5 sprawdzonych taktyk marketingowych dla e-commerce

Dodano 29.09.2023

Data aktualizacji: 20.10.2023

Od strategii do taktyki, czyli przepis na sprawny marketing.

Chociaż istnieje wiele różnych sposobów promocji, dzisiaj skupimy się na taktykach angażujących użytkowników na zaawansowanym poziomie lejka konwersji (dół lejka). Zebraliśmy metody, które nieraz udowodniły swoją skuteczność. 

 

Taktyka a strategia w planach marketera

Różnica między strategią a taktyką marketingową bywa trudna do uchwycenia.  Polega głównie na poziomie abstrakcji i zakresie działania. Strategia marketingowa to ogólny plan, który wyznacza cele, wartości i kierunek działań marketingowych firmy, podczas gdy taktyka marketingowa to konkretne narzędzia i działania, które są stosowane w ramach strategii w celu realizacji tych celów. Strategia jest bardziej ogólna i długoterminowa, podczas gdy taktyka wyznacza konkretne działania realizowane w krótkim terminie.

 

Skuteczne i popularne taktyki e-commerce na dole lejka sprzedaży

Poznaj najskuteczniejsze taktyki dla e-commerce!

 

Remarketing to format reklamowy pozwalający dotrzeć do klientów, którzy wcześniej wykazywali zainteresowanie produktami lub usługami. Poprzez wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły Twoją stronę internetową lub dodały produkty do koszyka, ale nie sfinalizowały zakupu, możesz przypomnieć im o pozostawionych przedmiotach i zachęcić do ponownego rozważenia oferty.

Reklamy remarketingowe pełnią rolę przypominającą i zwiększają szanse na przekształcenie użytkowników w płacących klientów. Właściwym podejściem do tego obszaru jest ustawienie różnych list remarketingowych, uwzględniając przykładowe zmienne:

  • czas aktywności użytkowników, na przykład lista z ostatnich 30 dni,

  • kategorie produktowe,

  • strony docelowe,

  • czas trwania sesji,

  • liczba odwiedzonych podstron.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak "robić remarketing"? Przeczytasz o tym tutaj.

 

Stary dobry e-mail nadal jest skutecznym narzędziem pozyskiwania klientów. Poprzez wysyłanie spersonalizowanych wiadomości email do klientów możesz pielęgnować relacje i zachęcać do ponownych transakcji. 

Najlepiej sprawdzają się interesujące treści takie jak zniżki, aktualizacje dotyczące nowych produktów lub treści mające wysoką wartość informacyjną. 

Koncentrując się jednak na dole lejka sprzedaży należy wspomnieć o automatyzacjach wykorzystujących wiadomości e-mail skierowane do zaangażowanych użytkowników, których od zakupu dzieli zaledwie krok. 

Popularne mechanizmy marketing automation, takie jak GetResponse czy SALESmanago, pozwalają na wysyłkę maili z propozycjami produktów podobnych do tych, które użytkownik przeglądał na stronie, maili z szybkimi promocjami cenowymi, czy wiadomości mających na celu ratowanie porzuconych koszyków. Personalizowane rekomendacje tego typu wykorzystują dane do dostarczania klientom propozycji produktów na podstawie ich historii przeglądania i zakupów. 

Więcej o automatyzacji w e-commerce przeczytasz w tym wpisie.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Tworzenie poczucia pilności jest sprawdzonym sposobem na wywołanie natychmiastowych zakupów. Poprzez oferowanie promocji - ofert ograniczonych czasowo lub wyprzedaży typu "flash sale", wysyłamy psychologiczny impuls dla klientów, po to, by zainicjować zakup. Strach przed przegapieniem (FOMO - Fear Of Missing Out) zachęca potencjalnych klientów do szybkiej konwersji, a w konsekwencji do zwiększenia sprzedaży. 
 

Pozytywne opinie i referencje klientów służą jako dowód społeczny i budują zaufanie potencjalnych klientów. Omawiana taktyka polega na wdrożeniu narzędzia do agregowania i zarządzania ocenami i opiniami klienckimi – przykładem takiego narzędzia jest Zaufane.pl. Dzięki tego typu rozwiązaniom zwiększysz ilość recenzji oraz zyskasz możliwość reagowania zarówno na pozytywne, jak i negatywne opinie Klientów o produkcie czy procesie sprzedaży.

Widząc pozytywne doświadczenia innych użytkowników, potencjalni Klienci są bardziej skłonni do realizacji konwersji. 

Na naszym blogu przeczytasz także o tym, jak prawdziwe opinie konsumenckie przyczyniają się do pozycjonowania.

 

Porzucanie koszyków przez klientów to powszechny problem sklepów internetowych, ale dzięki zastosowaniu właściwych mechanizmów jest to również okazja do odzyskania potencjalnie utraconych sprzedaży. 

Wdrożenie strategii odzyskiwania porzuconych koszyków polega na wysyłaniu automatycznych wiadomości e-mail, web-push czy SMS do klientów, którzy opuścili koszyk. Przypominając o pozostawionych produktach, warto zaoferować zachęty w postaci darmowej wysyłki lub dodatkowego - personalizowanego - rabatu. Przez rozwianie ewentualnych obaw lub pokonanie rozproszenia klientów, można skutecznie zachęcić ich do powrotu i zwiększyć wskaźniki konwersji.

Więcej o ratowaniu porzuconych koszyków przeczytasz tutaj.
 

Wprowadzenie kilku prostych taktyk skierowanych do klientów znajdujących się na dole lejka konwersji może znacząco zwiększyć szanse na podbicie sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że wymienione metody wymagają zarówno znajomości Klienta jak i zbudowania struktury lejka. Jeśli dopiero zaczynasz rozwijać sklep internetowy, pamiętaj, że podstawą zwykle jest ruch oraz optymalizacja procesu sprzedażowego (atrakcyjny asortyment, intuicyjna obsługa, i wyeliminowanie barier, takich jak błędy wyświetlania, czy problemy z płatnościami).

Chcesz przetestować najlepsze taktyki u siebie? Napisz do nas! Nasz dział strategii przygotuje dla Ciebie skuteczne rozwiązanie!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.