Porady

Sprawdź, co daje blog firmowy – obok większych możliwości promocji niż bannery, kampanie CPC czy artykuły sponsorowane. 

Blog firmowy to jedno z miejsc, gdzie Ty i Twoi Klienci możecie poznać się jeszcze lepiej oraz doskonały sposób na nieoczywistą a efektywną promocję produktów czy usług. Jeśli prowadzisz firmę, to powinieneś i bloga, a jeśli nie wiesz, dlaczego – czytaj dalej!

5 korzyści prowadzenia bloga firmowego

1. Pozyskujesz wartościowe leady.
 

Wnioski podsumowujące raport biznesowy Staate of Inbound 20181 opracowany na podstawie badań marketingowych i sprzedaży przez  światowego lidera inbound marketingu — HubSpot — są jednoznaczne. 

W 2018 r. 75% firm internetowych odpowiedziało się za marketingiem treści jako ważniejszym niż dotychczas prowadzone działania w ramach marketingu zewnętrznego, kiedy to klient musi odnaleźć reklamodawcę. 

Najwyższej jakości leady w 60% pochodzą z inbound marketingu. Przede wszystkim praktyk SEO i content marketingu (w tym – prowadzenia bloga firmowego), a także Social Mediów oraz Google Ads, czyli reklam displayowych w sieci reklamowej Google.

Samo pozyskiwanie leadów, a więc dotarcie do potencjalnych Klientów i tworzenie sytuacji sprzedażowych lub usługowych jest priorytetem. 69% światowych marek w swojej strategii stawia na zdobywanie leadów. Dla 37% z nich głównym celem jest sprzedaż.

Firmy blogujące notują średnio 55% wyższy odsetek odwiedzin na swoich stronach w stosunku do konkurentów, którzy konsekwentnie ignorują content marketing. Korzyści są widoczne jak na dłoni, niezależnie od tego, w jakiej branży funkcjonujesz:

  • blogujące firmy B2B pozyskują miesięcznie 67% więcej leadów,
  • blogujące firmy B2C pozyskują miesięcznie 88% więcej leadów.


Trudno się zatem dziwić, że dla ponad połowy przedsiębiorców biorących udział w badaniu Hubspot, Blog Content Creation stanowi jedno z kluczowych działań marketingowych, które uzupełniając się w ramach spójnej strategii, warunkują nieustanny, dynamiczny rozwój firmy.

2. Zwiększasz rozpoznawalność marki.

Prowadzenie bloga firmowego zwiększa rozpoznawalność Twojej marki w sieci: nie tylko umacnia pozycję strony firmowej w organicznych wynikach wyszukiwania, ale i daje realne szanse na awans do pierwszej dziesiątki wyświetleń. 

Samo prowadzenie bloga to jednak zbyt mało, by mówić o sukcesie. Należy robić to z głową. Google ocenia wiarygodność i wartość tekstu, rozumianą jako użyteczność,  na podstawie własnych algorytmów. W tym Pandę i Kolibra, które pod lupę biorą m.in.: 

  • objętość artykułu, 
  • długość – tytułu, wstępu,
  • prawidłowe stosowanie fraz kluczowych z krótkiego i długiego ogona,
  • użyteczność artykułu (czy i w jakim stopniu autor odnosi się do poruszanej tematyki),
  • sposób prezentacji treści, w przypadku artykułów – konstrukcję, przejrzystość tekstu.

3. (Lepiej) pozycjonujesz się w Google.

Algorytmy Google wysoko oceniają dobrej jakości, unikalne treści zawierające linki (wewnętrzne, zewnętrzne – ale tylko do rzetelnych źródeł) oraz umiejętnie wplecione frazy kluczowe. Czyli w sposób logicznie wynikający z kontekstu wypowiedzi oraz konstrukcji zdań i w ilości, która nie przytłacza czytelnika, a samego artykułu nie zamienia w katalog produktowy.

Treść, która zostanie odpowiednio opatrzona frazami SEO (najlepiej w tytule, we wstępie, co najmniej raz w śródtytule), ma dużą szansę znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wg badań Advanced Web Ranking, 71,33% wszystkich wyszukiwań w Google skutkuje kliknięciem w link znajdujący się na pierwszej stronie.

Stawiając na SEO, dbasz też o sukcesywne zwiększanie ruchu na stronie i tworzenie „długiego ogona” słów kluczowych. To zapytania, które mogą pojawić się w wyszukiwarce, choć odbiegają od głównych fraz dla danej strony. Przykładem frazy z długiego ogona jest np. skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch dla kobiet po porodzie zamiast frazy ćwiczenia na płaski brzuch. 

W każdej branży bez wyjątku istnieje katalog fraz kluczowych z długiego ogona, którego potencjał w zakresie zwiększenia widoczności strony dla Google jest na tyle duży, że nie powinno się go zlekceważyć. 

