SEO Quick Wins
Data aktualizacji: 10.11.2023
Chcesz poprawić widoczność poszczególnych podstron lub fraz w krótkim czasie? Zapoznaj się ze wskazówkami SEO quick wins, które dla ciebie przygotowaliśmy!
Zdobycie widoczności w wynikach organicznych Google to pierwszy krok do sukcesu w pozycjonowaniu strony internetowej. Jeżeli już udało Ci się tego dokonać, warto skupić się na elementach SEO, które mogą przynieść szybką poprawę wyników.
Jeszcze nie wiesz, dlaczego warto zadbać o optymalizację SEO? To jeden z najskuteczniejszych i najpewniejszych kanałów pozyskiwana ruchu na stronę internetową!
W tym artykule skupimy się na tak zwanych "SEO quick wins" - aspektach, które po optymalizacji mogą przynieść zauważalną poprawę w krótkim czasie. Skoncentrujemy się głównie na elementach, które wpływają na wzrost ruchu organicznego oraz widoczności w sieci.
Frazy kluczowe w GSC z wysokimi liczbami wyświetleń
Google Search Console (GSC) to cenne narzędzie, które umożliwia sprawdzenie, jakie frazy kluczowe generują najwięcej wyświetleń Twojej strony w wynikach wyszukiwania. To, że fraza generuje dużo wyświetleń, nie oznacza jeszcze, że generuje dużo kliknięć. Warto więc przyjrzeć się tym frazom i sprawdzić, czy nasza strona rzeczywiście odpowiada na pytania, które użytkownicy Google sobie zadają, wpisując te frazy do wyszukiwarki. Jeżeli nie, warto popracować nad treścią strony i nagłówkami, aby lepiej odpowiadała na te pytania. Warto również pomyśleć nad lepszym podlinkowaniem tych podstron. Frazy, na które jest widoczna strona w GSC to praktycznie gotowa lista sugestii dla twórców treści.
Jak sprawdzić widoczność podstrony w GSC?
- Zaloguj się do panelu Google Search Console
- Wyświetl pełny raport skuteczności
- W filtrach nad wykresem wybierz sekcję "+ Nowa"
- Z listy rozwijanej wybierz opcję "Strona"
- Po otwarciu nowego okna wklej adres URL interesującej strony do pola tekstowego
- Kliknij "Zastostuj"
W ten sposób wyświetlisz informacje o skuteczności konkretnej podstrony! Wykres i znajdująca się pod nim tabela będzie zawierać te same dane, co zwykle – zapytania, kliknięcia i wyświetlenia. Teraz wystarczy posortować tabelę malejąco względem widoczności i sprawdzić, które frazy mają dużo wyświetleń, ale niewiele kliknięć. To one stanowią przestrzeń do dalszej optymalizacji.
Poprawa CTR fraz w TOP3
Mając stronę, która jest już widoczna w TOP3 wyników Google na określone frazy kluczowe, można skupić się na poprawie CTR (Click Through Rate). Jest to wskaźnik, który pokazuje, jak dużo osób kliknęło na naszą stronę, po wyświetleniu jej w wynikach wyszukiwania. Jednym z elementów, na które możemy wpłynąć, aby poprawić CTR, są meta tagi. Dobrze napisany meta opis może skłonić użytkownika do kliknięcia na naszą stronę, zamiast na stronę konkurencji.
Więcej o sposobach na zwiększenie CTR przeczytasz tutaj.
Popracowanie nad frazami w TOP10
Jeżeli Twoja strona jest już widoczna w TOP10, ale jeszcze nie w TOP3, warto popracować nad optymalizacją tych podstron. Możliwe, że strona jest już w dobrej kondycji, ale brakuje jej pewnych elementów, które pozwoliłyby jej wejść do pierwszej trójki. Może to być na przykład lepsze dopasowanie treści do frazy kluczowej, poprawienie jakości linków wewnętrznych i zewnętrznych, czy optymalizacja elementów takich jak meta tagi.
