Jak na sprzedaż e-commerce wpływa długie ładowanie strony

PoradySklep internetowy
Dodano 20.03.2020

W 2017 roku Google na podstawie badań oszacowało, że każde dodatkowe 0,5 sekundy (!) potrzebne do załadowania strony prowadzi do spadku odwiedzin kolejnych podstron o 20%.

Serio.

 

0,5 sekundy wydłużenia czasu ładowania strony = 20% spadek ruchu

 

Mamy 2020. Jeśli jeszcze (nadal?) nie orientujesz się, w jaki sposób szybkość ładowania strony, Google Page Speed, wpływa na konwersję, cóż. 

Pora nadrobić zaległości!

Co to jest szybkość ładowania strony (Google Page Speed)?

Wskaźnik informujący o tym, jak szybko ładuje się Twoja strona. Innymi słowy — jak długo użytkownik czekać będzie na wyświetlenie się pełnej zawartości. 

Co się dzieje, kiedy czas ładowania strony wydłuża się o 1 sekundę? 

  • współczynnik odrzuceń wzrasta o 7%,

  • zadowolenie użytkowników spada o 11%.

Przy niewystarczająco szybko ładującej się stronie odnotujesz spadki konwersji, które polecą na łeb, na szyję. Stracisz kupującego, który JUŻ był w drodze do kasy. Jakby tego było mało, to na dodatek stracisz również potencjalnego Klienta, który chciałby u Ciebie kupić, ale strona mu na to nie pozwala.

Tak to działa niezależnie czy jesteś małym przedsiębiorcą działającym na rodzimym, czy gigantem rozdającym karty na międzynarodowym rynku. 

Amazon obliczył, że opóźnienie strony o 1 sekundę kosztowałoby ich 1,6 biliona dolarów rocznie. 1 6000 000 000 000 dolarów.

Teoretycznie za 1 bilion dolarów mógłbyś wykupić Apple. Manchester United (wart niewiele ponad 3 miliardy $, phi!), 13 milionów samochodów ze stajni Tesla Motors, Tesla 3 – w prezencie dla 1/3 mieszkańców Polski. Ponad 3 miliony wycieczek w kosmos. 1,5 biliona i lecisz dalej, na Księżyc, gdzie spacerujesz z ukochaną osobą... 

Ile wynosi optymalna długość ładowania strony?

Wracamy na Ziemię! Jak długo użytkownik będzie czekać? Nie będzie. 48% użytkowników oczekuje, że strona załaduje się w ciągu 2 sekund. Z nich aż 40% najprawdopodobniej opuści Twoją stronę „na amen”, jeśli nie załaduje się w ciągu 3,5 sekundy. Czyli w mgnieniu oka.

Co więcej, blisko 80% kupujących online, którzy spotkali się z kłopotami związanymi z wydajnością sklepu internetowego, przyznało, że w ogóle na nią nie wróci. Blisko połowa z nich - 44% - opowie o swoim przykrym doświadczeniu znajomym. 

Jak sprawdzić szybkość ładowania strony?

PageSpeed Insights to narzędzie do sprawdzania szybkości ładowania strony od Google, jedno z najlepszych. Wchodzisz, wklejasz link do swojego sklepu i po chwili widzisz wyniki. 

W skali od 0 do 100. Wiadomo, im więcej punktów, tym Twój sklep szybciej otwiera się na Klientów. Alkemie, drogeria online z kosmetykami naturalnymi ładuje się w 1,1 sekundy. W PageSpeed Insights zdobyła 99 punktów. 

Tak optymalizujeMY sklepy Klientów!

PageSpeed Insights dla naszego Klienta - Alkemie

Przy pełnej puli rozbijasz bank! 90 punktów i powyżej to baaaardzo dobry wynik. Okolice 60 niezły. Chcesz podbić wyżej np. o 30 oczek – rekomendujemy przyjrzeć się stronie bliżej. 50 punktów i mniej — nie ma się czym chwalić, jest nad czym pracować. Co ze stroną jest nie tak? Zobaczmy...

Dlaczego strona ładuje się wolno? 

