Kiedy jest właściwy moment, by zacząć automatyzować?

Dodano 11.10.2021

Automatyzacja to duże ułatwienie dla specjalistów, ale też nowe możliwości. Kiedy zacząć automatyzować, by efekty były najlepsze?

 

Marketing automation - co to jest?

Podstawowym zadaniem marketing automation jest wykorzystanie technik informatycznych do zautomatyzowania działań wykonywanych przez człowieka. Personalizowane przekazy pozwalają na dotarcie do zgromadzonej bazy kontaktów oraz osób zainteresowanych daną grupą produktów czy usług, wykorzystując działania z pogranicza różnych kanałów marketingowych. Pozyskiwanie wartościowych danych na temat potencjalnych Klientów ma natomiast realny wpływ na usprawnienie działań wspierających sprzedaż. A to cel każdego marketera!

Więcej o tym, czym jest i na czym polega Marketing Automation przeczytasz w dedykowanym artykule na naszym blogu.

 

Po co Ci automatyzacja?

Przede wszystkim wybór takiej ścieżki w marketingu niweluje koszty. Klienci zapisują się na newsletter dobrowolnie, z własnej woli przechodzą też w link w wiadomości webpush. Zbieranie danych o użytkownikach pozwala dodatkowo na tworzenie bazy wysoko jakościowych leadów, co ma szczególne znaczenie choćby dla branży handlowej. Gdzie segmentacja kontaktów w CRM ma kluczowe znaczenie dla technik sprzedaży, a pop-up czy kampania FaceAds zastępuje pierwszy kontakt i przekłada się na efektywność cold callingu.

Marketing automation działa za pośrednictwem specjalnych programów, a należą do nich między innymi SALESmanago czy edrone. Po wyborze dystrybutora, którego oferta interesuje nas najbardziej i zakupie licencji dostajemy wiele możliwości, które przydadzą się w planowaniu skutecznej strategii i kampanii marketingowej.

 

Najważniejsze narzędzia automatyzacji 

  • User tracking – śledzenie i zbieranie danych o użytkownikach odwiedzających poszczególne adresy URL

  • Live chat – prowadzenie rozmów z klientami “tu i teraz”. Więcej o zasadności wdrożenia funkcjonalności i sposobach na usprawnienie kontaktu z potencjalnym nabywcą przeczytasz tutaj

  • Chatbot – automatyczny chat działający według stworzonych scenariuszy  

  • Pop-up – narzędzie do zbierania zgód od klientów na wysyłkę newsletterów

  • E-mail marketing – wysyłanie wiadomości w formie newsletterów oraz maili automatycznych 

  • Kampanie sms – inicjowanie kontaktu za pośrednictwem sms 

  • CRM – miejsce, w którym gromadzi się i odpowiednio segmentuje pozyskane leady 

  • Web push – powiadomienia wysyłane w postaci banerów 

  • Reklamy Facebook - Integracja SALESmanago z Facebook Ads. Więcej o zasadności i sposobie wdrożenia narzędzi MA do reklam dowiesz się z tego artykułu

 

Kiedy zacząć automatyzować?

Należy zadać sobie pytanie czy ruch na stronie jest wystarczająco duży oraz czy występuje przyrost nowych użytkowników. Jest to element kluczowy, ponieważ pozwala na gromadzenie bazy „opt-in”, czyli kontaktów wyrażających zgodę na wysyłanie maili. 

Ważnym impulsem dla wprowadzenia marketing automation jest też wysoki współczynnik porzuconych koszyków oraz odwiedzin na stronie bez transakcji. Dobrym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest wprowadzenie reguł automatyzacji pozwalających na wysłanie wiadomości zachęcającej do sfinalizowania koszyka czy dokonania zakupu ostatnio oglądanych produktów. 

Automatyzacja przyda się też w przypadku budowania bazy klientów dla nowego sklepu e-commerce. Oprócz odpowiedniego kierowania reklam i klasyfikacji użytkowników warto sięgnąć również po możliwości oferowane przez pop-upy i klasyczny e-mail marketing, proponując odbiorcom rabat zachęcający do dokonania transakcji i zapisu do bazy newsletterów.  

 

Podsumowanie 

Marketing automation to opcja godna wypróbowania - zwłaszcza z punktu widzenia możliwości, jakie oferuje nam personalizacja przekazu i segmentacja kontaktów.  Zastosowanie reguł automatyzacji pozwala na zaoszczędzenie czasu i równoczesne generowanie zysków. 

Branża e-commerce w Polsce rośnie w siłę, a platformy oferujące narzędzia do MA dają coraz więcej możliwości. Chciałbyś zacząć automatyzować? A może wciąż zastanawiasz się, kiedy jest na to najlepszy moment? Jeśli masz pytania, zachęcamy do kontaktu! Specjaliści FEB chętnie pomogą, a konsultacja jest darmowa i niezobowiązująca do współpracy.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.