Przykłady skutecznego CTA w treści

Sklep internetowy
Dodano 17.01.2022

Co to jest CTA? Jak się nim posługiwać, żeby generować więcej leadów? Przeczytaj i dowiedz się sam!   

Przedstawiamy: oto CTA! 

CTA to skrót od call to action, czyli najprościej mówiąc zachęta i wezwanie do działania. To także mechanizm wykorzystywany w witrynach firmowych na banerach, czy materiałach przygotowanych na potrzeby kampanii reklamowych (FaceAds, Google Ads, mailing).

Call to Action najczęściej przyjmuje postać ikony albo graficznego przycisku z ukrytym linkiem i krótkim tekstem. Do jego zadań należy zachęcenie użytkowników do działania, na przykład zapoznania się z ofertą, zapisania na listę marketingową, a najczęściej do złożenia zamówienia w sklepie internetowym.

 

CTA. Jak robić je dobrze i efektywnie? 

Oprawa graficzna 

Pierwsza podstawowa zasada dotyczy wyglądu buttonów. Niech wyglądają na klikalne, wybijają się na tle całej strony! Warto dodać gradient albo odcień, któr nada Twoim przyciskom efekt 3D. 

Druga ważna sprawa to odpowiedni rozmiar buttona. Warto w tym miejscu sprawdzić, jak strona prezentuje się w widoku mobilnym. Dobrym pomysłem może być zastosowanie  przycisku, który zajmuje całą szerokość ekranu telefonu lub smartfona - jest wtedy doskonale widoczny i łatwo się go klika. To jednak sprawa indywidualna, ponieważ button powinien być dopasowany do ogólnego designu strony, komponując się z szatą graficzną, a równocześnie się wyróżniać. 

Inną ważną sprawą jest hierarchia buttonów. Najbardziej widoczne powinny być najważniejsze buttony.  Mniej ważne mogą zostać zaprezentowane w jaśniejszym odcieniu. 

Po trzecie, dbaj o przestrzeń. Nie tylko kolor buduje efekt. Ważne jest, by wokół buttona była biała przestrzeń, tzw. “white space”. Button nie może jednak “wisieć” w przestrzeni cyfrowej.  

 

Postaw na dobry copywriting 

Pisanie krótkich, ale przyciągających treści to wbrew pozorom wcale nie taka oczywista sprawa. Pamiętaj również o dopasowaniu tekstu do grupy docelowej i dostosowanie komunikatów. 

Nie wpuszczaj nudy! Najważniejszą zasadą jest odejście od banalnych i sztampowych tekstów takich jak “sprawdź”, ”zobacz”, “kup”. Call to action na wyższym poziomie daje odbiorcy poczucie podejmowanej decyzji i bycia częścią społeczności lub grupy. Inna sprawa, jeśli na buttonie widnieje taki napis jak na przykład:

  • "Tak,  chcę pobrać e-booka!"

  • “Tak, chcę dostawać powiadomienia o najlepszych ofertach!”

  • "Tak, chcę działać!"

To już brzmi inaczej i jakoś lepiej, prawda? 

 

Cta w parze z UX 

Pamiętaj o przyzwyczajeniach użytkowników stron. Większość internautów filtruje lub skanuje treści na stronie. Zazwyczaj ich oczy wykonują ruch przypominający literę “z”. W praktyce wygląda to tak, że czytają w całości pierwszą i ostatnią linijkę, a środkowe wybiórczo. Na rogach “zetki” dobrze jest umieszczać słowa kluczowe i elementy projektu, które, podobnie jak strzałki, prowadzą wzrok czytającego w odpowiednie miejsce czyli do właściwego buttona.  

Bardzo ważne jest także zachowanie porządku na stronie. Internauta może poczuć się zagubiony, jeśli na jednym widoku strony będzie zbyt duża ilość buttonów albo co gorsza - obiekty nieklikalne przypominające button.  Wystrzegaj się takiej praktyki. 

 

Skuteczne CTA - Case study 

Oto kilka przykładów skutecznego CTA: 

  • Pierwszy pochodzi ze strony księgarni Legimi.  

 

Źródło grafiki: 

https://bit.ly/audiobook_legimi 

Czerwoną strzałką zaznaczony jest klikalny button z napisem, który składa obietnicę darmowej subskrypcji. Kluczem jest tu magiczne “za  darmo”. 

  • Drugi przykład to popularna drogeria. Na brak klientów raczej nie mogą narzekać ;) 

Źródło grafiki:  https://bit.ly/rossman_drogeria

Button jest opatrzony ciekawym, zachęcającym napisem i znakiem graficznym. Widać, że drogeria podąża za trendami. 

  • Kolejnym przykładem jest zachęta do skorzystania z obniżek w sklepie z asortymentem wykończeniowym takim jak lampy, ceramika czy dodatki do domu. To dobry przykład banera reklamowego zamieszczonego na stronie. 

 

Źródło grafiki: https://bit.ly/9design_sklep

Tutaj klikalna jest cała grafika, która przenosi Klienta na stronę z wyszczególnionymi obniżkami. Plusem jest tu użycie zwrotu “Złap okazje” zamiast oklepanego “Sprawdź” albo “Kup”.  

  • Świetnym przykładem wiadomości zawierającej CTA jest technika zastosowana w mailingu produktowym firmy Breakout Clips. 

Źródło grafiki: https://bit.ly/breakout_clips

Platforma oferująca szablony reklam wideo do kampanii w e-commerce i social media (Instagram, Facebook, LinkedIn czy Twitter) sprzedaje swoje produkty, prezentując ich użyteczność bardzo dosłownie - wykorzystując do przekazu własne formaty. Animacje przyciągają wzrok, a podwójne copy wzmacnia efekt. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na CTA “Stop scrolling” zestawione z “atakującą” nas z ekranu płaszczką. Pomysłowo i skutecznie! 

CTA, które zostało stworzone z pomysłem i przyciąga uwagę, to prosta droga do nowych leadów i wzrostu przychodów. Kluczową kwestią jest tu kreatywność i... testowanie. Nie ma jednej drogi albo szkoły, w której można nauczyć się robić skuteczne CTA, dlatego postaw na metodę prób i błędów, wyciągając wnioski z raportów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznego CTA i sposobów, które już się sprawdziły, zgłoś się do nas! Nasi specjaliści chętnie pomogą, służąc radą i doświadczeniem :)  

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.