Social Proof - (nie)oczywisty sposób na zwiększenie zaangażowania Klientów

Dodano 19.04.2021

Czy wiesz, że według badań aż 83% użytkowników woli dokonać zakupu na podstawie pozytywnych opinii innych konsumentów niż zaufać tradycyjnej reklamie? Dla 77% Klientów wyszukiwanie recenzji online to natomiast pierwszy, najważniejszy etap transakcji. Jak więc wzbudzić zaufanie potencjalnego nabywcy odwiedzającego sklep internetowy i zachęcić go skorzystania z oferty? Wykorzystując popularną zasadę społecznego dowodu słuszności!

 

Zjawisko społecznego dowodu słuszności – na czym polega?

Popularne w społeczeństwie zjawisko społecznego dowodu słuszności (ang. Social Proof) polega na podejmowaniu decyzji na postawie poglądów osób zewnętrznych: użytkowników, ekspertów, rodziny, przyjaciół, celebrytów. Klienci mają tendencję do powielania zachowań innych – w myśl zasady, że większość ma zawsze rację, a status specjalisty daje monopol na wiedzę. Praktycznym przykładem takiego zachowania może być, np. zakup produktu poleconego przez influencera bez uprzedniego zapoznania się z opiniami czy specyfiką przedmiotu; rekomendacja celebryty to dla konsumenta wystarczające świadectwo jakości.

Social Proof odnalazło jednak zastosowanie nie tylko w influencer marketingu. Zjawisko to z powodzeniem wykorzystuje również e-marketing, o czym opowiemy na przykładzie narzędzia do Marketing Automation.   

 

Wykorzystanie Social Proof w Marketing Automation

Około 70% konsumentów uzależnia decyzje zakupowe od znalezionych w Internecie recenzji produktów. Społeczny dowód słuszności staje się więc realnym narzędziem sprzedażowym, którego potencjał  docenił system Customer Data Platform i Marketing Automation, SALESmanago. To właśnie w tym narzędziu znajdziemy stosunkowo świeżą funkcjonalność - widżet Social Proof:

Przykład widżetu Social Proof stworzonego w kreatorze SALESmanago.

Źródło: Strona WWW Klienta FEB

Konstrukcja widżetu jest bardzo prosta - składa się on z części graficznej oraz tekstowej. W części graficznej system pozwala zastosować jedną z dostępnych domyślnie grafik bądź załadować własną. Część tekstowa zależy już tylko od osoby konfigurującej.

Treść powinna być dostosowana do rodzaju widżetu, który nas interesuje. System proponuje 3 opcje prezentacji informacji, które chcielibyśmy umieścić w polu tekstowym:

  • widżet z liczbą wizyt na karcie produktu,
  • widżet obrazujący ilość osób, które dodały dany produkt do koszyka,
  • widżet informujący o ilości osób, które zakupiły dany produkt.

Oprócz opcji wyboru rodzaju widżetu, SALESmanago daje także możliwość ustawień dodatkowego warunku w postaci minimalnej liczby zdarzeń do pokazania potencjalnemu odbiorcy. Co to oznacza w praktyce?

Przyjmijmy, że realna liczba wizyt na karcie danego produktu wynosi 3. Przy ustawionym warunku minimalnym na poziomie 5, system wylosuje wartość z zadanego przedziału, np. między 5 a 10. Odnotowując 3 realne sesje, widżet przedstawi więc Klientowi zwielokrotnioną liczbę wizyt, co tylko wzmacnia zjawisko Social Proof i pozostaje z korzyścią dla sprzedającego.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Zaimplementowanie funkcjonalności to prosta droga do:

  • wzbudzenia zaufania klienta,
  • „podgrzania” emocji oraz ugruntowania i przyspieszenia decyzji zakupowej klienta,
  • spersonalizowanych komunikatów i dynamicznie dopasowywanych treści,
  • powiadomienia Klienta o liczbie osób, które oglądają dany produkt, zakupiły go bądź dodały do koszyka,
  • analizy sprzedaży wygenerowanej dzięki widżetowi Social Proof.

Poniżej przedstawiono wygląd widżetu w praktyce - na karcie konkretnego produktu.

Przykład widżetu Social Proof na karcie produktu jednego z klientów FEB.

Źródło: Strona WWW Klienta FEB

 

Widok analizy statystyk wygenerowanych przez aktywny widżet Social Proof na koncie klienta FEB.

Źródło: Panel SALESmanago Klienta FEB

 

Dlaczego stosowanie zjawiska społecznego dowodu słuszności w postaci notyfikacji na kartach produktowych jest (nie)oczywiste? Bo choć nieskomplikowane, to wciąż mało popularne wśród polskich biznesów e-commerce. Naszym przedsiębiorcom wciąż ciężko uwierzyć w moc Social Proof, a szkoda – ponieważ w parze z prostotą tego rozwiązania niewątpliwie idzie jego skuteczność.

Zdanie „Nie zwlekaj, 92 osoby właśnie ogląda ten produkt” to zdecydowanie skuteczniejsze CTA niż „Kup teraz”. Widżet sprawia, że wielu klientów ulegnie „presji” i dokona konwersji – w końcu coś, co jest na celowniku tylu innych osób musi być warte zakupu (a stany magazynowe są ograniczone!).

 

Chciałbyś przekonać się o skuteczności widżetu Social Proof? Jeżeli tak – skontaktuj się z nami! Porozmawiamy szerzej o zaletach tego rozwiązania i wspólnie ustalimy ścieżkę jego wdrożenia. Nasi specjaliści Marketing Automation są tu dla Ciebie!

Pamiętaj!

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.