7 sprawdzonych patentów, jak sprzedać więcej na święta 2021

Dodano 22.11.2021

Święta to w branży e-commerce czas wzmożonej sprzedaży. Jesteś ciekaw, jak najlepiej wykorzystać ten wyjątkowy okres, żeby podnieść swoje wyniki? Sprawdź!

 

Święta – konkurencja w górę, stawki CPC w górę, ceny... w dół? 

W okołoświątecznym szale zakupów kupujący potrafią się zapomnieć, ale tyczy się to również sprzedawców. Często trwa wyniszczająca wojna na ceny, promocje, zestawy i upominki. Uważaj, żeby w całym tym zamieszaniu dobrze policzyć koszty i marżę, która na koniec dnia powinna zostać w Twojej kieszeni. 

Zwiększone zainteresowanie reklamą wśród managerów sklepów internetowych i masowa chęć wyciśnięcia ze świąt wszystkiego, co tylko się da, zwykle skutkują wzrostem stawek CPC. Pomyśl więc o zabezpieczeniu środków i doładowaniu kart podpiętych do kont reklamowych. 

 

Świąteczna komunikacja

Święta to skomplikowany czas z punktu widzenia ludzkiej psychiki. Miesza się tu mnóstwo emocji o różnym natężeniu oraz wpływie na decyzje zakupowe. W efekcie dostajesz wybuchową mieszankę radości, smutku, samotności czy chęci otrzymania nagrody. A wszystko to posypane sporą szczyptą nerwowości. Z punktu widzenia promocji sklepu internetowego rodzi to wiele okazji i perspektyw do komunikacji. 

 

Jak sprzedać więcej na święta? Proste rady, które łatwo przeoczyć

 

Za tą obietnicą stoi estetyczne opakowanie w motywach świątecznych, kawałek wstążki, lepsze zabezpieczenie przesyłki i więcej czasu na jej przygotowanie. W ten sposób dostarczysz jednak dodatkową wartość, o której mogła zapomnieć konkurencja.

 

Grawer, bilecik z życzeniami, kartka świąteczna. Jeśli Ty pomyślisz o tym w swojej ofercie, klient nie będzie musiał brać tego na siebie – po prostu załatwi wszystko za jednym zamachem. 

 

Dla niej, dla niego, dla dziecka i zestawy „zrób sobie prezent”. Oprócz podziału tematycznego warto również zaproponować komplety produktów w różnych przedziałach cenowych. 

 

Wybór trafionego prezentu nie jest prosty, stąd spora popularność kart upominkowych. Warto już na początku zaproponować karty o różnej wartości. 

 

Obiecaj, że zdążysz z wysyłką, ale weź też pod uwagę obciążenie kurierów. Lepiej nie zawieść świątecznych nadziei na prezent pod choinką. 

 

Niemal w każdym raporcie o stanie polskiego e-commerce ponawiane jest twierdzenie o wartości darmowej dostawy. Klienci są skłonni zapłacić za produkt więcej, jeśli przesyłka będzie zawarta w jego cenie. 

 

Zacznij wcześniej – reklamy muszą mieć czas, żeby wejść na obroty, a poza tym zakupów prezentów przez Internet nie robi się w Wigilię. Prezentomania zaczyna się mniej więcej w Black Friday (26.11) i gładko przechodzi przez Cyber Monday (29.11). Oba te dni przypadają na ok. tydzień przed Mikołajkami (06.12). Później sprzedaż rozwija się aż do kumulacji ruchu na tydzień przed świętami (16-19.12).

 

Święta to nie tylko prezenty, w każdym razie nie tylko dla innych

Święta to okres, w którym rośnie sprzedaż różnych kategorii produktowych. To dobry czas nie tylko na prezenty! Pomyśl, czy Twoja branża może wykorzystać ten okres na swoją korzyść i przygotuj swój e-commerce na okres świąteczny

Jeśli szukasz inspiracji, śmiało – skontaktuj się z nami! Niech dla Twojego sklepu internetowego to będą naprawdę wesołe święta!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.