Marketing zintegrowany dla e-commerce - poznaj korzyści!

PoradyMarketing Automation
Dodano 17.05.2023

Działaj kompleksowo - zintegruj marketing swojej firmy! Jeśli chcesz dowiedzieć się, po co i jak to zrobić, czytaj dalej!

Jeśli rozwijasz sklep internetowy samodzielnie, lub pracujesz w zespole odpowiadającym za ten obszar, z pewnością wiesz, jak istotne jest systematyczne docieranie do nowych użytkowników będących potencjalnymi klientami firmy. Aby ten cel był efektywnie realizowany, konieczne są różnego rodzaju działania e-marketingowe, takie jak kampanie Google Ads, Facebook Ads, czy pozycjonowanie

Ustawiczne inwestowanie w jednym kanale, np. w kampanii zakupowej Google Ads może doprowadzić do osiągnięcia “sufitu wydatków” (sytuacji, w której nie da się efektywnie zwiększać budżetu utrzymując zakładany ROAS) i stagnacji w rozwoju sklepu. Na pewnym etapie po prostu trzeba robić więcej, eksplorując i rozwijając wiele ścieżek komunikacji z Klientem na różnych etapach jego ścieżki zakupowej. Takie wielopłaszczyznowe podejście do promocji możemy nazwać właśnie marketingiem zintegrowanym.  
 

Czym jest marketing zintegrowany?


Marketing zintegrowany to strategia wykorzystania różnych kanałów marketingowych, takich jak SEO, SEM, content marketing, social media, e-mail marketing i innych - również nieinternetowych. 

W budowaniu strategii opartej na marketingu zintegrowanym należy wziąć pod uwagę zdolność zespołu do skutecznej koordynacji licznych aktywności, np. tworzenia contentu, kampanii reklamowych, promocji cenowych, rozbudowy baz służących e-mail marketingowi i marketing automation itd. Dobrze jest więc, jeśli zarówno po stronie sklepu internetowego, jak i obsługującej go agencji panuje zrozumienie w temacie kierunku rozwoju, konieczności łączenia działań pomiędzy poszczególnymi kanałami i dążenia do osiągnięcia synergii.

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa


 

Dlaczego warto stosować marketing zintegrowany?

 

  • Pierwszym argumentem za strategią obejmującą marketing zintegrowany jest otwarcie drogi do dalszego skalowania i rozwoju sklepu. Zwiększając liczbę punktów styku Klienta z marką, oddziałujemy na niego na szerszym odcinku ścieżki zakupowej - nie tylko na finalnym domknięciu transakcji, ale również na etapie uświadamiania potrzeby czy rozważania różnych opcji ofert i cen. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie kanały działają z równą skutecznością w krótkim okresie i nie wszystkie powinny być oceniane na podstawie generowanego ROASu.  

  • Po drugie, zawsze gdy korzystamy z komunikacji wielokanałowej, liczymy na osiągnięcie synergii - czyli efektu zbiorczego, który swoją wartością przekracza sumę prowadzonych pojedynczo działań.

  • Nie bez znaczenia jest również poprawa doświadczenia Klienta. Przez lepsze zrozumienie jego zachowań i potrzeb na różnych odcinkach lejka konwersji możliwe jest dostosowanie oferty cenowej i produktowej. Można również tworzyć spójne i spersonalizowane kampanie marketingowe, a dokładniejsza odpowiedź na oczekiwania użytkowników przekłada się na budowę solidnej przewagi konkurencyjnej. 

  • Optymalizacja kosztów nie jest argumentem, który przychodzi do głowy jako pierwszy - przecież kampanie zintegrowane przez mnogość narzędzi i kanałów komunikacji nie należą do najtańszych. W swojej kategorii budżetowej jest to jednak strategia korzystna cenowo, ponieważ pozwala osiągać większe i bardziej wielowymiarowe efekty na rzecz marki, niż mógłby wnieść zbliżony budżet lokowany w ramach jednego - lub kilku nieskoordynowanych narzędzi.

  • Najważniejsze na końcu: zwiększenie sprzedaży. Kampanie marketingu zintegrowanego pozwalają na maksymalizację zysków z prowadzonych działań. Zostawiają miejsce zarówno na rozwój długofalowych wskaźników marketingowych, na przykład wzrost rozpoznawalności, zaangażowania czy budowa list mailingowych, jak i na realizację bezpośrednich wyników sprzedażowych - tu i teraz.
     

Koordynacja - klucz do sukcesu marketingu zintegrowanego

Dlaczego w ogóle to działa? Mówiąc obrazowo - gdy słyszymy coś z wielu różnych źródeł, informacja ta utrwala się i zyskuje na wiarygodności, docierając do odbiorców w wielu miejscach w różnym czasie. Bardzo ważnym aspektem jest jednak podobny wydźwięk przekazów komunikowanych w odmiennych kanałach. Mimo możliwej różnorodności formatów - teksty, wideo, audio, online, offline czy komunikaty, powinny działać razem - mówić jednym, ustalonym i przemyślanym głosem marki. 

Egzekwowanie tego efektu jest znacznie trudniejsze, niż mogłoby się wydawać, dlatego ogromną rolę pełnią zarówno zespoły realizacyjne i doświadczeni koordynatorzy, tak po stronie Klienta, jak i agencji. W FEB przyjęliśmy zasadę, że każdy projekt przypisywany jest do Koordynatora, który pełni rolę doradcy Klienta oraz pilnuje procesu realizacji kampanii zarówno pod względem jej skuteczności jak i spójności. Nasi Klienci cenią tego typu strukturę za proaktywność w realizacji ich projektów i  inicjatywy rozwojowe, które są często podejmowane przez naszych koordynatorów. 

Więcej o skutecznej współpracy z agencją marketingową pisaliśmy tutaj

Działania marketingowe, które docierają do odbiorców za pomocą zdywersyfikowanych kanałów, oddziałują na konsumentów w holistyczny sposób na wielu etapach lejka konwersji i procesu podejmowania decyzji zakupowych. Ostatecznie strategia marketingu zintegrowanego pozwala pozyskiwać nowych użytkowników, aktywizować obecnych, budować lojalność i  sprzedawać więcej. Sprawdź naszą ofertę i pamiętaj, że w marketingu zintegrowanym liczy się kontrola i koordynacja, którą my dajemy w pakiecie. Razem zbudujemy Twoją markę i zwiększmy sprzedaż!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.