Porady

„Jak?”, „kiedy?” i „za ile?” to zwykle są pytania stawiane na starcie współpracy. „To zależy” stanowi natomiast powszechną i znienawidzoną odpowiedź. Solidne poznanie firmy oraz oparte na nim planowanie pozwalają odpowiadać na nie w sposób znacznie bardziej precyzyjny. Co  ważniejsze w sposób, który pozwala oszczędzać i zarabiać pieniądze.

Korporacje zwykle dysponują obszerną dokumentacją na temat marki: strategia komunikacji i promocji, brandbook, przygotowany brief i z góry określone budżety czy cele działań. Takie podejście nie jest jednak regułą. Wielu Klientów uważa to za stratę czasu, w końcu wiedzą czego chcą (zwykle maksymalizować sprzedaż) i znają się na prowadzeniu własnego biznesu. Czy to jednak wystarczy?

Cały obraz lepiej widać z pewnej odległości

Biznes jest złożony i wielowątkowy. Pracując latami nad jedną marką, niektóre jej aspekty mogą zostać pominięte lub zmarginalizowane. Króluje spojrzenie biznesowe koncentrujące się na produkcie, sklepie internetowym, produkcji oraz rentowności. Nieco dalej na mapie zainteresowań polskiego przedsiębiorcy jest konkurencja, która jak wiadomo, nigdy nie śpi i zawsze knuje coś niedobrego.

Gubi się w tym wszystkim idea stawiania Klienta w centrum biznesu, a w krok za tym idzie sprowadzenie marketingu do roli dźwigni – wajchy, o której przypominamy sobie w chudych miesiącach, gdy nagle sprzedaż lub tempo wzrostu są niewystarczające.

Kłopot polega na tym, że czasem trudno to dostrzec z wnętrza organizacji, a jednak marketing to nie aspiryna, i stanowczo nie działa jak wspomniana wcześniej wajcha. Strategia służy więc spojrzeniu z pewnej odległości; identyfikuje procesy i słabe punkty, wraca do stawiania Klienta w centrum, proponując rozwiązania na miarę każdego indywidualnego przypadku i problemu.

Koszty – działań ad hoc

Zostańmy jednak przy doraźnych działaniach, które wydają się tańsze i wygodniejsze od stałych inwestycji marketingowych. W wielu przypadkach przypominają one szarpaninę wykańczającą pracowników i nerwy szefa oczekującego efektów. W rezultacie tracony jest czas, pieniądze na media, a także korzyści, które można by osiągnąć dobrze zaplanowanymi działaniami.

Strategia krok po kroku

U podstaw dobrego planowania leży zrozumienie, dlatego rekomendujemy spotkanie warsztatowe połączone z briefingiem. Dla nas jest to czas poznania spojrzenia Klienta na biznes, poznanie zasad, którymi się rządzi oraz wstępne wnioski.

Dla uczestników często stanowi formę dodatkowej edukacji i możliwość spojrzenia na własną pracę oraz cele z nieco innej perspektywy. Zdarza się, że w toku rozmowy redefiniowane są zarówno cele, jak i kierunki rozwoju.

Już na etapie przygotowania do takiego warsztatu strategicznego przyglądamy się branży oraz dotychczasowym aktywnościom kontrahenta. Dzięki takiemu podejściu już na pierwszym spotkaniu roboczym jesteśmy w stanie wychodzić z propozycjami i zadawać właściwe pytania.

Produktem warsztatu marketingowego jest podsumowanie stanowiące jednocześnie brief, na którym opieramy dalsze planowanie. Kształt finalnego dokumentu strategii jest uzależniony od zdefiniowanych potrzeb. Odnosimy się do komunikacji marki, planujemy działania promocyjne, określamy narzędzia i budżety, analizujemy konkurencję. Dodatkowo opracowujemy propozycje wdrożeń wraz z media planami, które stanowią użyteczne narzędzie pozwalające przekuć teorię w praktyczne wdrożenie.

Na każdym etapie warsztatów strategicznych i strategii marketingowej, strategii komunikacji czy strategii promocji przedstawiamy propozycje, a także ich konsekwencje. Wysuwamy pomysły i scenariusze rozwoju, ale to Ty podejmujesz decyzje o tym, w którą stronę pójdzie marka, którą zarządzasz. Oprócz finalnego dokumentu sugerujemy spotkanie, na którym prezentujemy wypracowane rozwiązania, podsumowując najważniejsze ustalenia i decyzje.

Od strategii do realizacji. Jako agencja marketingowa wychodzimy poza doradztwo strategiczne i proponujemy naszym Klientom wdrożenie opracowanych planów marketingowych. Doświadczeni koordynatorzy FEB zadbają, by plany stały się rzeczywistością.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy, zapraszam do kontaktu!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.