7 sprawdzonych patentów, jak sprzedać więcej na święta 2021
Święta to w branży e-commerce czas wzmożonej sprzedaży. Jesteś ciekaw, jak najlepiej wykorzystać ten wyjątkowy okres, żeby podnieść swoje wyniki? Sprawdź!
Święta – konkurencja w górę, stawki CPC w górę, ceny... w dół?
W okołoświątecznym szale zakupów kupujący potrafią się zapomnieć, ale tyczy się to również sprzedawców. Często trwa wyniszczająca wojna na ceny, promocje, zestawy i upominki. Uważaj, żeby w całym tym zamieszaniu dobrze policzyć koszty i marżę, która na koniec dnia powinna zostać w Twojej kieszeni.
Zwiększone zainteresowanie reklamą wśród managerów sklepów internetowych i masowa chęć wyciśnięcia ze świąt wszystkiego, co tylko się da, zwykle skutkują wzrostem stawek CPC. Pomyśl więc o zabezpieczeniu środków i doładowaniu kart podpiętych do kont reklamowych.
Świąteczna komunikacja
Święta to skomplikowany czas z punktu widzenia ludzkiej psychiki. Miesza się tu mnóstwo emocji o różnym natężeniu oraz wpływie na decyzje zakupowe. W efekcie dostajesz wybuchową mieszankę radości, smutku, samotności czy chęci otrzymania nagrody. A wszystko to posypane sporą szczyptą nerwowości. Z punktu widzenia promocji sklepu internetowego rodzi to wiele okazji i perspektyw do komunikacji.
Jak sprzedać więcej na święta? Proste rady, które łatwo przeoczyć
-
Święta to sezon na prezenty, więc ładnie zapakuj produkty
Za tą obietnicą stoi estetyczne opakowanie w motywach świątecznych, kawałek wstążki, lepsze zabezpieczenie przesyłki i więcej czasu na jej przygotowanie. W ten sposób dostarczysz jednak dodatkową wartość, o której mogła zapomnieć konkurencja.
-
Personalizuj, gdzie tylko się da
Grawer, bilecik z życzeniami, kartka świąteczna. Jeśli Ty pomyślisz o tym w swojej ofercie, klient nie będzie musiał brać tego na siebie – po prostu załatwi wszystko za jednym zamachem.
-
Przygotuj zestawy prezentowe
Dla niej, dla niego, dla dziecka i zestawy „zrób sobie prezent”. Oprócz podziału tematycznego warto również zaproponować komplety produktów w różnych przedziałach cenowych.
-
Zaoferuj karty podarunkowe
Wybór trafionego prezentu nie jest prosty, stąd spora popularność kart upominkowych. Warto już na początku zaproponować karty o różnej wartości.
-
Obiecaj dostawę na czas
Obiecaj, że zdążysz z wysyłką, ale weź też pod uwagę obciążenie kurierów. Lepiej nie zawieść świątecznych nadziei na prezent pod choinką.
-
Przesyłka za darmo? Poproszę!
Niemal w każdym raporcie o stanie polskiego e-commerce ponawiane jest twierdzenie o wartości darmowej dostawy. Klienci są skłonni zapłacić za produkt więcej, jeśli przesyłka będzie zawarta w jego cenie.
-
Właściwy timing
Zacznij wcześniej – reklamy muszą mieć czas, żeby wejść na obroty, a poza tym zakupów prezentów przez Internet nie robi się w Wigilię. Prezentomania zaczyna się mniej więcej w Black Friday (26.11) i gładko przechodzi przez Cyber Monday (29.11). Oba te dni przypadają na ok. tydzień przed Mikołajkami (06.12). Później sprzedaż rozwija się aż do kumulacji ruchu na tydzień przed świętami (16-19.12).
Święta to nie tylko prezenty, w każdym razie nie tylko dla innych
Święta to okres, w którym rośnie sprzedaż różnych kategorii produktowych. To dobry czas nie tylko na prezenty! Pomyśl, czy Twoja branża może wykorzystać ten okres na swoją korzyść i przygotuj swój e-commerce na okres świąteczny.
Jeśli szukasz inspiracji, śmiało – skontaktuj się z nami! Niech dla Twojego sklepu internetowego to będą naprawdę wesołe święta!