Różnice między płatnym a darmowym audytem SEO
Dlaczego audyt SEO jest istotny?
Wszelkie działania związane z pozycjonowaniem należy zacząć od przeprowadzenia audytu SEO, czyli analizy dostosowania witryny do wytycznych Google. Dobrze przeprowadzony audyt oraz wdrożenie wynikających z niego zmian diametralnie przekładają się na skuteczność prowadzonej kampanii.
Audyt obejmuje zagadnienia offsite i onsite, a wyczerpujące omówienie każdego z nich wymaga przeanalizowania ogromnych ilości danych. Ile czasu należy poświęcić temu zadaniu? To zależy - zarówno od wielkości serwisu, jak i umiejętności specjalisty. Zazwyczaj jest od od kilku do kilkunastu godzin.
Przykładowe elementy analizowane w audycie:
-
ocena crawl budget,
-
optymalizacja grafik,
-
analiza obecnego profilu linków,
-
usunięte adresy wewnątrz witryny,
-
analiza obecnych słów kluczowych zewnętrznych strony.
Darmowy audyt SEO
Darmowe audyty SEO dedykowane są dla osób, które nie posiadają zbyt dużego doświadczenia z pozycjonowaniem i chcą sprawdzić kondycję swojej witryny. Ich opracowanie wymaga jedynie podstawowej wiedzy w celu zrozumienia znaczenia przedstawionych wyników.
Rezultaty darmowego audytu SEO są ogólnikowe i najczęściej dotyczą strony głównej. Otrzymując takie wyniki, nie jesteśmy w stanie wykonać dokładnej optymalizacji witryny. Co z kolei może negatywnie przełożyć się na realizowane działania pozycjonerskie.
Fragment darmowego audytu SEO.
Źródło: https://feb.net.pl/darmowy-audyt-seo
W Internecie możemy trafić na ofertę profesjonalnych darmowych audytów SEO wykonywanych przez specjalistę. Najczęściej tego typu przekazy posiadają „kruczki”, które zobowiązują nas do podpisania dodatkowych umów lub konieczności wykupienia innych usług, przez co oferta nie jest już tak atrakcyjna.
Jeśli chcemy uniknąć tego typu sytuacji, wybierajmy sprawdzone usługi. Nie kierujmy się wyłącznie ceną, dobrze wykonany audyt to 50% sukcesu kampanii SEO.
Darmowych audytów SEO nie powinno się jednak demonizować, ponieważ można z nich wyciągnąć wiele ważnych informacji na temat kondycji witryny. Z tym że trzeba umieć poprawnie je interpretować; odróżnienie istotnych błędów oraz od mniej ważnych bywa niekiedy bardzo trudne. W przypadku trudności ze sformułowaniem lub zrozumieniem wniosków płynących z audytu warto (a nawet trzeba) skonsultować je ze specjalistą.
Chcesz wykonać darmowy audyt SEO swojej witryny? Kliknij TUTAJ.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Zalety darmowego audytu SEO
-
nic nie kosztuje,
-
szybki dostęp do podstawowych danych,
-
nie jest wymagana zaawansowana wiedza dotycząca SEO,
-
można wyciągnąć informacje pomocne w wykonaniu profesjonalnego audytu SEO.
Wady darmowego audytu SEO
-
nie jest uwzględniony czynnik behawioralny,
-
nie uwzględnia konkurencji i specyfiki branży,
-
wskazuje błędy, które niekoniecznie muszą wpływać na SEO,
-
nie wskazuje najistotniejszych elementów optymalizacyjnych,
-
dane są zbyt ogólnikowe i najczęściej dotyczą tylko strony głównej.
Płatny audyt SEO
Płatne audyty SEO wykonywane są przez specjalistów, którzy rozpoczynają współpracę z klientem w zakresie pozycjonowania. Analiza jest zdecydowanie bardziej rozbudowana od darmowego audytu, a przy tym uwzględniony jest czynnik ludzki.
Praca specjalisty wspierana jest przez narzędzia, które ułatwiają analizę dużej liczby podstron, a co za tym idzie olbrzymiej ilości zróżnicowanych danych. Jak dotychczas nie opracowano oprogramowania, które uwzględniałoby wszystkie bez wyjątku czynniki wpływające na wzrost pozycji w wynikach organicznych.
