2FA, czyli szybkie i skuteczne uwierzytelnianie dwuskładnikowe

Dodano 25.08.2023

Data aktualizacji 23.07.2024

Jak zabezpieczyć firmowe profile społecznościowe, dostęp do panelu e-commerce czy platformy do pracy zdalnej? Stosując skuteczne 2FA! 
 

Co to jest 2FA?

2FA to skrót od "Two-Factor Authentication", co w języku polskim oznacza "Uwierzytelnianie dwuskładnikowe". Jest to zaawansowana metoda zabezpieczania dostępu do konta lub systemu, która wymaga od użytkownika podania dwóch niezależnych czynników weryfikacyjnych w celu potwierdzenia tożsamości.

Pierwszym czynnikiem jest zazwyczaj tradycyjne hasło, które użytkownik podaje podczas logowania. Drugim czynnikiem może być na przykład jednorazowy kod czy biometria.

Jakie masz opcje? Który ze sposobów na uwierzytelnianie dwuskładnikowe wybrać, by nie tylko skutecznie chronić swoje firmowe konta, ale i zapewnić sobie do nich szybki, wygodny dostęp? I gdzie warto je zastosować, kiedy mówimy o marketingu internetowym? Czytaj dalej!
 

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe w systemach reklamowych

Reklamujesz się na Ceneo, Criteo, Allegro, w Bing czy Google Ads, a może prowadzisz kampanie społecznościowe w Meta, LinkedIn czy na Twitterze? Koniecznie zadbaj o to, byś Ty i Twoi podwykonawcy korzystali z dodatkowych zabezpieczeń biznesowych kont i profili

Facebook już od dawna wymaga uwierzytelniania dwuskładnikowego na koncie firmowym (Business Manager) - bez tego nie ma możliwości nadania dostępów reklamodawcom czy moderatorom. Google, Bing i marketplace’y pozostawiają 2FA jako dobrowolną akcję, jednak to tam lokuje się lwią część budżetów. Czy nie warto w takim razie chronić ich przed hakerskimi atakami? Zwłaszcza że rekomendowane przez nas rozwiązania są w większości darmowe i wygodne. 
 

5 opcji uwierzytelniania dwuskładnikowego dla biznesu

Do najbardziej popularnych metod uwierzytelniania dwuskładnikowego należą:

  1. Kod weryfikacyjny SMS lub e-mail: po wpisaniu hasła do logowania, system wygeneruje i prześle jednorazowy kod wybranym kanałem.

  2. Aplikacje autoryzacyjne: Google Authenticator lub Authy to aplikacje, które generują nowy kod weryfikacyjny co ok. 30 sekund.  

  3. Klucz bezpieczeństwa fizycznego (np. YubiKey): to fizyczny token bezpieczeństwa, który można podłączyć do komputera za pomocą portu USB lub wykorzystać do zbliżeniowego uwierzytelniania.  

  4. Uwierzytelnianie za pomocą biometrii: potwierdzenie tożsamości odbywa się poprzez skanowanie twarzy lub palca.  

  5. Potwierdzenie logowania z innego urządzenia: ta opcja umożliwia otrzymywanie powiadomień o próbach logowania na konto z innych urządzeń. Użytkownik musi zaakceptować lub odrzucić logowanie z innego urządzenia.

Facebook oferuje dodatkowo opcję generatora kodów w aplikacji, jednak platforma wycofuje się z tej opcji. Jeśli zatem dotychczas korzystałeś z generatora, koniecznie zweryfikuj swoje zabezpieczenia! 


Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa



 

Metody uwierzytelniania dwuskładnikowego - wady i zalety każdej z nich

Każda z wymienionych w poprzednim punkcie metod ochrony firmowych i prywatnych kont oraz profili jest skuteczna, jednak żadna nie jest idealna - głównie z punktu widzenia doświadczeń użytkownika. Sprawdźmy ich plusy i minusy, byś mógł z łatwością wybrać tę opcję, która będzie dla ciebie najwygodniejsza. 

 

Kod weryfikacyjny SMS lub e-mail

Zalety:

  • Prosta i dostępna opcja dla większości użytkowników.

  • Nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji.

Wady:

  • Długi czas oczekiwania na wiadomości.

  • Uzależnienie od sieci komórkowej lub dostępności poczty e-mail.

  • Możliwość przechwycenia kodu weryfikacyjnego przez hakerów w przypadku niezabezpieczonej skrzynki e-mailowej.

 

Aplikacje autoryzacyjne

Zalety:

  • Generowanie jednorazowych kodów w trybie offline.

  • Wsparcie dla wielu kont i platform.

  • Znacznie trudniejsze do przechwycenia przez hakerów w porównaniu do kodów SMS.

Wady:

  • Wymaga zainstalowania dodatkowej aplikacji na urządzeniu.

  • Problem z autoryzacją w przypadku utraty lub uszkodzenia urządzenia.

 

Klucz bezpieczeństwa fizycznego

Zalety:

  • Wyjątkowo bezpieczny i trudny do przechwycenia przez cyberprzestępców.

  • Brak zależności od internetu lub telefonu komórkowego.

  • Możliwość użycia na wielu urządzeniach.

Wady:

  • Wymaga fizycznego dostępu do klucza.

  • Koszt zakupu klucza bezpieczeństwa.

 

Uwierzytelnianie za pomocą biometrii

Zalety:

  • Bardzo wygodna i szybka metoda uwierzytelniania.

  • Wysoki poziom bezpieczeństwa, ponieważ dane biometryczne są trudne do podrobienia.

  • Nie wymaga zapamiętywania haseł ani kodów.

Wady:

  • Możliwość problemów z identyfikacją w przypadku zmiany wyglądu (np. zmiana fryzury) lub urazu.

  • Niektóre urządzenia mogą nie obsługiwać wszystkich rodzajów biometrii (np. starsze smartfony nie mają funkcji rozpoznawania twarzy).

 

Potwierdzenie logowania z innego urządzenia

Zalety:

  • Zapewnia szybkie powiadomienie o próbach nieautoryzowanego logowania.

Wady:

  • Możliwe utrudnienia w przypadku korzystania z różnych urządzeń.

  • Użytkownik może ignorować powiadomienia, co obniża skuteczność tej metody.

 

Postaw na uwierzytelnianie dwuskładnikowe! 

2FA jest coraz bardziej popularnym rozwiązaniem stosowanym na wielu platformach internetowych, takich jak media społecznościowe, sklepy internetowe, aplikacje bankowe, usługi pocztowe, platformy pracy zdalnej, a także w obszarze biznesowym i korporacyjnym. To skuteczna metoda ochrony danych i prywatności, której celem jest minimalizowanie ryzyka naruszenia kont użytkowników i zabezpieczanie ważnych informacji przed nieautoryzowanym dostępem.
 

Nie ryzykuj! Sprawdź, która opcja będzie dla ciebie najlepsza i zabezpiecz firmowe konta przed próbami wyłudzenia danych czy atakami hakerskimi, stosując uwierzytelnianie dwuskładnikowe! 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.