Remarketing bez tajemnic - cele i strategie do wdrożenia od zaraz!
Wiesz co to remarketing, ale ciągle czujesz, że jest zbyt skomplikowany i chcesz poznać go lepiej? Czas na listy remarketingowe!
Zacznijmy od podstaw
Remarketing to reklamy kierowane do użytkowników, których chcemy ponownie powiadomić o naszej ofercie. Możemy użyć remarketingu graficznego, dynamicznego, wideo lub RLSA, o których pisaliśmy dokładniej we wcześniejszym artykule.
Listy remarketingowe
Nie ważne jaki format wybierzesz, podstawą tu są listy remarketingowe, na które kierowany jest przekaz reklamowy. Zawierają w sobie pliki cookie, z informacjami o użytkownikach, którzy odwiedzili Twoją witrynę. Trzeba zwrócić uwagę na to, że listy muszą zgromadzić minimalną wymaganą liczbę użytkowników aktywnych w ciągu ostatnich 30 dni, aby reklamy mogły się na nie wyświetlać. W sieci reklamowej wymaganych jest co najmniej 100 użytkowników, natomiast w sieci wyszukiwania oraz w kampaniach wideo – 1000 użytkowników.
Listy remarketingowe możesz tworzyć z poziomu Google Ads oraz w Google Analytics połączonym z Twoim kontem reklamowym. Możesz je tam również edytować, lecz to z poziomu konta reklamowego Google Ads wybierasz ustawienia kierowania dla konkretnych kampanii lub grup reklamowych. Tutaj pojawiają się dwie opcje: kierowanie na konkretne listy (używane w remarketingu) lub obserwacja wybranych list.
Tworzenie list w Google Ads
Chcąc utworzyć listę remarketingową w Google Ads musisz wejść w „Zarządzanie odbiorcami”, które znajdziesz w „Narzędziach i ustawieniach”. Klikając w „plusa”, a później w „Użytkowników witryny”, masz możliwość ustawienia reguł, z których odwiedzanych stron będą uwzględniani odbiorcy.
Dokładny opis tworzenia list odbiorców w Google Ads opisany został w suporcie Google.
Warto zwrócić uwagę na status listy odbiorców. „Otwarta” oznacza, że lista będzie powiększać się o nowych użytkowników. „Zamknięta”, czyli nie będą tu dodawani nowi użytkownicy, ale kierowanie będzie nadal działać. Natomiast „Niezgodna” znaczy, że lista nie zawiera wymaganej liczby użytkowników lub jej typ nie zgadza się z wybraną siecią.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Tworzenie list w Google Analytics
Chcąc stworzyć listę odbiorców w Google Analytics musisz wejść w „Administrację”. Następnie w kolumnie „Usługa” kliknij w „Definicje list odbiorców”, a później w „Odbiorcy”. Tam, podobnie jak w Google Ads, znajdziesz „plusa”. Po kliknięciu pojawią Ci się „Polecani odbiorcy” z propozycjami najbardziej podstawowych list remarketingowych. Możesz także utworzyć swoje, klikając „Utwórz nowych”. Poniżej przedstawiamy Ci kilka najpopularniejszych list odbiorców utworzonych w Google Analytics oraz ich ustawienia:
1. Wszyscy użytkownicy
Dzięki tej liście dotrzesz do odbiorców, którzy weszli w Twoją witrynę choćby na krótką chwilę. Jest najbardziej ogólna i właśnie od niej warto zacząć. Aby ją utworzyć w ustawieniach nie dodawaj żadnych filtrów ani warunków.
2. Konkretne zakładki
Chcąc docierać do odbiorców z bardziej dokładnym przekazem, możesz utworzyć listy w oparciu o najczęściej przeglądane kategorie produktów/usług. Skoro są najpopularniejsze to mają też większe szanse na konwersję. Tworząc ją, musisz określić jaką podstronę lista ma brać pod uwagę, zbierając dane.
3. Kupujący
Reklamy będą kierowane na użytkowników, którzy już coś u Ciebie kupili, a więc są to osoby, wykazujące największe zainteresowanie ofertą i bardzo możliwe, że znów do Ciebie wrócą. Chcąc ją zrobić musisz stworzyć warunek, że na jedną sesję przypadnie więcej niż zero transakcji, czyli lista będzie zbierała osoby, które dokonają przynajmniej jednego zakupu.
4. Dodający do koszyka, ale nie kupujący
Obserwując zachowanie klientów na pewno trafisz na takich, którzy porzucają swoje koszyki. W odpowiedzi możesz utworzyć listę z takimi osobami i skierować reklamę na nich, po to, aby wrócili dokończyć zakupy. Warunkiem tutaj może być to, że odwiedzili stronę „Koszyk”, lecz przychodów z tego nie było żadnych.
To może Ci pomóc
Gdy zauważysz, że jedna z list, na które kierujesz swój remarketing, wykorzystuje dużą część budżetu, a nie przynosi wielu konwersji, możesz jej obniżyć stawkę. Odwrotnie również – możesz ją podnieść, gdy lista jest bardziej skuteczna.
Pamiętaj o okresie członkostwa, czyli czasie przez jaki użytkownik znajduje się w liście remarketingowej. Maksymalny wynosi 540 dni, jeśli jednak ustawisz czas dłuższy, odbiorca i tak zostanie usunięty z listy po 540 dniach. Dobieraj długość członkostwa wg swoich potrzeb, zachowania klientów oraz charakteru branży Twojej działalności. Jeśli przykładowo działasz na rynku deweloperskim wydłuż ten okres np. do maksymalnego, ponieważ zakup mieszkania jest długim procesem. Natomiast, jeśli masz produkt mocno powtarzalny, np. artykuły spożywcze, warto stworzyć listę 30-dniową i wykluczyć z kampanii listę 7-dniową.
Jeśli dopiero zaczynasz działalność skup się na bardziej ogólnym remarketingu, a nie na tworzeniu mocno zawężonych list. Najpierw kieruj reklamy na „Wszystkich odbiorców”. Natomiast jeśli masz już dużo użytkowników, próbuj kierować przekaz np. na „Dodających do koszyka, ale nie kupujących” albo „Konkretne zakładki”.
Remarketing może pomóc Ci przyciągnąć najbardziej wartościowych, lojalnych klientów oraz tych, którzy ciągle zastanawiają się nad zakupem. Ważne jest, by wybrać odpowiednią listę lub po prostu sprawdzać, która działa najlepiej.
Jeśli wciąż masz pytania albo potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami! Rozmowa jest darmowa i niezobowiązująca, a może rozwiać Twoje wątpliwości.