5 powodów, dlaczego warto założyć firmowego bloga

Dodano 10.02.2024

Sprawdź, co daje blog firmowy – obok większych możliwości promocji niż banery, kampanie CPC czy artykuły sponsorowane. 

Blog firmowy to jedno z miejsc, gdzie Ty i Twoi Klienci możecie poznać się jeszcze lepiej oraz doskonały sposób na nieoczywistą a efektywną promocję produktów czy usług. Jeśli prowadzisz firmę, to powinieneś i bloga, a jeśli nie wiesz, dlaczego – czytaj dalej!

 

5 korzyści prowadzenia bloga firmowego

W dzisiejszym świecie cyfrowym, blog firmowy stał się nie tylko narzędziem marketingowym, ale kluczowym elementem strategii. Skuteczne prowadzenie bloga może znacząco wpłynąć na widoczność firmy w Internecie. Poniżej znajdziesz pięć kluczowych korzyści płynących z prowadzenia bloga firmowego, które każdy przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę. Jakie są zalety prowadzenia bloga?

 

1. Pozyskujesz wartościowe leady

Wnioski podsumowujące raport biznesowy State of Inbound 2018 opracowany na podstawie badań marketingowych i sprzedaży przez światowego lidera inbound marketingu — HubSpot — są jednoznaczne. 

W 2018 r. 75% firm internetowych odpowiedziało się za marketingiem treści jako ważniejszym niż dotychczas prowadzone działania w ramach marketingu zewnętrznego, kiedy to klient musi odnaleźć reklamodawcę. 

Najwyższej jakości leady w 60% pochodzą z inbound marketingu. Przede wszystkim praktyk SEO i content marketingu (w tym – prowadzenia bloga firmowego), a także Social Mediów oraz Google Ads, czyli reklam displayowych w sieci reklamowej Google.

Samo pozyskiwanie leadów, a więc dotarcie do potencjalnych Klientów i tworzenie sytuacji sprzedażowych lub usługowych jest priorytetem. 69% światowych marek w swojej strategii stawia na zdobywanie leadów. Dla 37% z nich głównym celem jest sprzedaż.

Firmy blogujące notują średnio 55% wyższy odsetek odwiedzin na swoich stronach w stosunku do konkurentów, którzy konsekwentnie ignorują content marketing. Korzyści są widoczne jak na dłoni, niezależnie od tego, w jakiej branży funkcjonujesz:

  • blogujące firmy B2B pozyskują miesięcznie 67% więcej leadów,
  • blogujące firmy B2C pozyskują miesięcznie 88% więcej leadów.

Trudno się zatem dziwić, że dla ponad połowy przedsiębiorców biorących udział w badaniu Hubspot, Blog Content Creation stanowi jedno z kluczowych działań marketingowych, które uzupełniając się w ramach spójnej strategii, warunkują nieustanny, dynamiczny rozwój firmy.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

2. Zwiększasz rozpoznawalność marki

Prowadzenie bloga firmowego zwiększa rozpoznawalność Twojej marki w sieci: nie tylko umacnia pozycję strony firmowej w organicznych wynikach wyszukiwania, ale i daje realne szanse na awans do pierwszej dziesiątki wyświetleń. 

Samo prowadzenie bloga to jednak zbyt mało, by mówić o sukcesie. Należy robić to z głową. Google ocenia wiarygodność i wartość tekstu, rozumianą jako użyteczność,  na podstawie własnych algorytmów. W tym Pandę i Kolibra, które pod lupę biorą między innymi: 

  • objętość artykułu, 
  • długość – tytułu, wstępu,
  • prawidłowe stosowanie fraz kluczowych z krótkiego i długiego ogona,
  • użyteczność artykułu (czy i w jakim stopniu autor odnosi się do poruszanej tematyki),
  • sposób prezentacji treści, w przypadku artykułów – konstrukcję, przejrzystość tekstu.

 

3. Lepiej pozycjonujesz się w Google

Regularne publikowanie wartościowych treści na blogu firmowym jest świetną metodą na poprawę pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Algorytmy Google wysoko oceniają dobrej jakości, unikalne treści zawierające linki (wewnętrzne, zewnętrzne – ale tylko do rzetelnych źródeł) oraz umiejętnie wplecione frazy kluczowe. Czyli w sposób logicznie wynikający z kontekstu wypowiedzi oraz konstrukcji zdań i w ilości, która nie przytłacza czytelnika, a samego artykułu nie zamienia w katalog produktowy.

Treść, która zostanie odpowiednio opatrzona frazami SEO (najlepiej w tytule, we wstępie, co najmniej raz w śródtytule), ma dużą szansę znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Według badań Advanced Web Ranking, 71,33% wszystkich wyszukiwań w Google skutkuje kliknięciem w link znajdujący się na pierwszej stronie.

Stawiając na SEO, dbasz też o sukcesywne zwiększanie ruchu na stronie i tworzenie „długiego ogona” słów kluczowych. To zapytania, które mogą pojawić się w wyszukiwarce, choć odbiegają od głównych fraz dla danej strony. Przykładem frazy z długiego ogona jest np. skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch dla kobiet po porodzie zamiast frazy ćwiczenia na płaski brzuch. 

W każdej branży bez wyjątku istnieje katalog fraz kluczowych z długim ogonem, których potencjał w zakresie zwiększenia widoczności strony dla Google jest na tyle duży, że nie powinno się go lekceważyć. 

