10 narzędzi, dzięki którym poprawisz skuteczność swoich mediów społecznościowych

PoradySocial Media
Dodano 19.05.2023

Działasz w social mediach? Poznaj narzędzia, które zwiększą efektywność Twoich stron i profili

Rozpoczynasz właśnie przygodę swojej marki na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, Twitterze czy YouTube? A może chcesz podnieść wyniki prowadzonych przez siebie działań i zwiększyć zaangażowanie użytkowników? W takim przypadku warto zastanowić się nad odpowiednią strategią, która pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i osiągnąć pozytywne wyniki na każdym z tych kanałów społecznościowych.

Sama strategia jednak nie wystarczy - musisz umieć skutecznie realizować założone w niej cele.

W tym artykule zebraliśmy kilka polecanych przez nas narzędzi, które pomogą Ci w bieżącym monitorowaniu, analizie i tworzeniu atrakcyjnego contentu na Twoich kanałach społecznościowych. Pomogą Ci one poprawić skuteczność tworzonych komunikatów - zarówno pod kątem atrakcyjności dla użytkownika, jak i portali społecznościowych.

Zaczynamy!
 

STATYSTYKI I REKOMENDACJE
 

Zacznijmy od narzędzia, które w jednym miejscu pozwala zarządzać stronami na Facebooku i Instagramie - Meta Business Suite. Pomaga ono optymalizować czas pracy i poprawiać efekty Twojej działalności.

Meta Business Suite oferuje możliwość analizowania statystyk strony, w tym:

  • wyników - zasięgów (FB/IG), odwiedzin strony (FB), odwiedzin profilu (IG), nowych obserwujących i trendów reklam,

  • odbiorców - demografię aktualnych i potencjalnych odbiorców,

  • zasięgu i skuteczności publikowanych treści - postów i stories.

Co więcej - narzędzie Meta Business Suite udostępnia też swoją platformę i profil na Instagramie, które są prawdziwą kopalnią wiedzy. Znajdziesz na nich:

  • bazę wiedzy o serwisach społecznościowych (FB, IG),

  • tutoriale,

  • inspiracje,

  • wskazówki marketingowe,

  • spersonalizowane plany,

  • pomoc techniczną.

 

Sotrender to narzędzie do analizy mediów społecznościowych. Pomaga zbadać i ocenić aktywności na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i LinkedIn - a to wszystko w jednym miejscu. 

Dzięki temu narzędziu możesz śledzić i analizować kluczowe metryki, takie jak:

  • zasięg,

  • zaangażowanie,

  • trendy,

  • konkurencyjność. 

Sotrender umożliwia również tworzenie, planowanie i monitorowanie kampanii w social mediach, a także ich optymalizację na podstawie wyników i zebranych danych.
 

NapoleonCat to platforma, która umożliwia mierzenie zaangażowania i zasięgu Twojej marki w mediach społecznościowych. Dzięki niej możesz kompleksowo zarządzać obsługą kont SoMe za pomocą jednego interfejsu:

  • usprawnić procesy akceptacji, planowania i publikowania postów (możliwość dopasowania treści, planowania ich w prostym kalendarzu i publikowania w czasie rzeczywistym, przypisywania zadań i monitorowania pracy innych członków zespołu), 

  • automatyzować obsługę klienta, sprzedaż w social mediach, moderację reklam, a także analitykę i raportowanie,

  • monitorować i analizować wyniki publikowanych treści i monitorować poczynania konkurencji,

  • raportować wyniki (i automatyzować raporty),

  • śledzić i moderować wiadomości, recenzje i komentarze (w tym także do reklam).

Co ważne, NapoleonCat pozwala na integrację z Google Analytics - pozwala to na bardziej szczegółową analizę wyników kampanii i śledzenie źródeł ruchu na poszczególnych kanałach.
 

MONITORING MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
 

Brand24 ułatwia monitoring mediów społecznościowych w obrębie:

  • strumienia wzmianek - sprawdzisz co o Twojej marce mówią klienci,

  • wykresu natężenia dyskusji - sprawdzisz jak często mówi się o Twoim biznesie, a także przeanalizujesz zasięgi i interakcje w obrębie publikacji,

  • powiadomień - ustawisz alerty w oparciu o zdefiniowane filtry,

  • eksportu danych - udostępnisz wyniki z monitoringu dzięki automatycznym raportom,

  • filtrowania - wyfiltrujesz najbardziej interesujące Cię aktywności i skategoryzujesz wzmianki według źródła, interakcji itp.

Narzędzie Brand24 oferuje także dwie unikalne funkcje - monitoring i analizę autorskich wskaźników: Influence Score oraz Analiza sentymentu.

Influnece Score jest wskaźnikiem do klasyfikacji wartości źródeł wyników. Innymi słowy określa, na ile wpływowy może być dany post czy użytkownik, który udostępnił daną publikację.

Analiza sentymentu to wskaźnik, który mierzy poziom nacechowania wzmianek o danej marce, pozwala na bieżąco wyłapywać problemy użytkowników i wyszukiwać wpisy, które wymagają natychmiastowej reakcji. 

Oba te wskaźniki pozwalają na monitoring wpływu treści z kanałów social media na wizerunek Twojego biznesu w oczach użytkowników. 
 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa


 

SentiOne jest narzędziem, które wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem AI. Dzięki niemu możesz poznać opinię użytkowników na temat firmy, produktów i jakości usług. Jego algorytm przeszukuje platformy na podstawie wybranych słów kluczowych i zwraca informacje na temat wypowiedzi z nim związanych. 

