
Analiza konkurencji za pomocą narzędzia Ahrefs
Ahrefs - jedno narzędzie, wiele możliwości analizy. Jak badać nim konkurencję?
Jak z pomocą jednego narzędzia można kompleksowo wpływać na pozycjonowanie strony? Czy może ono łączyć jednocześnie skuteczność kilku narzędzi SEO i dostarczać wartościowych danych o działalności konkurencji? Takie możliwości daje nam Ahrefs.
Jak działa i co analizuje narzędzie Ahrefs
Ahrefs to jedno z najbardziej popularnych narzędzi wśród specjalistów SEO, które służy do szeroko pojętej analizy stron. Posiada ono wiele funkcji, dzięki którym można kompleksowo i na wszystkich płaszczyznach zająć się pozycjonowaniem organicznym witryn.
Funkcje Ahrefs, które przydają się specjaliście SEO
Jak już wspomnieliśmy, Ahrefs posiada wiele funkcji, które odpowiadają za poszczególne obszary pozycjonowania. Poniżej krótko je omówimy.
Badanie ruchu organicznego
To podstawowa funkcja, na której opiera się planowanie działań SEO. Raport ruchu organicznego pokazuje szacowaną miesięczną liczbę odsłon oraz kraj pochodzenia użytkownika.
Backlinki
Z ramienia Ahrefs możemy wykonywać analizy linkowania zewnętrznego - to znaczy badać profil linków dowolnego serwisu i oceniać ich potencjał organiczny. Pomaga to w podejmowaniu decyzji odnośnie działań w kierunku link-buildingu.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Dokładna analiza słów kluczowych
Narzędzie Ahrefs to zbiór potrzebnych funkcjonalności do pracy ze słowami kluczowymi. Baza ma ich ponad 3 miliony! Funkcje Keywords Explorera pomagają w doborze i odpowiedniej interpretacji słów kluczowych, a także dają możliwość analizy zachowań użytkowników wyszukiwarek i długookresowych trendów wyszukiwanych fraz.
Ranking strony (wg linków)
Pokazuje nam pozycję jaką strona zajmuje w wewnętrznym rankingu narzędzia, a także jak silny jest profil linkowania URL oraz profil linkowania domeny.
Źródło: Ahrefs.com
UR Rating pokazuje siłę profilu linków strony - parametr ten przyjmuje wartości od 1 do 100. Im jest wyższy, tym lepiej. DR Rating to parametr pokazujący siłę linków zwrotnych witryny. Przyjmuje wartości od 1 do 100, przy czym im wyższa, tym lepsza. Te wskaźniki dają możliwość porównania witryny ze stronami konkurencji i podjęcia odpowiednich kroków w celu poprawy wyników.
Rank Tracker
Ta funkcja pozwala na monitorowanie pozycji strony zarówno dla wersji desktopowej i mobilnej, a także porównywanie jej wydajności na tle konkurencji.
Rank Tracker monitoruje działania SEO poprzez analizę:
-
widoczności,
-
średniej pozycji i ruchu,
-
dystrybucji pozycji.
Jak używać narzędzia Ahrefs do analizy konkurencji
Analiza słów kluczowych konkurencji
Dzięki narzędziu Site Explorer możemy dowiedzieć się, na które słowa kluczowe wyświetla się nasza konkurencja, a także wykonać analizę content gap - czyli sprawdzić jakich treści, które tworzy konkurencja, brakuje na naszej stronie.
Źródło: Ahrefs.com
Raport ruchu organicznego i analiza profilu linków konkurencji
Za pomocą zakładki “Najlepsze strony” możesz wykonać analizę link gap, czyli dowiedzieć się, jakie podstrony najskuteczniej generują wizyty na stronach konkurencji (czyli po prostu do niej linkują).
W ramach analizy profilu linków możemy skorzystać z podpowiedzi narzędzia dotyczących wyboru konkurentów organicznych i na podstawie tego przygotować listę domen, którą można wykorzystać w ramach planowania kampanii link-buildingowych.
Mówi się, że konkurencja nigdy nie śpi. Jak więc nie zostać w tyle? Śledź jej poczynania! Z narzędziem Ahrefs analiza ruchu, najskuteczniejszych treści i słów kluczowych na witrynach konkurencji to pestka! A jeśli poszukujesz kompleksowego wsparcia w zakresie działań SEO, skontaktuj się z nami!