsumowując: ograniczona ilość wyświetleń oraz dobranie odpowiedniego filmu do konkretnej listy remarketingowej przyniesie same korzyści, jeśli nie sprzedażowe to wizerunkowe. Między innymi:

  • zwiększy świadomości marki wśród odbiorców,

  • zwiększając zaufanie do marki, poprawi współczynnik konwersji.

Co to jest RLSA?

Remarketing List for Search Ads nazywane w skrócie RLSA, to nic innego jak remarketing prowadzony w sieci wyszukiwania. Polega on na ponownym wyświetlaniu naszych reklam tekstowych użytkownikom, którzy weszli w interakcję z naszą witryną, bądź aplikacją.

Format ten dosyć ciekawy, ponieważ pozwala na wyodrębnienie osobnego budżetu dla ściśle zdefiniowanych odbiorców, a także kierowanie do nich indywidualnego przekazu reklamowego. Chcąc uzyskać najlepszy efekt, warto zaproponować potencjalnemu klientowi rabat albo zorganizować inną akcję promocyjną, która przekona go do ponownej interakcji z marką.

W przypadku RLSA trudnością może okazać się objętość listy remarketingowej. Musi zawierać minimum 1000 użytkowników.

 

Na koniec: bonus!

Czas na (zasłużoną) nagrodę dla spragnionych wiedzy! Oto kilka podstawowych list remarketingowych, które warto wykorzystywać w swoich działaniach. 

  1. Lista remarketingowa na porzucone koszyki.

  2. Lista remarketingowa wszystkich użytkowników dokonujących transakcji.

  3. Lista remarketingowa użytkowników przeglądających poszczególne kategorie na stronie.

  4. Lista remarketingowa użytkowników spędzających na stronie ponad średnią liczbę czasu.

 

Wykorzystujesz którąś? A może chcesz, ale nie jesteś pewien, jak zacząć? Skontaktuj się z nami! Jako certyfikowani specjaliści kampanii w ramach Google Ads wskażemy Ci i pomożemy wdrożyć rozwiązania korzystne dla Twojego biznesu.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy, może jednak przynieść ciekawe wnioski.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.