
Jak tworzyć sprzedające artykuły na bloga sklepu internetowego?
Wystarczy dobre flow i jedno popołudnie? Nic bardziej mylnego! Poznaj tajniki tworzenia tekstów, które sprzedają!
Po pierwsze adresat
Na samym początku musisz zadać sobie pytanie “do kogo piszę?” Każdy artykuł sponsorowany tworzony na blog pod szyldem sklepu internetowego istnieje nie tylko po to, żeby opisać produkt. Przede wszystkim ma na celu budowanie dialogu z odbiorcami i zaufanie do marki.
Adresaci artykułu blogowego, czyli potencjalni nabywcy, potrzebują Twojej największej troski. To właśnie do ich potrzeb dostosuj tematykę wpisów, język i sposób przekazywania informacji. Unikaj zbyt trudnego języka i nagromadzenia wyrażeń fachowych.
Pisz szybko, edytuj wolno
Na 100% Ty
Kiedy piszesz artykuł na bloga, bądź sobą. Jeśli już na samym początku przycinasz swoje pomysły pod schemat to tekst “nie płynie.” Ty nie rozwiniesz skrzydeł, a odbiorcy z pewnością to poczują. Tymczasem blog firmowy powinien być nie tylko wiarygodny i merytoryczny, ale także autentyczny i lekki w odbiorze.
Linkowanie wewnętrzne
To bardzo dobra praktyka, dzięki której poszerzasz zasięgi. Im więcej ludzie klikają, tym więcej informacji zbierają, nawet nie całkiem świadomie. Jak myślisz dlaczego hipermarkety co jakiś czas zmieniają całkowicie ustawienie poszczególnych grup produktów w alejkach? No właśnie! Im dłużej chodzisz, tym więcej Ci się przypomni i może zrobisz większe zakupy, bo zobaczyłeś nowy produkt lub promocję?
Formatowanie
Czy czytałeś kiedyś artykuł blogowy, który przypominał zwartą i nieprzeniknioną kolumnę tekstu? Oczywiście, że nie czytałeś. Nawet jeśli na taki trafiłeś, to na pewno szybko kliknąłeś “wstecz.” Żeby Twoi czytelnicy nie zrobili tego samego, pisz tak, jak Ci wygodnie, ale potem nadaj tekstowi właściwy format.
Konieczne jest rozbicie go na wyjustowane akapity. Każdemu powinieneś nadać śródtytuły. W dokumencie tekstowym oznaczane są przez znaczniki H1, H2 itd. Pomóż internaucie odnaleźć się w tym natłoku informacji! Stosuj też podpunkty i infografiki, które podzielą zwarty tekst i uczynią go przejrzystym dla czytelnika.
Konieczne jest także wyboldowanie fraz kluczowych, żeby zwrócić uwagę nie tylko czytelnika, ale i googlowych botów. Stosuj nie tylko frazy z krótkiego ale i długiego ogona. Dlaczego? O ich wartości przeczytasz w naszym artykule.
A jak właściwie dobrać frazy? Z pomocą przyjdzie Ci szereg narzędzi internetowych. Na przykład:
-
Google Keyword Planner
-
Google Trends
-
Ubersuggest
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o narzędziach internetowych, zapoznaj się z treścią tego artykułu.
See-Think-Do-Care
Oto 4 złote zasady tekstu, który sprzedaje:
SEE: to pierwszy bardzo ważny etap, na którym Twój artykuł powinien “złapać” czytającego i przyciągnąć jego uwagę na dłużej. Jeśli w następnym etapie ma stać się potencjalnym klientem, powinien czerpać inspirację z Twojego tekstu blogowego.
THINK: udało się i odbiorca się zainteresował? W jego głowie najprawdopodobniej pojawiło się pytanie “a może kupię?” Teraz wystarczy dostarczyć mu więcej informacji. Możesz porównywać poszczególne produkty, stworzyć krótki ranking. Warto też budować zdania z frazami pytającymi, które zaczynają się od słów “jak” albo “dlaczego,” na przykład “jak dobrać opony zimowe” albo “dlaczego warto pić zieloną herbatę.”
DO: być może czytający nabrał ochoty na kupno. Teraz potrzebuje tylko małego impulsu, który popchnie go do realizacji pomysłu.
Pamiętaj, każdy kupuje emocjami! Na tym etapie warto podsunąć potencjalnemu klientowi piękne zdjęcia, specyfikacje techniczne i tutoriale video. Skup się też na rezultacie, jaki zapewni klientowi dany produkt. Dla przykładu efektem kupna kosiarki będzie piękny trawnik, a efektem zakupu kosmetyku do twarzy - doskonale nawilżona skóra.
CARE: wiele osób pomija ten krok. To błąd! Przedsiębiorcy w większości skupiają się na pozyskiwaniu nowych leadów, zamiast budować siatkę zaufanych odbiorców. Zadbaj o pozyskanych klientów, tych nowych i tych stałych, pokazując, że jesteś wiarygodnym źródłem informacji. Niech wracają po dawkę wiedzy eksperckiej właśnie do Ciebie!
Czego unikać przy tworzeniu bloga na sklep internetowy?
-
Kanibalizacji słów kluczowych (więcej o tym w artykule)
-
sztucznego i nachalnego wplatania fraz kluczowych
-
plagiatu
-
i… nudy!
Sponsorowane artykuły blogowe tworzone na potrzeby sklepu internetowego mogą być doskonałym narzędziem, pod warunkiem, że są napisane dobrze i sprytnie. To nie tylko tekst, ale i strategia, a także nieco psychologii. Sam artykuł powinien być oryginalny, kreatywny i ciekawy oraz wywoływać w czytającym potrzebę zakupów.
Mamy nadzieję, że w tym wpisie pomogliśmy Ci odpowiedzieć na pytanie jak tworzyć artykuły na bloga firmowego. Jeśli nasz tekst jeszcze zaostrzył Twój głód wiedzy, zgłoś się do nas! Porada w FEB nic nie kosztuje.