
Ile kosztuje SEO? Od podstawowych zadań po złożony ekosystem stron zapleczowych
Co składa się na finalną kwotę usługi? Czym są strony zapleczowe? Postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.
Pozycjonowanie należy traktować jako inwestycję. Początkowo zyski mogą być niewielkie, natomiast z czasem zainwestowane środki zaczną się zwracać. Bardzo dużą rolę przy skuteczności działań odgrywa potencjał oraz konkurencyjność strony internetowej w wynikach organicznych Google.
Koszt obsługi
Przez “obsługę” rozumie się czas, jaki specjalista SEO przeznaczy dla danego projektu. W zależności od formy współpracy oraz stopnia trudności, osoba odpowiedzialna może poświęcić na swoje zadania od kilku do nawet kilkudziesięciu godzin. Finalna kwota obsługi uzależniona jest od renomy agencji interaktywnej lub doświadczenia specjalisty.
W przypadku bardziej złożonych projektów wymagane może być wsparcie programistyczne, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Przy standardowej kampanii pozycjonowania jest to element, który pochłania największą część budżetu. Wybór oferty wyłącznie na podstawie ceny obsługi może być błędny, ponieważ agencja, która ma wyższe stawki od konkurencji, może wykonać działania szybciej i dokładniej. Przez co czas na osiągnięcie zadowalających rezultatów będzie zdecydowanie krótszy.
Content
SEO nie istnieje bez jakościowego contentu. Treści powinny być realizowane przez doświadczonego copywritera, któremu nie jest obca wiedza z zakresu pozycjonowania. Content nie tylko powinien zawierać określone elementy, ale musi być przede wszystkim ciekawy oraz mieć dużą wartość merytoryczną.
Działania copywriterskie obejmują stronę internetową klienta oraz serwisy do publikacji zewnętrznych. Najczęstszą formą rozliczania jest kwota za 1000 znaków treści lub za cały artykuł. Finalna kwota contentu jest uzależniona od zapotrzebowania danego projektu na treści. Dla klientów z szerokim zakresem działań pozycjonerskich przygotowywanych jest nawet 100 000 znaków treści miesięcznie.
Link-building
Pozyskiwanie linków zewnętrznych do strony jest jednym z elementów pozwalających systematycznie zwiększać widoczność w wynikach organicznych Google. Na kwotę realizacji link-buildingu składa się czas potrzebny na research oraz cena ewentualnych publikacji.
Pozyskanie najbardziej jakościowych linków jest procesem niezwykle czasochłonnym, dlatego tylko przy wyższych kosztach obsługi można liczyć na efektywne publikacje. Umieszczenie odnośnika w wybranych miejscach może wiązać się z jego opłaceniem, dlatego warto założyć dodatkowe budżety.
Najpopularniejszą metodą pozyskiwania linków jest zlecenie publikacji poprzez serwisy typu Whitpress. Koszt jednej publikacji oscyluje w przedziale od kilkunastu złotych do nawet kilku tysięcy.
Pamiętajmy, że najdroższe linki wcale nie muszą mieć największej wartości pod kątem SEO!
Strony zapleczowe
Dedykowane strony zapleczowe są idealnym rozwiązaniem na pozyskiwanie wartościowych linków oraz budowanie wizerunku marki. Działanie to, podobnie jak SEO, wiąże się z inwestycją, która stopniowo będzie się zwracać. Strony zapleczowe rekomendowane są dla witryn internetowych, na których realizowane są już działania pozycjonowania, ale wymagane jest ich przeniesienie na wyższy poziom w celu maksymalizacji efektów.
Jak powstaje zaplecze SEO?
Podstawą wartościowej strony zapleczowej jest domena. Domenę można zdobyć na dwa sposoby. PIerwszym jest wybranie dowolnej interesującej nas domeny, które nie jest jeszcze zarejestrowana.
Drugim sposobem jest wyszukanie lub odkupienie domeny z historią w postaci odsyłających linków zewnętrznych. Metoda ta jest bardziej czasochłonna i kosztowna, natomiast jej efektywność jest największa.
Kolejnym elementem budowy stron zapleczowych jest hosting. “Zapleczówki” powinny znajdować się na odrębnym serwerze, najlepiej ze zmiennymi adresami IP. Pojemność hostingu należy dostosować do swoich potrzeb jednak to, co interesuje nas najbardziej to parametry szybkości ładowania danych.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Po zakupie domeny oraz hostingu można rozpocząć tworzenie strony zapleczowej. Najszybszą i najwygodniejszą metodą jest wykorzystanie gotowych systemów CMS typu Wordpress.W sieci dostępnych jest wiele estetycznych szablonów, dzięki którym szata graficzna będzie atrakcyjniejsza. Forma i tematyka strony zapleczowej uzależniona jest od indywidualnych potrzeb oraz preferencji klienta.
Gotową stronę zapleczową należy uzupełnić wartościową pod kątem SEO treścią. Bardzo ważna jest systematyczność działań contentowych w celu wzrostu widoczności w wynikach organicznych Google. Nie możemy zapomnieć również o regularnym link-buildingu strony zapleczowej. Gotowa zapleczówka wymaga takich samych działań pozycjonerskich, co standardowa strona lub sklep internetowy.
Ile kosztuje zaplecze SEO?
Koszt zakupu domeny jest bardzo zróżnicowany. Rejestracja standardowej domeny waha się w granicach kilkunastu złotych, natomiast przechwycenie wartościowej domeny z historią może sięgnąć nawet kilku tysięcy złotych.
Zakup hostingu stron zapleczowych powinien wynieść około 500 zł rocznie. Oczywiście kwota uzależniona jest od ilości planowanej budowy zapleczówek. Link-building, content oraz obsługa stron zapleczowych wygląda bardzo podobnie jak w przypadku standardowych stron lub sklepów internetowych klientów.
Stworzenie strony zapleczowej jest bardzo czasochłonne i kosztowne, ale należy pamiętać o jej utrzymaniu oraz systematycznym uzupełnianiu. Pozostawiona bez aktualizacji strona zapleczowa będzie miała niską wartość nie tylko pod kątem SEO, ale też wizerunku. Ze względu na wysokie koszta realizacji stron zapleczowych kierowane są głównie dla sklepów internetowych, które walczą o najskuteczniejsze frazy w TOP3 Google organic.
Twój sklep internetowy stawia pierwsze kroki lub chcesz zwiększyć sprzedaż z Google organic? Zapoznaj się z ofertą pozycjonowania realizowaną przez doświadczonych specjalistów FEB. Oferujemy również wysokiej jakości strony zapleczowe oparte na domenach z historią.