Uzupełnienie meta title
Meta title to jeden z najważniejszych elementów na stronie z punktu widzenia SEO. To on jest wyświetlany jako tytuł strony w wynikach wyszukiwania i to on ma duży wpływ na to, czy użytkownik zdecyduje się kliknąć w naszą stronę. Meta title powinno być krótkie, zawierać frazę kluczową, na którą chcemy pozycjonować stronę, oraz być wartościowe dla użytkownika. Warto dopasować meta title do dokładnego zapytania użytkownika - wówczas znacząco podniesiemy potencjał podstrony w wynikach wyszukiwania Google. W tym celu możemy posłużyć się danymi dostępnymi w Google Searach Console.
Frazy o niższym potencjale
Frazy o niższym potencjale, ale również mniejszej konkurencji, mogą być doskonałą okazją do szybkiego zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu, że mają mniejszą konkurencję, łatwiej jest na nie wejść na wyższe pozycje. Warto więc poszukać takich fraz i stworzyć dla nich odpowiednie treści. Najczęściej będą to frazy long tail (długi ogon), które można wykorzystać na przykład w ramach bloga.
Analizując frazy pod kątem potencjału, warto zwrócić uwagę na pozycje o potencjale zerowym. Część z nich, wraz z upływem czasu, może zyskiwać na popularności, co przełoży się na większy ruch z wyników organicznych.
Poprawa nawigacji wewnętrznej
Dobra nawigacja wewnętrzna to nie tylko wygodna dla użytkowników, ale również jeden z ważniejszych elementów z punktu widzenia SEO. Warto tu przede wszystkim zwrócić uwagę na "strony sieroty" (orphan pages) - podstrony, które posiadają tylko jeden link wewnętrzny. Poprawa linkowania takich podstron może przynieść szybki efekt w postaci zwiększenia widoczności w Google.
Optymalizacja linkowania wewnętrznego
Zapewne pamiętasz o linkowaniu starych wpisów blogowych, gdy dodajesz nowe treści na stronę. A jak często zdarza Ci się dodać link ze starego artykułu do nowych podstron? Wielokrotnie popełniany błąd sprawia, że nowe wpisy są linkowane tylko z dynamicznych sekcji zawierających najnowsze teksty. Warto przejrzeć starsze publikacje i dodać linki wewnętrzne również w drugą stronę – oczywiście tam, gdzie jest to uzasadnione dodatkową wartością dla użytkownika!
Chcesz dowiedzieć się więcej o linkowaniu wewnętrznym? Przeskocz tutaj.
Audyt SEO
Nawet najlepiej zbudowana strona może mieć błędy SEO, które utrudniają jej pozycjonowanie. Dlatego warto regularnie przeprowadzać audyt SEO, który pomoże zidentyfikować i naprawić te błędy. Taka poprawa często daje szybki efekt w postaci zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Czasem nawet niewielki błąd może spowodować znaczny spadek potencjału strony, dlatego warto przeprowadzić dokładną analizę techniczną serwisu, obejmującą wszystkie podstrony. Jeśli potrzebujesz pomocy przy audycie twojej strony internetowej, skontaktuj się z nami!
Efektywność powyższych elementów będzie uzależniona głównie od konkurencyjności fraz w wynikach organicznych. Pozycjonowanie jest działaniem długofalowym, dlatego warto planować działania z wyprzedzeniem. Wskazane elementy SEO quick wins skierowane są głównie do serwisów, które posiadają już zbudowaną widoczność, ale chcą popracować nad poprawą poszczególnych podstron w możliwe najkrótszym czasie.
Jeśli szukasz pomocy w realizacji "SEO quick wins", agencja FEB jest do Twojej dyspozycji. Zapraszamy do współpracy zarówno firmy, które mają już doświadczenie w pozycjonowaniu, jak i te, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO. Nasz zespół specjalistów pomoże Ci osiągnąć najlepsze możliwe wyniki.