Tekst pisany przez robota - czy copywriting można zautomatyzować?

Sklep internetowy
Dodano 28.09.2022

Jaka jest przyszłość copywritingu w świecie maszyn, “myślących” jak ludzie? Przekonajmy się! 

Sztuczna inteligencja AI– co to jest?

Na początek trzeba wyjaśnić, czym właściwie jest AI. To nauka tworzenia inteligentnych maszyn i programów komputerowych. Jest związana z podobnym zadaniem komputerów do zrozumienia ludzkiej inteligencji oraz sposobów działania i myślenia, ale nie musi ograniczać się do metod, obserwowalnych biologicznie. 

Sztuczna inteligencja AI obejmuje także dziedziny uczenia maszynowego i głębokiego uczenia. Dyscypliny te składają się z algorytmów wykreowanych tak, by tworzyły systemy prognozujące eksperckie albo prognozujące na podstawie danych wyjściowych.   

 

Generator treści AI - jak to działa?  

Obecnie mamy wiele serwisów, w których można zlecić napisanie tekstu. Generatory treści AI łatwe w użyciu, najczęściej wystarczy wybrać kategorię, typ tekstu, a otrzymamy oryginalne treści, generowane w kilka sekund. 

Oto przykład tekstu leadu stworzonego przez sztuczną inteligencję:    

“Sprawdź co przygotowaliśmy dla Ciebie w kolekcji - modne spódnice na jesień 2022, a bez wątpienia znajdziesz pośród nich fason, który podbije Twoje serce i tym samym zostanie Twoim jesiennym ulubieńcem! Nie zwlekaj dłużej i wybieraj spośród najmodniejszych propozycji spódnic na jesień 2022 , które przybliżą Cię ku największym trendom tej jesieni.” 

Całkiem nieźle prawda? Tylko kilka kliknięć dzieli Cię od tekstów marketingowych, reklam, opisów produktów, treści w mediach społecznościowych, esejów, książek i wielu, wielu innych. 

 

Sztuczna inteligencja a pisanie tekstów 

Darmowy generator tekstu tworzy treści, które są poprawne gramatycznie, wolne od literówek, a przy tym darmowe. Ideał? Nie do końca. Tekst stworzony przez sztuczną inteligencję, najczęściej musi zostać przejrzany przez żywego człowieka, ponieważ może zawierać błędy albo nieprawdziwe informacje. W tekście zdarzają się także pomyłki i powtórzenia.

Trochę inaczej wygląda sprawa w przypadku płatnych serwisów. Algorytmy są w stanie wygenerować coś unikalnego, a przy tym na tyle kreatywnego, aby tekstu nie dało się odróżnić od pracy wykwalifikowanego copywritera. 

Prace nad machine learningiem ciągle trwają, dziś oprogramowanie pozwalające na wykorzystanie AI w copywritingu jest dostępne od ręki. W wielu przypadkach trzeba więc sporo zapłacić.  

 

Tworzenie treści AI a SEO

Generator tekstów SEO ma liczne zalety, takie jak właściwa gęstość fraz kluczowych. Długości tekstów także są odpowiednie, ale niestety frazy kluczowe nie pojawiają się w podtytułach ani we wstępie. Sztuczna inteligencja ma także problem z rozróżnieniem fraz, które powinny się pojawić w tekście, a które nie.  

 

Automatyczne pisanie tekstu - przyszłość czy zbędny wynalazek?

Automatyczne pisanie tekstu jest bez wątpienia udogodnieniem i ułatwieniem. Algorytmy mogą pomóc w tworzeniu treści, ale bardziej jako asystent niż samodzielny, kreatywny twórca. W większości przypadków konieczna jest ingerencja ze strony fizycznej osoby z dobrym warsztatem Copywriterskim. Dlaczego? 

Sztuczna inteligencja, choć doskonale opanowała techniczne aspekty języka, wciąż nie radzi sobie z przekazem i emocjami. Może je imitować, ale “nie interesuje jej” to jaki ładunek uczuć niesie za sobą treść. Język emocji jest dla niej obcy, co czasem generuje zaskakujące sytuacje. 

Ponadto,  treści generowane przez AI, które nie zostały poddane obróbce przez copywritera mogą zostać gorzej ocenione przez algorytm Google (Helpful Content), który stara się dopasować treść do użytkownika, nie do robota. Więcej na ten temat znajdziesz w naszym artykule.   - patrz ostatni art. o aktualizacji algorytmu

Czy w takim razie generatory tekstów powstały niepotrzebnie? Na szczęście maszyny wciąż nie są na tyle doskonałe, by we wszystkim zastąpić człowieka. 

 

Generator treści AI, darmowy czy też płatny, opiera się na sztucznej inteligencji.  Automatyczne pisanie tekstu może być dobrą pomocą dla osób piszących teksty, jednak tworzenie treści przy pomocy AI ma wady i zalety. Największą wadą generatora tekstów SEO, pomimo ciągłego rozwoju, i ulepszeń sztuczna inteligencja nie opanowała języka ludzkich emocji, ukrytych znaczeń czy kontekstu. Jest to niezwykle istotne, zwłaszcza z punktu widzenia tekstów sprzedażowych, które mają za zadanie obudzić emocje w czytającym i ułatwić mu decyzję zakupową. Jako ludzie, na podczas kupowania nowych dóbr czy usług kierujemy się (stety lub niestety) emocjami. Być może w przyszłości maszyny nauczą się kierować teksty do poszczególnych grup odbiorców i grać na ich emocjach, podobnie jak czynią to wykwalifikowani twórcy kontentu. Przekonamy się. Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu ciekawych treści na swoją stronę lub bloga, zgłoś się do nas specjaliści chętnie podzielą się z tobą swoją wiedzą i doświadczeniem! 

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.