Pozycjonowanie przez prawdziwe opinie konsumenckie

PoradyMarketing Automation
Dodano 02.06.2023

 

Jak wyrażona opinia klienta wpływa na SEO Twojej witryny?

Zadowolony klient to największa wartość - każdy to wie. W końcu od zadowolenia do lojalności droga niedaleka, a lojalny klient jest znacznie “tańszy” niż nowo pozyskany.

Jednak zadowolony klient to nie tylko wartość w postaci zysku, jaki możemy budować w trakcie jego kolejnych zakupów. To także opinie konsumenckie wyrażane w internecie, a te stanowią solidny drogowskaz zarówno dla potencjalnych/nowych klientów, jak i robotów wyszukiwarek.

 

Dlaczego pozytywne opinie są ważne?

Pozytywne opinie dotyczące produktów i usług to szansa na upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu. Dlaczego?

Zgodnie z obserwacjami, większość potencjalnych klientów w trakcie procesu zakupowego zwraca uwagę na opinie innych klientów, którzy już wcześniej zakupili dany produkt. Przed nabyciem chcemy bowiem wiedzieć, czy produkt ma na przykład solidną konstrukcję, czy dobrze działa, jest bezpieczny i spełnia wszystkie inne oczekiwania, z jakimi trafiamy na konkretną stronę produktową. Pozytywne opinie innych użytkowników produktu sprawiają, że w większym stopniu ufamy sprzedawcy i jesteśmy bardziej skłonni do zakupu.

Opinie mają jednak jeszcze jedno bardzo istotne znaczenie - wpływają na pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych, co przekłada się na pozyskiwanie nowych klientów.

 

Jak pozytywne opinie wpływają na pozycjonowanie?

Fakt, że witryna zbiera rzetelne i prawdziwe opinie, jest dla algorytmów sygnałem o popularności i reputacji witryny wśród użytkowników. Opinie stają się dla nich unikalnymi treściami generowanymi przez konsumentów - sprawia to, że witryny, których dotyczą te treści, są pozytywnie odbierane, a zatem wyżej wyświetlane. Jest to szczególnie istotne w walce z wewnętrzną duplikacją treści na kartach produktowych. W przypadku kilku kart z produktami, które różnią się jedynie kolorem (zatem opis mają podobny) - wówczas opinie konsumentów wpływają pozytywnie na “unikalną treść” strony.

Co więcej - klienci, którzy wystawiają opinie, często używają słów kluczowych, na które pozycjonuje się nasz biznes - co dodatkowo zwiększa wartość strony w oczach wyszukiwarki.

Pozytywne opinie konsumenckie mogą także zmniejszać współczynnik odrzuceń na stronie, szybko przekonując potencjalnych klientów do finalizacji transakcji.
 

Opinie, które mają znaczenie dla SEO

Oczywiście nie każda opinia będzie tak samo przekładać się na pozycjonowanie. Najbardziej wartościowe (brane pod uwagę) dla robotów będą oczywiście komentarze o unikalnej treści i odnoszące się stricte do tematu - i to zarówno te pozytywne, jak i, niestety, negatywne (które oczywiście zamiast podnosić naszą pozycję, osłabiają ją). Szczególnie istotne będą opinie zawierające wnikliwą analizę czy odniesienia do badań i testów, napisane przez ekspertów lub entuzjastów dobrze znających temat (np. branżę).

Komentarze wulgarne i te, które stanowią spam, także wpływają negatywnie na pozycjonowanie - jeśli takich treści jest dużo, wyszukiwarki mogą ukarać witrynę, obniżając jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy zatem zwracać w tym zakresie szczególną uwagę na potencjalne nieuczciwe działania konkurencji.

Zły wpływ na pozycję w rankingu wyszukiwarki mają także sztuczne - kupione opinie konsumenckie. Należy zatem wystrzegać się nieuczciwych technik, określanych jako Black Hat SEO. Więcej o nich przeczytać możesz w naszym artykule: Kapelusze SEO - czyli o technikach pozycjonowania.


Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Gdzie pozyskiwać opinie?

Opinie, zarówno te negatywne, jak i pozytywne, mogą pojawiać się w różnych miejscach w sieci, na przykład:

  • w kanałach social media,

  • na stronach sklepu internetowego,

  • na stronie www,

  • w katalogach firm,

  • na platformach zbierających opinie,

  • na platformach branżowych,

  • na serwisach aukcyjnych,

  • wizytówkach GMF (Google Moja Firma).

Każde z tych źródeł ma znaczenie, ponieważ opinie traktowane są podobnie jak linki zewnętrzne. 

 

Dodatkowa funkcja opinii konsumentów

Czasami zdarza się, że Google wykorzystuje opinie jako rozszerzenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce, pokazując np. średnią ocen danego produktu, co zwiększa miejsce wyświetlania Twojego adresu - a zatem i prawdopodobieństwo na kliknięcie. Na większą liczbę kliknięć wpływa też wysoka opinia - potencjalny klient wówczas bardziej ufa Twojemu serwisowi.

Mamy nadzieję, że kwestia pracy nad opiniami nie jest Ci obca, a po tym artykule zwrócisz na nią jeszcze większą uwagę, bo - jak pewnie zdążyłeś już zauważyć - naprawdę opłaca się Twojemu biznesowi. Jeśli poszukujesz kompleksowych rozwiązań, które pomogą Ci walczyć o wyższe pozycje w wyszukiwarce postaw na profesjonalne działania SEO, skontaktuj się z nami lub wyślij brief!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.