Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne ma na celu zwiększenie widoczności firmy w danym mieście czy regionie.

Usługa ta jest przeznaczona przede wszystkim dla firm usługowych, których intencją jest pozyskanie Klientów z najbliższej okolicy. Inwestując w pozycjonowanie lokalne zwiększysz swoją widoczność zarówno w wynikach wyszukiwania jak i w mapach Google. Więcej osób zauważy ofertę Twojej firmy, dzięki czemu zaobserwujesz wzrost liczby sesji organicznych.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to szereg działań skoncentrowanych na podwyższeniu rankingów stron internetowych w kontekście konkretnych obszarów geograficznych, na przykład miast czy regionów. Te specjalistyczne działania mają na celu optymalizację witryny, tak aby była ona widoczna dla lokalnych konsumentów poszukujących produktów lub usług w danym obszarze, na przykład poprzez umieszczanie nazw miast we frazach kluczowych. Choć korzeni pozycjonowania lokalnego można szukać w standardowych praktykach SEO, to obejmuje ono również dodatkowe strategie, takie jak optymalizacja profilu firmy w Mapach Google, co umożliwia firmom zwiększenie swojej widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą nie tylko zwiększyć ruch organiczny na swoich stronach, ale także lepiej połączyć się z lokalnymi klientami, co w efekcie może przełożyć się na wzrost konwersji i pozycję marki w lokalnej społeczności. Inwestując w pozycjonowanie lokalne zwiększysz więc swoją widoczność zarówno w wynikach wyszukiwania jak i w mapach Google. 

Porozmawiajmy o marketingu dla Twojej firmy. Zapewniamy niezobowiązujące konsultacje i darmową ofertę.

Joanna Kowalczyk-Puc

Joanna Kowalczyk-Puc

Sales Officer

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Jak w praktyce wygląda pozycjonowanie lokalne? Nasze działania rozpoczynamy od Audytu SEO, który ukierunkowany jest na aspekty lokalne. Oprócz tradycyjnych elementów analizy, takich jak parametry techniczne, błędy serwisu oraz widoczność strony, audyt pomaga opracować strategię pozycjonowania lokalnego. Zawiera ona m.in. frazy kluczowe lokalne, na które witryna powinna wyświetlać się w wyszukiwarce. Co ważne, badane są również frazy kluczowe stron konkurencji, aby jak najlepiej odpowiedzieć na zapytania użytkowników i potencjalnych Klientów. 

Ważnym elementem strategii SEO lokalnego są podstrony dla dedykowanych obszarów i usług w obrębie całej witryny. Nowe strony ukierunkowane na lokalizację i frazy kluczowe pozwalają pozycjonować kolejne adresy URL, które są bezpośrednią odpowiedzią na precyzyjne zapytania użytkowników. Tym sposobem poprawiamy linkowanie wewnętrzne, szybciej osiągamy wyższą pozycję dla danej frazy lokalnej, zwiększamy również szansę na konwersję przy jednoczesnym ograniczeniu współczynnika odrzuceń na stronie. Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy, który w swojej ofercie ma galanterię skórzaną, a punkty sprzedaży znajdują się w różnych miejscach danego województwa - lub na terenie całego kraju - utworzenie dedykowanych podstron dla każdej z lokalizacji będzie działaniem, które przybliży Twój biznes do topowych wyników w SERP.

Dla firm, które prowadzą działalność tylko w jednym obszarze, SEO lokalne będzie bazować na optymalizacji podstrony z usługą, strony głównej oraz formularzy kontaktowych, które ułatwią konwersję na stronie. 

Bez względu na typ swojego biznesu, pozycjonowanie lokalne może okazać się ważnym elementem strategii SEO. Jeśli chodzi o konkretne branże, pozycjonowanie lokalne będzie szczególnie cenne dla mechaników, fryzjerów, lekarzy, dentystów, hydraulików, firm budowlanych, firm sprzątających, przedszkoli restauracji cukierni, kawiarni itd. Działania pozycjonerskie ułatwiają potencjalnym Klientom odnalezienie najbliższego usługodawcy. Z punktu widzenia firmy to jedno z podstawowych działań, które pozwala ograniczać wydatki na płatną reklamę w Internecie. 

Ułatwiając okolicznym Klientom znalezienie Twojej firmy w wyszukiwarce, szybko zauważysz wzrost ruchu i sprzedaży.

Zastanawiasz się jak zacząć?

Skontaktuj się z nami!  
 

Pozycjonowanie lokalne - kluczowe korzyści

Pozycjonowanie lokalne niesie ze sobą liczne korzyści - między innymi:

1.

Większy ruch

organiczny na witrynie.

2.

Wyższe pozycje

witryny w rankingu Google.

3.

Wyższa widoczność firmy

w mapach Google oraz w naturalnych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

4.

Wzrost liczby zainteresowanych Klientów

bezpośrednio z kanału SEO.

5.

Współczynnik ROI najwyższy

wśród wszystkich form promocji strony w Internecie.

Bądź wyraźnie widoczny w najbliższej okolicy i daj się szybko odnaleźć potencjalnym Klientom z sąsiedztwa.
Zostaw kontakt, oddzwonimy!

Geolokalizacja a pozycjonowanie lokalne

Wyniki wyszukiwania lokalnego są z zasady jak najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika. To, jaka strona pojawi się na topowych pozycjach wyszukiwania, zależy przede wszystkim od geolokalizacji!

