Jak zaprojektować skuteczny Landing Page?

Porady
Dodano 18.10.2021

Czym jest landing page, do czego może służyć i jak należy go projektować, by mógł spełnić zakładane cele? Sprawdźmy!

 

Landing page - strona skoncentrowana na jednym celu

Landing page, czyli strona lądowania dla Twojego ruchu. To ważne, ponieważ zakładamy, że musimy mieć ruch, żeby LP miał jakikolwiek sens. Jeszcze przed jego projektowaniem warto zadać sobie pytanie, skąd sprowadzimy użytkowników i jaka będzie to grupa. Obecni klienci? Nowi? B2B? B2C? To tylko kilka dość ogólnych możliwości. Znając odpowiedź na to pytanie, będziemy w stanie we właściwy sposób skroić komunikację, tak by prowadziła do realizacji celu. 

Strony LP są projektowane po to, by łatwiej zrealizować jeden, konkretny cel. Są krótsze i bardziej zwarte od kompletnych witryn sklepowych czy informacyjnych, a zatem łatwiejsze w odbiorze i bardziej przejrzyste. To ważne, by LP prowadził użytkownika do realizacji jednego, a nie kilku celów. 

 

Przykładowe cele landing page:

  • Zapis na newsletter

  • Wypełnienie formularza kontaktowego – pozostawienie danych

  • Pobranie kodu rabatowego

  • Poznanie nowej oferty lub produktu

  • Zgłoszenie pracy konkursowej

  • Przejście na kartę produktową i dalej – dokonanie zakupu

Landing page na ścieżce zakupowej  nie musi znajdować się na początku lejka sprzedażowego. Równie dobrze może stanowić uzupełnienie informacji dla powracających klientów, czy zawierać atrakcyjne argumenty sprzedażowe prowadzące do finalizacji transakcji.

 

Przykładowe rodzaje landing page:

  • Landing page produktowy 

  • Landing page konkursowy

  • Landing page informacyjny

  • Landing page kontaktowy – z formularzem

 

Jakie elementy powinien zawierać skuteczny Landing Page?

O skuteczności strony docelowej przesądza zwykle komunikacja oraz prezentowana oferta. Istnieją jednak podstawy, o które należy zadbać, chcąc zwiększyć swoje szanse na sukces. 

Elementem koniecznym jest jasne Call To Action. Użytkownik powinien natychmiast zrozumieć, jaki ma do wykonania kolejny krok np. „skontaktuj się z nami”, „wypełnij formularz”, „kup teraz”, „dowiedz się więcej”, „zarejestruj się” itd. Trzeba też zadbać o podstawy prawne – landing page obowiązują te same zasady co inne strony internetowe, dlatego powinien zawierać politykę prywatności, regulamin, politykę cookies i zapisy związane z RODO. 

Oprócz wymienionych elementów jak najszybciej zadbaj o integrację landing page z Google Analytics oraz o właściwą konfigurację celów i zbieranie list remarketingowych. Będzie to konieczny warunek umożliwiający optymalizację landinga. 

 

Optymalizacja landing page – po co to komu?

Landing page, podobnie jak inne strony internetowe, rzadko od razu jest perfekcyjny i skuteczny. Dopiero obserwacja zachowania użytkowników, wyciąganie wniosków i drobne optymalizacje pozwalają zwiększyć współczynnik konwersji. Oprócz Google Analytics przydatne okazują się tutaj narzędzia do nagrywania sesji, np. HotJar. 

 

Formularz na landing page

Jeśli Twoim celem jest pozyskanie danych – np. imion, adresów e-mail czy telefonów – będziesz potrzebować formularza. Pamiętaj jednak o kilku kluczowych sprawach:

  • Im mniej pól do uzupełnienia, tym lepiej

  • Walidacja – pola wymagane pomogą Ci oddzielić dane, które naprawdę chcesz mieć, od tych opcjonalnych

  • Checkboxy ze zgodami marketingowymi i na przetwarzanie danych

  • Strona z podziękowaniem za zapis oraz e-mail z podziękowaniem i prośbą o potwierdzenie (double opt-in)

  • Decyzja, gdzie mają się zapisywać dane – integracja z systemem e-mail marketingowym, marketing automation lub CRM, a może wystarczy, żeby wpadły na Twoją skrzynkę odbiorczą? 

 

Szablony Landing Page i pomoc specjalisty

Jeśli nie czujesz się na siłach, by projektować LP od zera, zawsze możesz skorzystać z narzędzi, które ułatwią Ci tę pracę. Dobrym przykładem jest narzędzie landingi.pl, posiadające w swoich zasobach wiele gotowych szablonów, wymagających jedynie dostosowania do własnych potrzeb. Oczywiście, możesz również zgłosić się do nas, a chętnie pomożemy lub udzielimy pomocnych wskazówek.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.