Hasła wpisywane w Google bywają nieprzewidywalne, ale skoro pojawiają się w wyszukiwarce, to znaczy, że muszą znaleźć się także w powiązanych tematycznie artykułach. To jedna z nitek prowadzących do kłębka – Twojej strony, oferty, do sprzedaży.

 

4. Budujesz i umacniasz zarazem wizerunek eksperta

Blog firmowy to doskonałe miejsce do prezentowania wiedzy i doświadczenia Twojej firmy. Publikowanie artykułów na aktualne tematy związane z branżą, przewodniki, czy studia przypadku, buduje reputację i postrzeganie Twojej firmy jako eksperta w danej dziedzinie. To z kolei przekłada się na większe zaufanie klientów i partnerów biznesowych.

Jedna trzecia (34%) czytelników blogów przyznała, że zdarzyło jej się zakupić określony produkt lub usługę pod wpływem artykułu przeczytanego na cenionym przez siebie blogu. Znamienne, że nieco więcej  (39%) podaje ten argument jako bezpośredni powód bezpowrotnej rezygnacji z planowanego zakupu określonego produktu lub usługi...

Kreowanie wizerunku eksperta jest niezwykle istotna, szczególnie w sytuacji, kiedy oferujesz usługi, których realizacja wymaga fachowej wiedzy. Poprzez blog wychodzisz naprzeciw potencjalnym Klientom, którzy muszą Cię dokładnie poznać, aby móc Ci zaufać. To jeden z fundamentów, na którym należy budować profesjonalny i rzetelny wizerunek marki – jako autorytetu w swojej branży.

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej to jeden ze sposobów na budowanie relacji z Klientami. Tym bardziej, jeśli pod wpisami pojawiają się komentarze a wraz z nimi pole do dyskusji. Dwustronna komunikacja prowadzona za pośrednictwem m.in. bloga przynosi obopólne korzyści.

Marka na podstawie uwag, wskazówek i sugestii swoich Klientów zdobywa bezcenną wiedzę o swoich produktach i usługach. Orientuje się czy i w jakim stopniu rozwiązuje problemy, z jakimi borykają się odbiorcy oraz co może zrobić, by (jeszcze) lepiej wywiązywać się z tego zadania.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Klienci poznają „ludzkie oblicze” marki – stojącą za nią ideę, wyznawane wartości, jej historię. Opowiedziana w interesujący sposób, zostanie zapamiętana, a świadomość marki jest jednym z elementów wpływających na decyzje zakupowe, co może zaowocować większą sprzedażą. Znasz to z doświadczenia. Prędzej wybierzesz produkt lub usługę marki, z którą wszedłeś w jakąkolwiek relację niż zupełnie obcej Ci firmy.

Blog to własne medium, które aktywnie wspiera sprzedaż, jeśli tylko prowadzone jest umiejętnie. Czyli na podstawie przemyślanej strategii, systematycznie, z uwzględnieniem promocji produktów / usług (w aspekcie praktycznym, jako rozwiązanie konkretnych problemów Klienta) oraz w sposób interesujący dla odbiorców zarówno pod względem tematyki, jak i prezentacji treści w zależności od jej rodzaju.

Dbaj o rzetelność, wiarygodność i unikalny charakter każdej publikacji, a następnie przekonaj się, jak rośnie pozycja Twojej marki na rynku oraz jej rozpoznawalność wśród konsumentów. 

  • publikując do 15 wpisów miesięcznie, zdobywasz 5x więcej ruchu niż firmy, które nie prowadzą bloga,
  • zwiększając liczbę artykułów z 11-20 na 21-50 zyskujesz średnio 45% więcej ruchu na stronie.

 

5. Dbasz o powracających klientów

Blog firmowy to także miejsce na interakcję z klientami. Poprzez komentarze, możesz nawiązywać dialog, odpowiadać na pytania i zbierać feedback. To nie tylko wzmacnia relacje z obecnymi klientami, ale również przyciąga nowych, którzy widzą, że firma jest otwarta na komunikację i dba o swoich klientów.

Blog powinien być integralną częścią wszystkich działań marketingowych. Wartościowe teksty możesz wykorzystać jako uatrakcyjnienie firmowego newslettera czy publikacji na mediach społecznościowych. Skorzystaj z tych wskazówek, by sukcesywnie powiększać społeczność fanów Twojej marki. Każdy nowy wpis to potencjalny materiał, który może być ponownie wykorzystany w różnych formach, zwiększając zasięg Twoich działań marketingowych.

Dołóż wszelkich starań, aby poznać proces zakupowy swoich Klientów i krok po kroku płynnie ich po nim przeprowadzaj. Odpowiadaj na najczęściej pojawiające się pytania, rozwiewaj wątpliwości, dostarczaj cennej wiedzy i eksperckich wskazówek, których próżno poszukiwać w sieci (i rzecz jasna, u konkurencji). W ten sposób zyskasz nie tylko powracających czytelników, ale i świadomych zwolenników marki.

Blog firmowy to świetne narzędzie marketingowe do promocji marki i budowania relacji zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Pozwala na pełne wykorzystanie potencjału SEO domeny, a wykorzystany w kampanii jako jeden z kanałów komunikacji, może zwiększyć zasięg promocji firmy i w rezultacie zwiększyć sprzedaż.

Prowadzenie bloga firmowego przynosi efekty, ale przy tym potrzebuje czasu i umiejętności. Jeśli nie bardzo wiesz, w jaki sposób wdrożyć w swojej firmie content marketing na czele z blogiem, odezwij się! Wspólnie wypracujemy rozwiązanie najlepsze dla Twojego biznesu.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.