Hasła wpisywane w Google bywają nieprzewidywalne, ale skoro pojawiają się w wyszukiwarce, to znaczy, że muszą znaleźć się także w powiązanych tematycznie artykułach. To jedna z nitek prowadzących do kłębka – Twojej strony, oferty, do sprzedaży.

4. Budujesz i umacniasz zarazem wizerunek eksperta.

Jedna trzecia (34%) czytelników blogów przyznała, że zdarzyło jej się zakupić określony produkt lub usługę pod wpływem artykułu przeczytanego na cenionym przez siebie blogu. Znamienne, że nieco więcej  (39%) podaje ten argument jako bezpośredni powód  bezpowrotnej rezygnacji z planowanego zakupu określonego produktu lub usługi...

Kreowanie wizerunku eksperta jest niezwykle istotna, szczególnie w sytuacji, kiedy oferujesz usługi, których realizacja wymaga fachowej wiedzy. Poprzez blog wychodzisz naprzeciw potencjalnym Klientom, którzy muszą Cię dokładnie poznać, aby móc Ci zaufać. To jeden z fundamentów, na którym należy budować profesjonalny i rzetelny wizerunek marki – jako autorytetu w swojej branży.

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej to jeden ze sposobów na budowanie relacji z Klientami. Tym bardziej, jeśli pod wpisami pojawiają się komentarze a wraz z nimi pole do dyskusji. Dwustronna komunikacja prowadzona za pośrednictwem m.in. bloga przynosi obopólne korzyści.

Marka na podstawie uwag, wskazówek i sugestii swoich Klientów zdobywa bezcenną wiedzę o swoich produktach i usługach. Orientuje się czy i w jakim stopniu rozwiązuje problemy, z jakimi borykają się odbiorcy oraz co może zrobić, by (jeszcze) lepiej wywiązywać się z tego zadania.



Klienci poznają „ludzkie oblicze” marki – stojącą za nią ideę, wyznawane wartości, jej historię. Opowiedziana w interesujący sposób, zostanie zapamiętana, a świadomość marki jest jednym z elementów wpływających na decyzje zakupowe, co może zaowocować większą sprzedażą. Znasz to z doświadczenia. Prędzej wybierzesz produkt lub usługę marki, z którą wszedłeś w jakąkolwiek relację niż zupełnie obcej Ci firmy.

Blog to własne medium, które aktywnie wspiera sprzedaż, jeśli tylko prowadzone jest umiejętnie. Czyli na podstawie przemyślanej strategii, systematycznie, z uwzględnieniem promocji produktów / usług (w aspekcie praktycznym, jako rozwiązanie konkretnych problemów Klienta) oraz w sposób interesujący dla odbiorców zarówno pod względem tematyki, jak i prezentacji treści w zależności od jej rodzaju.

Dbaj o rzetelność, wiarygodność i unikalny charakter każdej publikacji, a następnie przekonaj się, jak rośnie pozycja Twojej marki na rynku oraz jej rozpoznawalność wśród konsumentów. 

  • publikując do 15 wpisów miesięcznie, zdobywasz 5x więcej ruchu niż firmy, które nie prowadzą bloga,
  • zwiększając liczbę artykułów z 11-20 na 21-50 zyskujesz średnio 45% więcej ruchu na stronie.

5. Dbasz o powracających, zdobywasz nowych Klientów.

Blog powinien być integralną częścią wszystkich działań marketingowych. Do niego odsyłasz ruch z innych źródeł – wyszukiwarki Google i serwisów społecznościowych. Wartościowe teksty możesz wykorzystać także jako uatrakcyjnienie firmowego newslettera. Skorzystaj z tych wskazówek, by sukcesywnie powiększać społeczność fanów Twojej marki.

Dołóż wszelkich starań, aby poznać proces zakupowy swoich Klientów i krok po kroku płynnie ich po nim przeprowadzaj. Odpowiadaj na najczęściej pojawiające się pytania, rozwiewaj wątpliwości, dostarczaj cennej wiedzy i eksperckich wskazówek, których próżno poszukiwać w sieci (i rzecz jasna, u konkurencji). W ten sposób zyskasz nie tylko powracających czytelników, ale i świadomych zwolenników marki.

Blog firmowy to świetne narzędzie marketingowe do promocji marki i budowania relacji zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Pozwala na pełne wykorzystanie potencjału SEO domeny, a wykorzystany w kampanii jako jeden z kanałów komunikacji, może zwiększyć zasięg promocji firmy i w rezultacie zwiększyć sprzedaż.

Prowadzenie bloga firmowego przynosi efekty, ale przy tym potrzebuje czasu i umiejętności. Jeśli nie bardzo wiesz, w jaki sposób wdrożyć w swojej firmie content marketing na czele z blogiem, odezwij się! Wspólnie wypracujemy rozwiązanie najlepsze dla Twojego biznesu.

1 State of Inbound 2018 Your Go-To Business Report for Marketing and Sales Research (dostęp 10.02.2020).

 

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief

Wyślij wiadomość

Wolisz wiadomość? Skorzystaj z formularza!

Wyślij wiadomość
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.