Plan pozycjonowania na nowy rok 2022
Na co zwrócić uwagę, pozycjonując stronę w 2022 roku? Przygotowaliśmy wskazówki, które przełożą się na wzrost widoczności w wynikach organicznych!
Zbliżający się ku końcowi rok 2021 nie był rewolucyjny w branży SEO. Google dopracowywał obecny algorytm, wprowadzając kilka oficjalnie potwierdzonych aktualizacji. Ostatni listopadowy update był najistotniejszy - wahania pozycji były największe w ciągu całego roku. Pozycjonowanie z roku na rok staje się coraz bardziej złożonym procesem, dlatego niezwykle istotne jest przygotowanie odpowiedniej strategii, która wpłynie na systematyczny progres.
Less = more
Pozyskujesz do strony internetowej w każdym miesiącu sporo linków i nie wpływają one na efektywność działań? Najprawdopodobniej backlinki są niskiej jakości i Google nisko je ocenia. Pożądanymi linkami będą miejsca tematyczne, z wysoką widocznością oraz te, które posiada konkurencja na wysokich miejscach w Google organic.
Zamiana kilkudziesięciu niskiej jakości backlinków na kilka wysokiej jakości będzie najlepszym sposobem na podniesienie skuteczności link-buildingu. Proces researchu i analizy może być czasochłonny, ale przełoży się na efekty w przyszłości.
Uważaj na update algorytmu
Niedostosowanie strony internetowej do algorytmu Google może skutkować spadkiem widoczności w wynikach organicznych. Mimo że ostatnie aktualizacje nie wymagały od administratorów znaczących zmian, nie jesteśmy w stanie przewidzieć czego będą dotyczyły kolejne updaty.
Obserwuj serwisy branżowe oraz profile Google w serwisach społecznościowych, aby być na bieżąco. Szybka reakcja na aktualizacje pozwoli uniknąć spadków oraz w ten sposób możemy wyprzedzić konkurencję.
Monitoruj błędy
Często najistotniejsze błędy strony pod kątem SEO nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Monitorowanie błędów oraz przeprowadzanie cyklicznego audytu pozwoli uniknąć spadków fraz kluczowych.
Podstawowe monitorowanie błędów jest niezwykle proste. Wystarczy podpiąć Google Search Console do strony. W zakładce stan znajdziemy wszystkie błędy wskazane przez Google. Przeprowadzenie audytu SEO wymaga już większej wiedzy, dostępu i narzędzi zewnętrznych. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie skorzystaj doświadczenia specjalistów FEB.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Bądź konsekwentny
Największe sukcesy w SEO osiągają najwytrwalsi! Pozycjonowanie jest działaniem długofalowym, dlatego efekty nie są widoczne od razu. Najbardziej konkurencyjne frazy wymagają nawet kilku lat pracy, aby znaleźć się na pozycjach z wysokim wskaźnikiem CTR.
W trakcie realizacji kampani SEO zapewne pojawią się wątpliwości czy obrany kierunek jest właściwy. Warto być cierpliwym, ponieważ na pewno przyjdzie czas, w którym inwestycja w pozycjonowanie zacznie się bardzo szybko zwracać. Kluczowa jest kompleksowa praca nad serwisem pod kątem optymalizacyjnym, link-buildingowym oraz contentowym.
Nic na siłę
Każde działanie z obszaru SEO musi być dokładnie przemyślane i zaplanowane. Spora grupa stron internetowych rozwija swojego bloga lub bazę wiedzy stricte pod kątem pozycjonowania. Wówczas zamieszczane treści są niskiej jakości, tematy zbyt ogólnikowe, nieciekawe dla użytkownika.
Nie każdy serwis powinien inwestować w rozwój contentu. Wybierając temat należy sobie zadać pytanie, czy użytkownik będzie wyszukiwał informacje związane z nim. Bloga warto wykorzystywać do rozwoju fraz long tail, jednak należy sprawdzić ich wartość w wynikach organicznych. Jeśli analiza wykaże brak potencjału, warto przenieść założony budżet na działanie link-buildingowe lub optymalizacyjne. Więcej o zasadności optymalizacji SEO przeczytasz w tym artykule.
Użytkownik jest najważniejszy
Algorytm Google coraz mocniej premiuje strony internetowe, które są dostosowane do potrzeb i możliwości użytkownika. Mowa tutaj o urządzeniach mobilnych jak i desktopowych. Strona internetowa musi być jasna i przejrzysta dla odbiorcy, natomiast struktura kategorii powinna być intuicyjna, a proces zakupowy możliwe najprostszy.
Google bardzo mocno zwraca uwagę na wskaźniki takie jak szybkość ładowania strony, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz CLS (Cumulative Layout Shift). W tym przypadku bardzo pomocny może być audyt UX, które wskaże ewentualne błędy oraz pola do rozwoju strony. Pamiętajmy, że SEO to przede wszystkim nieustające dopracowywanie serwisu, aby był perfekcyjny nie tylko dla Google, ale przede wszystkim dla użytkownika!
Co przyniesie rok 2022 w SEO? Niewątpliwie jest to zagadka. Jeśli w wynikach organicznych będzie miało dojść do rewolucji, Google na pewno odpowiednio wcześniej nas o tym poinformuje. Systematyczna realizacja optymalnej strategii SEO to jedyna słuszna droga do osiągnięcia sukcesów w wynikach organicznych. Planując działania na 2022 rok, warto uwzględnić zaprezentowane wskazówki, które pozwolą zmaksymalizować efektywność działań.
Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów FEB, którzy przygotują optymalną strategię dla Twojej strony internetowej lub wykonają darmowy audyt SEO. Jeśli nasz tekst zainspiruje Cię do rozpoczęcia działań pozycjonerskich, zgłoś się do nas! Jesteśmy to dla Ciebie!