Frameworki copywritingu, które zwiększają konwersję

Dodano 07.06.2023

Chcesz pisać teksty, które są nie tylko poprawne, ale przede wszystkim sprzedają? Pomogą Ci w tym skuteczne frameworki!

Twój warsztat i polot językowy to sroga broń w walce o najlepszy content. Jeśli jednak zależy Ci na tym, aby Twoje teksty efektywnie zwiększały sprzedaż, warto ubrać je w pewne ramy - swego rodzaju schematy - które sprytnie wzbudzą u Twojego czytelnika większe zainteresowanie, a także mocniejszą potrzebę, którą będzie chciał zaspokoić kupując produkt - właśnie ten, o którym piszesz! 

Nie lekceważ istoty bloga firmowego - dobrze prowadzony, przynosi Twojemu biznesowi same korzyści! Jakie? O tym przeczytasz w artykule: 5 korzyści prowadzenia bloga firmowego.

Pozwól, że przeprowadzimy Cię przez kilka skutecznych formuł copy, które z dużym prawdopodobieństwem zwiększą skuteczność sprzedażową Twoich tekstów. Zaczynajmy!

Co to jest framework copy?

Frameworki copywritingu to dobrze ustrukturyzowane, określone schematy tworzenia tekstów, składające się z kilku etapów, których ilość zależy od konkretnego frameworka. Ich zadaniem jest tak wpływać na nastawienie czytelnika do przedstawianego produktu, aby zwiększać sprzedaż. 

Frameworki wskazują krok po kroku, jak powinien wyglądać dobrze zbudowany artykuł, który cechuje się większymi zdolnościami perswazyjnymi. 


Jakie są zalety korzystania z frameworków?

Opracowywanie tekstów na bazie frameworków copywritingu niesie ze sobą kilka zalet. Są to między innymi:

  • szybsze tworzenie - znając konkretne etapy pisania artykułów, tworzysz je znacznie szybciej, nie zastanawiając się długo nad ich budową i kolejnością uwzględnianych elementów,

  • utrzymanie spójności - ramy frameworków trzymają artykuły w swoistych “ryzach”, nie pozwalając zapomnieć o najważniejszych elementach, jednocześnie wspierając ich przejrzystość,

  • teksty są lepiej odbierane przez czytelników - nie tylko wygodniej się je czyta, ale także pozwalają czytelnikowi po kolei ułożyć w głowie zdobyte właśnie informacje, co zwiększa ich wartość użytkową,

  • dzięki zastosowaniu frameworków do pisania tekstów, artykuły zwiększają współczynnik konwersji, a zatem i zyski Twojego biznesu!

Jakie są najpopularniejsze frameworki copy? 

AIDA

AIDA to jeden z najpopularniejszych frameworków. Jego nazwa wzięła się od pierwszych liter jego 4 kroków:

  1. Attention - uwaga,

  2. Interest - zainteresowanie,

  3. Desire - pragnienie/potrzeba,

  4. Action - akcja (zakup).

UWAGA

Pierwszy etap - uwaga - ma na celu przyciągnięcie uwagi odbiorców przy jednoczesnym poinformowaniu ich o Twoim produkcie lub usłudze. Najprościej mówiąc, jego zadaniem jest interesujące, chwytliwe zakomunikowanie za produkt: “hej, jestem!”.

ZAINTERESOWANIE

Kolejny element polega na przyciągnięciu zainteresowania odbiorcy do danego produktu. Na tym etapie bardzo ważne jest odpowiednie zidentyfikowanie grupy docelowej i dostosowanie do niej formy przekazu - to znacząco wpływa na utrzymanie zainteresowania odbiorców.

Dobrym sposobem na zyskanie uwagi czytelników jest odniesienie się do ich obecnej (lub potencjalnej) sytuacji - problemu, który chcą natychmiast rozwiązać. 

PRAGNIENIE

Masz ich! Teraz pora na przekształcenie uwagi w potrzebę - pragnienie nabycia - nawet jeśli przed przeczytaniem Twojego artykułu nie zdawali sobie sprawy, że taka może istnieć ;) 

Ten etap polega na przedstawieniu konsumentowi wyjątkowości Twojej oferty i jej unikalności w skali całego rynku. Ogromne znaczenie będzie miała tutaj umiejętność sprawnego wykorzystywania języka korzyści. 

AKCJA

Ostatni element frameworka AIDA to swojego rodzaju zachęcenie, pchnięcie czytelnika do zakupu Twojego produktu. W tym etapie wykorzystaj jasne, dopasowane do odbiorców call to action. O przykładach skutecznego CTA przeczytasz tutaj.

Warto również zachęcić odbiorcę dodatkową, wyjątkową ofertą - na przykład specjalnym kodem rabatowym czy darmowym okresem próbnym. 

Istnieją frameworki, które sprawią, że Twoje teksty będą jeszcze lepsze!

Jesteś copywriterem, który całe dnie poświęca na projektowaniu tekstów, ale nie wiesz, jak sprawić, aby były ciekawe, a przede wszystkim - sprzedawały?

Chcesz posiąść tajemną wiedzę, dzięki której tworzenie skutecznych tekstów będzie łatwe i szybkie?

Przeczytaj nasz artykuł o skutecznych frameworkach copywritingu, a staniesz się mistrzem tekściarstwa!

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

4 zdania, 4 etapy - i wszystko w temacie.