Czy wiedziałeś, że wyszukiwarka podaje różne wyniki na Twoje zapytania w zależności od miejsca, w którym się znajdujesz? Równie ważna jak Twoja lokalizacja, jest optymalizacja strony i odpowiednie nasycenie frazami lokalnymi. W ramach pozycjonowania lokalnego szczególną uwagę przykładamy do wizytówki Google Moja Firma oraz do Google Maps. Odpowiednia optymalizacja pozwoli Twojej stronie zwiększyć widoczność i wybić się ponad konkurencję. Wizytówka GMF dostarczy Twoim Klientom informacje o godzinach otwarcia, danych kontaktowych, kategorii działalności i wyeksponuje odnośnik bezpośrednio do strony internetowej. Dodając poprawny adres swojej siedziby, ułatwisz potencjalnym Klientom dojazd do firmy, a dodanie zdjęć i zadbanie o opinie przy wizytówce wzmocni efekty pozycjonowania lokalnego.
 

Porozmawiajmy o marketingu dla Twojej firmy. Zapewniamy niezobowiązujące konsultacje i darmową ofertę.

Joanna Kowalczyk-Puc

Joanna Kowalczyk-Puc

Sales Officer

Pracując nad pozycjonowaniem lokalnym Twojej strony kładziemy szczególny nacisk na takie elementy, jak:

1.

Analiza on-site w pozycjonowaniu lokalnym

Sprawdzamy stronę pod kątem technicznym. Analizujemy zarówno treści, jak i elementy wewnętrzne, których nie widać na pierwszy rzut oka. Badamy nasycenie fraz lokalnych oraz szybkość działania witryny. Bierzemy pod uwagę wiele innych czynników, które są analizowane przez algorytmy wyszukiwarki Google np. strukturę serwisu, kategorie czy poprawność wewnętrznego linkowania.

2.

Strategia link building w pozycjonowaniu lokalnym

Strategia linkowania jest bardzo uzależniona od profilu prowadzonej działalności, bierzemy jednak pod uwagę lokalny wymiar działań firmy oraz ewentualną sezonowość sprzedaży.

3.

Analiza SXO w pozycjonowaniu lokalnym

Element szczególnie istotny w przypadku stron, których zadaniem jest generowanie leadów. Skuteczne pozyskiwanie takich zapytań wymaga sprawnego działania strony oraz jej wysokiej użyteczności. Wstępnie oceniamy te elementy i rekomendujemy przemyślane zmiany wpływające zarówno na pozycjonowanie lokalne jak i na skuteczność samej witryny.

4.

Raport prezentujący wypracowane efekty

Co miesiąc wysyłamy raport, gdzie znajdziesz szczegółowe podsumowanie naszych działań – informacje dotyczące pozycji fraz kluczowych o charakterze lokalnym, jakości ruchu oraz przychodów uzyskanych bezpośrednio z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania.

Zwiększ przychody dzięki dobrej widoczności na lokalnym rynku.
Skontaktuj się z nami!

SEO lokalne a opinie

Opinie użytkowników i pozycjonowanie lokalne to elementy niemal nierozłączne. Według oficjalnych danych Google opinie użytkowników wpływają na to, które firmy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania jako tzw. Local Pack.

Local Pack - funkcja w Google przedstawiająca 3 wyniki lokalne odpowiadające na zapytanie użytkownika w jego najbliższej okolicy. To, jakie firmy pojawią się w sekcji Local Pack, zależy przede wszystkim od geolokalizacji użytkownika. Najczęściej, aby uzyskać widok na Local Pack, wystarczy wpisać frazę kluczową + lokalizację.

Wynik Local Pack na frazę lokalną „kwiaciarnia Rzeszów”. Zwróć uwagę, że pierwszy wynik to pozycja sponsorowana (reklama płatna).

Aby zmaksymalizować efekty kampanii SEO lokalnego, warto zadbać zarówno o ilość jak i jakość opinii. Strategia pozycjonowania lokalnego uwzględnia więc budowanie relacji z klientami, zachęcanie do kontaktu/interakcji, wymianę doświadczeń i poglądów na daną usługę lub produkt. 

Jak zadbać o opinie w pozycjonowaniu lokalnym?

Rekomendujemy aktywne uczestnictwo w dyskusjach (np. odpowiadanie na komentarze pod wizytówką firmy), tworzenie recenzji i rankingów produktów/usług, które mogą zachęcić użytkowników do wyrażania swoich opinii lub bezpośrednie zwrócenie się do Klienta w formie mailingu z prośbą o wystawienie opinii.

W ramach pozycjonowania lokalnego szczególną uwagę przykładamy do wizytówki Google Moja firma oraz do Google maps. Odpowiednia optymalizacja pozwoli Twojej stronie zwiększyć widoczność i wybić się ponad konkurencję.

Interesuje Cię koszt pozycjonowania lokalnego?
Odezwij się do nas!

Case Study

STIGA

Producent sprzętu ogrodnicznego

SCANDINAVIAN BABY

Sklep internetowy z wysokiej jakości produktami dla dzieci. Skandynawski rodowód produktów łączy się z doskonałą jakością i designem.

ACUSMED

Sklep ze sprzętem rehabilitacyjnym i bogatą ofertą dla fizjoterapeutów

Widoczność w wyszukiwarce i ruch to kluczowe elementy dla każdego lokalnego biznesu. Przedstawimy Ci kompleksową strategię działań SEO dostosowaną do unikalnej specyfiki Twojego biznesu.
Skontaktuj się z nami!

Polecają nas

SEO lokalne. Dokładnie analizujemy, kompleksowo optymalizujemy i efektywnie pozycjonujemy serwisy lokalnych usługodawców i sklepów.
Sprawdź nas!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.