SentiOne wspiera działania w zakresie:

  • budowania statystyk i analizy danych z kanałów social media (wzmianki w czasie, analiza płci, geolokalizacja, Brand Health Index, analiza zasięgu, poszukiwanie influencerów, Influencer Score, najpopularniejsze źródła, galeria, top godziny publikacji, top dzień publikacji, trendy branżowe), 

  • weryfikacji efektywności kampanii,

  • analizy danych o konkurencji,

  • monitorowania sentymentu wypowiedzi o marce,

  • optymalizacji komunikacji,

  • analizy trendów internecie.

Interaktywne wykresy, personalizacja modułów, eksport danych i wielorynkowe statystyki to tylko kilka przykładów z funkcji tego narzędzia, które mają znaczny wpływ na poprawę skuteczności działań w social mediach.
 

SKUTECZNOŚĆ REALIZACYJNA W OBRĘBIE KPI I CELÓW MARKETINGOWYCH
 

Google Analytics to jedno z podstawowych narzędzi analityki prowadzonych działań - nie tylko w obszarze mediów społecznościowych. 

GA umożliwia śledzenie ruchu z mediów społecznościowych i mierzenie ich skuteczności w ramach kampanii marketingowych za pomocą linków śledzących, które - odpowiednio skonfigurowane i zastosowane w treści postów - przyniosą wnioski i odpowiedzi na pytania: jakie media społecznościowe przynosiły najwięcej ruchu, jakie strony były najczęściej odwiedzane, jak długo użytkownicy pozostawali na stronie i jakie cele zostały osiągnięte..

Więcej o tagowaniu linków śledzących na potrzeby Analyticsa przeczytasz tutaj

W Google Analytics można także skonfigurować cele, takie jak ukończenie formularza kontaktowego lub zakup produktu, aby zmierzyć skuteczność kampanii marketingowej w mediach społecznościowych w kategoriach biznesowych.
 

POMOC W DOBORZE TREŚCI, INSPIRACJE, STRATEGIA KOMUNIKACJI
 

Narzędzie, które w ostatnim czasie nie schodzi nie tylko z ust marketerów, ale i całego świata - czat, model językowy oparty na sieci neuronowej, który został wytrenowany na dużych zbiorach danych tekstowych.

Chat GPT może wesprzeć działania w obrębie:

  • analizy prowadzonej strategii i dostosowania jej do odbiorców,

  • ustalania celów i wskaźników wydajności kluczowych, a także ich monitorowania,

  • analizy działań konkurencji,

  • doboru i tworzenia treści oraz opracowania planu contentowego na kanały społecznościowe.

Należy jednak pamiętać, że narzędzie jest nowe i niedopracowane, dlatego należy skrupulatnie weryfikować zwracane przez niego treści. Czat opracowany przez OpenAI wymaga też specyficznego podejścia, a nawet nauki korzystania z niego, poznania specyfiki jego pracy.

 

Top-Hashtags to serwis przydatny pod kątem doboru odpowiednich tagów, zwłaszcza na Instagramie. Statystyki IG wskazują skąd odbiorca do nas trafił - a mógł trafić właśnie z sekcji hasztagów.

Na jego stronie znajdziemy na przykład zestawienie top 100 hashtagów na Insta, konwertor czy generator hashtagów.

Więcej o użyciu hashtagów w social media przeczytasz w tym wpisie.
 

KREACJE GRAFICZNE

 

Jeśli nie jesteś profesjonalnym grafikiem, ale chcesz we własnym zakresie zadbać o kwestie graficzne na swoich kanałach SoMe, z pomocą przychodzi Canva - narzędzie, które umożliwia tworzenie projektów graficznych w łatwy sposób. Daje do dyspozycji wiele gotowych szablonów (dostosowanych pod odpowiednie wymiary grafik), które możesz dopasować do własnych potrzeb. 

Aktualne wymiary grafik Social Media sprawdzisz tutaj.

 

Nie od dziś wiadomo, że atrakcyjny obraz nie tylko przyciąga uwagę odbiorcy, ale też sprzedaje. 

Szukasz profesjonalnych grafik, które uatrakcyjnią Twój przekaz w kanałach społecznościowych? Adobe Stock to baza milionów wyselekcjonowanych obrazów (fotografii, wideo, ilustracji, grafik wektorowych i szablonów) wysokiej jakości, które możesz wykorzystać w swoich projektach - między innymi postach na social mediach. 

Jeśli nie interesuje Cię gotowa baza, sprawdź, jak sam możesz zrobić dobre zdjęcie produktowe.
 

Użycie ogólnodostępnych narzędzi może okazać się kluczowe dla poprawy skuteczności Twoich działań na kanałach social media. Pomogą choćby w planowaniu pracy, przyczynią się do osiągnięcia różnych celów, wspomogą działania analityczne, a także wesprą automatyzację działań. Dzięki nim możesz zaoszczędzić czas i zasoby, a także podnieść wyniki zaangażowania i zasięgów Twoich stron i profili. 

Jeśli chcesz zwiększyć efektywność działań marketingowych swojej marki, skontaktuj się z nami! Zajmiemy się tym kompleksowo.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.