Zobacz też: Audyt SEO sklepu internetowego
Ile kosztuje audyt SEO?
Analiza SEO jest to element, na którym nie należy oszczędzać, ponieważ w przyszłości może to negatywnie odbić się na efektywności kampanii.
Kwota audytu to przede wszystkim czas specjalisty poświęcony na realizację oraz zakup niezbędnych narzędzi. Często uzależniona jest od wielkości serwisu; małe strony firmowe posiadają zdecydowanie mniej elementów analitycznych niż sklep internetowy z szerokim asortymentem.
Tak jak w przypadku darmowego audytu tutaj też nie kierujmy się ceną. Zbyt niska może wskazywać, że audyt będzie powierzchowny i nie przełoży się pozytywnie na efekty kampanii. Najważniejszym czynnikiem, jakim należy się kierować przy wyborze wykonawcy audytu, są jego realizacje oraz efekty osiągnięte z poszczególnymi klientami.
Zalety płatnego audytu SEO
-
uwzględnienie specyfiki branży,
-
uwzględnienie czynnika „ludzkiego”
-
porównanie rozwiązań z konkurencją,
-
określenie priorytetów optymalizacyjnych,
-
analiza wszystkich adresów w obrębie witryny,
-
otrzymanie pełnej analizy wpływającej na SEO wraz z komentarzem.
Wady płatnego audytu SEO
-
mniejsze strony/sklepy internetowe może odstraszyć cena.
Co wybrać?
Jeśli chcesz szybko sprawdzić kondycję strony pod kątem SEO, wybierz bezpłatny audyt. Natomiast jeśli potrzebujesz skutecznie zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki, jedynym wyjściem jest płatny audyt SEO wykonany przez specjalistę.
Jakość audytu uzależniona jest umiejętności i doświadczenia specjalisty, dlatego zawsze - przed rozpoczęciem współpracy - zweryfikuj wykonawcę. Wprowadzenie zmian wynikających z profesjonalnej analizy może już przełożyć się na wzrosty pozycji i widoczności. Ważne, aby nie traktować bezpłatnego audytu jako weryfikacji wprowadzonych zmian optymalizacyjnych.
Istnieje spora grupa firm, która podsyła klientom realizujących kampanie SEO darmowe audyty z błędami mające na celu zmianę dostawcy usług. Osoby bez doświadczenia mogą potraktować taki audyt poważnie i zrezygnować z dotychczasowej kampanii, która była prowadzona wzorowo.
Podsumowując
Audyt SEO można wykonać w dwóch celach. Pierwszym jest sprawdzenie ogólnej kondycji witryny, natomiast drugim jest przygotowanie wytycznych optymalizacyjnych do wdrożenia w obrębie strony.
Wykonanie darmowej analizy przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, ponieważ wyniki będą bardzo ogólnikowe i najczęściej dotyczyły tylko strony głównej. Jeśli zależy Ci przykładowo na sprawdzeniu indeksowania lub meta descrpition darmowy audyt będzie dobrym wyborem. Płatna analiza dedykowana jest dla klientów, którzy chcą w 100% dostosować witrynę do wytycznych Google i w ten sposób zmaksymalizować efektywność kampanii SEO.
Obecnie na rynku nie ma narzędzi, które skutecznie mogłoby przeanalizować stronę, dlatego działanie musi być wykonywane przez doświadczonego specjalistę. Każdy płatny audyt powinien mieć przynajmniej kilka stron wartościowych analiz oraz wskazywać, które konkretnie zmiany optymalizacyjne będą miały największy wpływ na SEO.
Co (jeszcze) możesz poprawić na stronie, by zwiększyć jej potencjał sprzedażowy?
Sprawdź! Zamów rzetelny audyt SEO. Nasi specjaliści dokładnie przeanalizują Twoją witrynę i zarekomendują rozwiązania, dzięki którym staniesz się dobrze widoczny i łatwo dostępny dla potencjalnych Klientów.
Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.