Google

SEO jest złe, martwe, nie przynosi efektów, nie dotyczy mojej strony – opinii na ten temat jest tyle, ile osób je wypowiadających. Jak jest naprawdę? Czy rzeczywiście działania marketingowe w ramach SEO są takie złe i na celowniku Google?

SEO, czyli…?

SEO – (z ang. Search Engine Optimization - Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) to nic innego, jak optymalizacja pod kątem silnika wyszukiwarek. W większości przypadków mówi się o optymalizacji stron internetowych, pod kątem wyszukiwarki Google.

Na czym polega SEO?

Najprościej mówiąc, SEO to działania prowadzące do osiągnięcia przez dany serwis internetowy możliwie najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek, w oparciu o interesujące frazy kluczowe. Jako że w Polsce najpopularniejszą wśród nich jest Google, proces optymalizacji odbywa się w oparciu o wytyczne dostarczane przez giganta z Mountain View.

SEO koncentruje się także na użytkownikach, jako że umożliwia im szybkie odnalezienie pożądanych treści. Webmasterzy, w oparciu o cyklicznie aktualizowane standardy Google, podnoszą jakość serwisów internetowych. W efekcie stają się one przyjazne zarówno internautom, jak i silnikom wyszukiwarek. Tę wzajemną zależność dobrze widać na przykładzie jednego z parametrów optymalizacji, tj. wagi strony. Im jest lżejsza, tym szybciej działa. Dla odbiorcy oznacza to, że szybciej odnajdzie poszukiwane informacje, dla Google – wydajniejsze gospodarowanie dostępną przestrzenią przeznaczoną na archiwizację stron www). Brzmi to abstrakcyjnie, gdyby pod uwagę wziąć pojedynczą stronę. Jednak, myśląc globalnie, skala problemu może być naprawdę duża.

SEO a pozycjonowanie

W zakresie marketingu w wyszukiwarkach internetowych, definicją, którą warto znać na równi z SEO jest pozycjonowanie. Czym różnią się między sobą? W teorii, SEO należy rozumieć jako„optymalizację serwisów”, pozycjonowanie natomiast jako„zdobywanie linków przychodzących do strony (backlinki) z innych stron”.

O ile SEO jest dobre, bo niesie wartość użytkownikom wyszukiwarki oraz korzyści dla samego Google, tak pozycjonowanie uważa się za ”sztuczne manipulowanie wynikami wyszukiwania”, a więc działanie niosące więcej szkód, niż pożytku.

Czy można pozycjonować strony?

Google zarabia na reklamach, które wyświetlane są m.in.: w wynikach wyszukiwania. Wniosek nasuwa się sam: ”Chcesz być pierwszy? Zapłać! W przeciwnym razie, optymalizuj stronę”. Sama optymalizacja stron to jednak za mało, dlatego do określania rankingu stron internetowych dodano dodatkowy czynnik rankingowy, czyli backlinki. Ich pozyskiwanie określa się terminem„pozycjonowanie”.

W tej sytuacji nie trudno było o konflikt interesów.

Choć na przestrzeni lat pozycjonerzy wypracowali szeroki wachlarz rozwiązań umożliwiających osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach, Google nie ustaje w wysiłkach, by przeciwdziałać tym praktykom. Walka trwa!

SEO dotyczy wszystkich stron w internecie – również Twojej

Można zrezygnować z SEO, poprzez blokowanie robotów Google (tak, aby nie mogły jej indeksować, tj. wyświetlać w naturalnych wynikasz wyszukiwania). Należy jednak znać konsekwencje. Najbardziej dotkliwą jest rezygnacja z głównego źródła wartościowego ruchu na stronę. To dobry moment, by zastanowić się, czy naprawdę warto oddawać korzystną pozycję w Google swojej konkurencji?

Jeśli masz pytania i chciałbyś aby twoja strona pojawiła się w topowych wynikach wyszukiwania? Zapraszamy do kontaktu.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.