  1. słaby hosting,

  2. zbyt duże zdjęcia i grafiki,

  3. niedbale zbudowany kod strony,

  4. zbyt wiele wtyczek na stronie (widgetów),

  5. zbyt wiele zapytań do serwera (file requests).

Wpływ ładowania strony na konwersje

Czy Google Page Speed wpływa na sprzedaż e-commerce? Już wiesz, że tak – bezpośrednio. Im krótszy czas wczytywania strony, tym wyższy odsetek konwersji. Jeszcze prościej? Szybka strona to więcej zakupów na Twoim sklepie, a co z tym idzie wyższy zysk. 

 

szybka strona = obustronne zadowolenie

 

Tak to działa niezależnie czy jesteś małym przedsiębiorcą działającym na rodzimym, czy gigantem rozdającym karty na międzynarodowym rynku. 

Amazon przyśpieszając ładowanie strony o 0,5 sekundy, odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 1%. To 10% przychodu. Ile to dla Ciebie, dużo czy mało?

0,5 sekundy krótsze ładowanie strony = 10% wzrost przychodów

Walmart, amerykańska sieć supermarketów, zauważył, że każda sekunda mniej na ładowaniu strony to 2% wzrostu współczynnika konwersji. Natomiast Mozilla redukując Google Page Speed aż o 2,2 sekundy, zwiększyła liczbę pobrań swojej przeglądarki – Firefox – o 60 milionów w skali roku.

  • szybkość ładowania strony a SEO

Strona szybko ładująca się to strona zdobywająca i umacniająca wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Już w 2010 roku Google oficjalnie ogłosił, że prędkość ładowania to jeden z kluczowych elementów algorytmów, które oceniają funkcjonalność witryny.

Nic dziwnego, wszyscy mamy świadomość, jak bardzo Google uwielbia strony przyjazne użytkownikom. Przy tym łatwe i niedrogie w utrzymaniu, w przypadku których możliwe jest minimalizowanie kosztów operacyjnych. Takimi są właśnie błyskawicznie ładujące się www. 

Co przyśpiesza szybkość ładowania strony?

  1. dobry, sprawdzony hosting,

  2. optymalizacja zdjęć i grafiki,

  3. minimalizacja kodu strony,

  4. zmniejszenie ilość wtyczek 

  5. korzystanie z pamięci podręcznej (cashe).

 

Jak zwiększyć szybkość ładowania strony? 

Przede wszystkim zastosuj się do rekomendacji, jakie wyświetla PageSpeed Insights. Wszystkimi może, a wieloma z nich wręcz powinien zająć się specjalista SEO - ten człowiek potrafi zoptymalizować stronę w taki sposób, by stała się ulubieńcem Google. Możesz sprawdzić, śmiało zostaw wiadomość.

Niektóre poprawki możesz wprowadzić samodzielnie, jeśli chcesz. Banalnie prosta jest optymalizacja zdjęć, czyli kompresja – zmniejszenie wagi grafiki przy zachowaniu jej jakości. Spójrz:

 

Różnica w jakości fotografii przed i po kompresji jest praktycznie niedostrzegalna. 

  1. Wejdź na TinyJPG, 

  2. wrzuć zdjęcie, 

  3. pobierz, 

  4. wklej w miejsce starego. 

I już, zrobione!  

Mniejsza waga zdjęcia to krótszy czas jego wyświetlania. Co z kolei przyczynia się do szybszego ładowania witryny w całości.

Szybkie strony zyskują. Więcej konwersji i ruchu od użytkowników, którzy przechodzą płynnie z jednej podstrony na kolejną. Lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Szybkie strony zarabiają. A Twoja strona, co dobrego robi? Pogadajmy!

 

 

Źródła:

  1. https://www.cloudflare.com/learning/performance/more/website-performance-conversion-rates/

  2. https://www.fastcompany.com/1825005/how-one-second-could-cost-amazon-16-billion-sales

  3. https://blog.hubspot.com/marketing/page-load-time-conversion-rates

  4. https://wpengine.com/blog/site-speed-infographic/

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief

Wyślij wiadomość

Wolisz wiadomość? Skorzystaj z formularza!

Wyślij wiadomość
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.