Jest jeszcze jedna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę, a mianowicie: zastosowanie pytań z odpowiedzią twierdzącą. Ten trik pozwala jeszcze bardziej przekonać odbiorcę do Twojego produktu, intensyfikując uczucie potrzeby.

4P

Innym, również czteroelementowym schematem jest framework o nazwie 4P. Składają się na niego etapy:

  1. Picture - obraz,

  2. Promise - obietnica,

  3. Proof - dowód,

  4. Push - pchnięcie.

OBRAZ

Na początku zacznij od przedstawienia problemu, z którym borykają się Twoi czytelnicy, albo jakiegoś stanu rzeczy, który chcą osiągnąć. 

OBIETNICA 

Kolejnym krokiem jest złożenie przez Ciebie obietnicy pomocy w rozwiązaniu tego problemu czy dojściu do upragnionego celu/efektu, oczywiście dzięki oferowanemu przez Ciebie produktowi czy usłudze.

DOWÓD

Na tym etapie musisz udowodnić czytelnikowi, dlaczego ma Ci zaufać. Przedstaw mu argument, który upewni go w przekonaniu, że Twoje rozwiązanie będzie dla niego najlepsze. 

PCHNIĘCIE

Pchnięcie jest niczym innym jak nakłonieniem odbiorcy do wykonania działania - zakupu produktu. Podobnie jak w przypadku AIDA sprawdzą się tu chwytliwe wezwania do działania i zwiększające atrakcyjność oferty promocje i rabaty. 


Twoje teksty nie są wystarczająco skuteczne we wsparciu sprzedaży?

Pracuj w oparciu o frameworki copy i podnieś skuteczność sprzedażową swoich tekstów!

Z tych metod tworzenia treści korzystają najlepsi specjaliści od contentu! W tym i my! :D

Przeczytaj nasz artykuł o frameworkach copywritingu i wznieś swoje teksty na wyższy level!

PAS

Kolejna formuła, PAS, to metoda oparta na 3 etapach:

  1. Problem - problem,

  2. Agitate - wzbudzenie emocji,

  3. Solution - rozwiązanie.

PROBLEM

W pierwszej kolejności musisz wskazać czytelnikowi jego problem, trudną sytuację, w jakiej się znalazł. Ważne jest jej dogłębne opisanie, wczucie się w nią i okazanie zrozumienia. Im bardziej emocjonalny tekst, tym lepiej, ponieważ w ten sposób zdobędziesz większe zaufanie.

WZBUDZENIE EMOCJI

W kolejnym kroku ważne jest podkreślenie tego, jak kłopotliwe będzie życie Twojego potencjalnego klienta, jeśli nie rozwiąże swojego problemu. Potęguj emocje - spraw, by Twój czytelnik odczuł konieczność natychmiastowego pozbycia się problemu.

ROZWIĄZANIE

A teraz przychodzisz Ty i Twój produkt, cali na biało! Jesteście skutecznym rozwiązaniem wszystkich zmartwień - i właśnie to przedstawiasz swojemu odbiorcy. Wzmocnij przekaz dowodem - na przykład setkami pozytywnych opinii. 

Twoje teksty są słabej jakości?

Nie masz pomysłu na zwiększenie ich efektywności, czujesz twórcze wypalenie, a na dodatek liczba sesji na podstronach z Twoimi tekstami maleje?

Zacznij tworzyć w oparciu o frameworki copy, które zwiększą ich jakość i skuteczność! Przeczytaj nasz artykuł - znajdziesz w nim wszystkie najważniejsze informacje!

BAB

Stan. Wizja. Rozwiązanie. Na tym właśnie polega schemat BAB:

  1. Before - przed,

  2. After - po,

  3. Bridge - most.

PRZED

Rozpocznij od przedstawienia użytkownikowi problemu - opisz świat, w którym się z nim mierzy, przeszkody, jakie w związku z nim spotyka i emocje, których doświadcza.

PO

Teraz czas na wizualizację idealnego stanu, pokazania scenariusza, w którym jego problem został rozwiązany. Niech otoczy go poczucie spokoju i sielanki.

MOST

Jak z PRZED zrobić PO? Niech Twój czytelnik postawi pomiędzy nimi most, którym jest właśnie Twój produkt czy usługa! Wystarczy przez niego przejść (zakupić), a wszystkie problemy znikną, niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. 

Twoje teksty są marne? Użytkownicy omijają je szerokim łukiem, a ponadto dostrzegają to także roboty wyszukiwarek?

Co powiesz na nowy zastrzyk energii? Chcesz pisać ciekawie i przyciągać uwagę swoimi tekstami, które staną się dodatkowym silnikiem napędowym konwersji?

Właśnie w tym pomogą Ci frameworki copywritingu! Przeczytaj nasz artykuł, a nabierzesz wiatru w żagle!

Jak widzisz, frameworki, czyli schematy tworzenia skutecznych treści, są proste do wdrożenia, a przede wszystkim bardzo przydatne jeśli czujesz, że materiały, które wychodzą spod Twojego palca, nie są takie, jakie być powinny. Ich znajomość to zatem pierwszy krok w ścieżce do zadowolenia Twojego i Twoich czytelników!

Tworzenie contentu ma dla Ciebie więcej tajemnic i wolisz powierzyć ten obszar specjalistom? Skontaktuj się z nami! Wspólnie zbudujmy skuteczny content plan, a my zajmiemy się jego realizacją!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.