Opis produktu, który sprzedaje. Jak zrobić to dobrze?

Sklep internetowy

Wystarczy bezbłędne copy, a produkt obroni się sam? Nie tak szybko! Jak pisać, żeby tekst sprzedawał?

Dostałeś zlecenie na napisanie opisu produktu na stronę internetową Twojego klienta. I co dalej? Wystarczy opisać wszystko poprawnie? Nic bardziej mylnego! Taki opis jest trochę jak potrawa pozbawiona przypraw i soli. Niby gotowa, ale całkiem niejadalna. Jak sprawić, żeby kupujący “rozsmakowali się” w Twoich opisach i wracali po dokładkę? Poniżej garść przydatnych informacji.  

 

Jak napisać dobry opis produktu? 

Opisy produktów na stronach www najczęściej składają się z: 

  • Opisu krótkiego

  • Opisu głównego i dłuższego, który zawiera dane szczegółowe takie jak specyfikacja techniczna, parametry czy skład surowcowy 

Opis skrócony to ten, który znajduje się najczęściej tuż obok zdjęcia. Dostarcza kupującemu podstawowych informacji na temat oglądanego produktu. Powinien być krótki i dość zwięzły. Nie zwalnia Cię to jednak z przemyślenia, do kogo adresujesz swój tekst. Dobrze, jeśli w tym krótkim opisie “przemycisz” kilka słów o wspaniałych efektach, jakie Klient może osiągnąć, jeśli zaopatrzy się w dany produkt. 

W opisie dłuższym, czyli głównym możesz nieco rozwinąć skrzydła. Opisz produkt według schematu:

Cecha → Zaleta → Korzyść 

Pamiętaj, aby zawsze zwracać się bezpośrednio do Klienta (komunikacja na Ty albo Pan/Pani w bardziej specyficznych branżach) i odpowiadać na jego pragnienia i potrzeby, przy okazji wykazując wartość oferty. Posiadasz w swoim asortymencie różne warianty podobnych produktów i wiesz, że jedne będą sprzedawać się lepiej niż inne? Przekuj słabe punkty w zalety! Na przykład: “Mniejsza szerokość robocza to nie minus, a dodatkowy atut zamiatarki. Dzięki temu dotrzesz nawet do najgłębszych zakamarków ogrodu!”

Pamiętaj także o zamieszczeniu specyfikacji technicznej (jeśli dotyczy) “przetłumaczonej” na język przeciętnego odbiorcy.      

  

Potęga słów kluczowych 

Sklep może mieć rzeczywiście najlepszą ofertę i świetne produkty, ale jeśli jego strona nie jest widoczna dla robotów Google, potencjalny Klient nie będzie miał szans tam trafić - a przynajmniej nie bezpośrednio z wyszukiwarki. Dlatego tak istotne jest umieszczenie odpowiednio dobranych słów kluczowych. Opis produktu zoptymalizowany pod kątem SEO to prosta droga do pozyskania nowych leadów.  

W doborze fraz pomoże Ci sugestia google, która wyświetli się podczas wpisywania nazwy danego produktu. Jednak najlepszym rozwiązaniem będzie posłużenie się takimi serwisami jak Google Trends, Ubersuggest, Answer The Public, BuzzSumo czy darmowy Planer słów kluczowych. 

Więcej o frazach długiego ogona przeczytasz w naszym artykule. Jeśli natomiast chcesz poszerzyć swoją wiedzę o tym, jak pisać dobre teksty pod SEO, zerknij na przydatne porady

 

Opis dla klienta 

Po pierwsze: czytelnik! Widoczność dla robotów wyszukiwarkowych plasuje się dopiero na drugiej pozycji priorytetów. To żelazna zasada, której powinieneś się trzymać, ilekroć tworzysz tekst. Postaraj się, żeby opisy były ciekawe i pożyteczne dla klienta. Dostarcz mu dokładnie tyle informacji, ile potrzebuje. Pozwól mu też odczuć, że jego problem (jaki by on nie był) da się rozwiązać jeśli zaopatrzy się w produkt oferowany przez Twojego klienta i niejako przez Ciebie. 

Zastanów się, do kogo adresowane są produkty Twojego zleceniodawcy. Na przykład jeśli są to kosmetyki, nie wahaj się adresować opisów do kobiet. 

Zastanów się także, jakie szczegóły będą najistotniejsze dla konkretnej grupy odbiorców. Może będzie to cena, a może trwałość lub biodegradowalność? Pamiętaj by używać słów-kluczy i wyprzedzaj pytania klientów. 

Unikaj tworzenia sztucznych tekstów naładowanych frazami kluczowymi. W zupełności wystarczy, jeśli użyjesz ich 2-3 razy w tekście. Stawiaj na naturalność! 

 

Oryginalne znaczy widoczne 

Google nie znosi zdublowanych tekstów. Najczęstszym błędem jest kopiowanie opisów ze stron producenta. Wiele sklepów robi podobnie, więc Twój tekst nie będzie niczym wyjątkowym. Możesz wzbogacić swój opis o cytaty z bloga, albo krótkie porady. Dobrym pomysłem będzie też parafrazowanie zdań i dodanie pożytecznych informacji.  

Najwięcej trudności przysparza napisanie unikalnego opisu w przypadku kiedy produkty, np. torebki czy buty, różnią się między sobą jedynie kolorem. Warto jednak postarać się, żeby opisy produktu różniły się między sobą choć odrobinę. Czasem wystarczy zmienić kilka słów, by osiągnąć zamierzony efekt.   

 

Nie tylko treść 

Na końcu jeszcze kilka nieco bardziej “technicznych” wskazówek. Tworząc opis, pamiętaj o właściwej edycji. Nawet pisząc krótkie teksty, warto stosować formatowanie nagłówków H1, H2 czy H3 - wtedy treść jest widoczna dla robotów przeglądarkowych. Więcej o odpowiednim formatowaniu przeczytasz w tym artykule. 

Warto również zadbać o linkowanie wewnętrzne. Takie działanie nie tylko generuje ruch na stronie, ale też pozwala na zwiększenie sprzedaży. Kolejną korzyścią jest ułatwienie robotom Google poruszanie się po witrynie Twojego zleceniodawcy. Na kartach produktu umieszczaj boksy z produktami podobnymi, uzupełniającymi lub akcesoriami. 

Mamy nadzieję, że w tym artykule przybliżyliśmy Ci temat opisów produktu pod SEO.  Już wiesz, że dobry opis produktu na stronę internetową, to taki, który nie tylko odpowie na potrzeby klientów, ale także będzie widoczny dla botów wyszukiwarki. 
Stworzenie opisu produktu na stronę www niejednokrotnie wymaga wysiłku i przeprowadzenia dokładnego researchu, jednak to właśnie słowo i zawarte w nim emocje czy obietnice “sprzedają” produkt. Jeśli nadal nie wiesz z “czym to się je”, specjaliści z FEB służą radą

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.