Strategia SEO quick wins – widoczny efekt w krótkim czasie

Dodano 30.08.2023

Data aktualizacji: 29.01.2025

Chcesz poprawić widoczność poszczególnych podstron lub fraz w krótkim czasie? Zapoznaj się ze wskazówkami SEO quick wins, które dla ciebie przygotowaliśmy!

 

Zdobycie widoczności w wynikach organicznych Google to pierwszy krok do sukcesu w pozycjonowaniu strony internetowej. Jeżeli już udało Ci się tego dokonać, warto skupić się na elementach SEO, które mogą przynieść szybką poprawę wyników.

Jeszcze nie wiesz, dlaczego warto zadbać o optymalizację SEO? To jeden z najskuteczniejszych i najpewniejszych kanałów pozyskiwana ruchu na stronę internetową!

W tym artykule skupimy się na tak zwanych "SEO quick wins" - aspektach, które po optymalizacji mogą przynieść zauważalną poprawę w krótkim czasie. Skoncentrujemy się głównie na elementach, które wpływają na wzrost ruchu organicznego. Sprawdź 9 propozycji i zadbaj o widoczność w sieci!

 

Czym jest strategia SEO quick wins?

Strategia SEO quick wins to podejście, które skupia się na osiągnięciu szybkich rezultatów w poprawie widoczności i ruchu organicznego na stronie internetowej. Zamiast realizować czasochłonne działania wymagające dużych nakładów pracy, jak budowa nowych treści czy kompleksowe zmiany techniczne, koncentruje się na wykorzystaniu już istniejących zasobów. Celem jest znalezienie "nisko wiszących owoców" czyli takich elementów, które można łatwo zoptymalizować, aby szybko poprawić wyniki w wyszukiwarce.

 

Przykładowe działania quick wins w SEO

Czasami, aby osiągnąć zauważalne efekty w SEO, nie trzeba wdrażać skomplikowanych strategii ani inwestować miesięcy pracy w rozbudowane kampanie. Przyjrzymy się konkretnym działaniom, które można podjąć, aby osiągnąć te szybkie rezultaty!

 

Optymalizacja podstrony w oparciu o frazy z Google Search Console

Google Search Console (GSC) to cenne narzędzie, które umożliwia sprawdzenie, jakie frazy kluczowe generują najwięcej wyświetleń Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Warto pamiętać – to, że fraza generuje dużo wyświetleń, nie oznacza jeszcze, że generuje dużo kliknięć. Warto więc przyjrzeć się tym frazom i sprawdzić, czy nasza strona rzeczywiście odpowiada na pytania, które użytkownicy Google sobie zadają, wpisując te frazy do wyszukiwarki. Jeżeli nie, warto popracować nad treścią strony i nagłówkami, aby lepiej odpowiadała na te pytania. Warto również pomyśleć nad lepszym podlinkowaniem tych podstron. Frazy, na które jest widoczna strona w GSC to praktycznie gotowa lista sugestii dla twórców treści. 

Jak sprawdzić widoczność podstrony w GSC?

  1. Zaloguj się do panelu Google Search Console

  2. Wyświetl pełny raport skuteczności

  3. W filtrach nad wykresem wybierz sekcję "+ Dodaj filtr"

  4. Z listy rozwijanej wybierz opcję "Strona"

  5. Po otwarciu nowego okna wklej adres URL strony do pola tekstowego

  6. Kliknij "Zastostuj"

W ten sposób wyświetlisz informacje o skuteczności konkretnej podstrony!

Wykres i znajdująca się pod nim tabela będzie zawierać te same dane, co zwykle – zapytania, kliknięcia i wyświetlenia. Teraz wystarczy posortować tabelę malejąco względem widoczności i sprawdzić, które frazy mają dużo wyświetleń, ale niewiele kliknięć. To one stanowią przestrzeń do dalszej optymalizacji.

 

Optymalizacja CTR podstron w TOP 3

Mając stronę, która jest już widoczna w TOP 3 wyników Google na określone frazy kluczowe, można skupić się na poprawie CTR (Click Through Rate). Jest to wskaźnik, który pokazuje, jak dużo osób kliknęło naszą stronę, po wyświetleniu jej w wynikach wyszukiwania.

Jednym z elementów, na które możemy wpłynąć, aby poprawić CTR, są meta tagi. Dobrze napisany meta opis może skłonić użytkownika do kliknięcia strony, zamiast na stronę konkurencji. Ciekawym pomysłem może być dodanie do nich emoji, które podkreślą przekaz i wyróżnią go w SERP.

Więcej o sposobach na zwiększenie CTR przeczytasz tutaj!

 

Optymalizacja podstron w TOP 10

Jeżeli Twoja strona jest już widoczna w TOP 10, ale jeszcze nie w TOP 3, warto popracować nad optymalizacją tych podstron. Możliwe, że strona jest już w dobrej kondycji, ale brakuje jej pewnych elementów, które pozwoliłyby jej wejść do pierwszej trójki.

Może to być na przykład lepsze dopasowanie treści do frazy kluczowej, poprawienie jakości linków wewnętrznych i zewnętrznych, czy optymalizacja elementów takich jak meta tagi.

 

Uzupełnienie meta title

Meta title to jeden z najważniejszych elementów na stronie z punktu widzenia SEO. To on jest wyświetlany jako tytuł strony w wynikach wyszukiwania i to on ma duży wpływ na to, czy użytkownik zdecyduje się kliknąć w naszą stronę.

Meta title powinno być krótkie, zawierać frazę kluczową, na którą chcemy pozycjonować stronę, oraz być wartościowe dla użytkownika. Warto dopasować meta title do dokładnego zapytania użytkownika - wówczas znacząco podniesiemy potencjał podstrony w wynikach wyszukiwania Google. W tym celu możemy posłużyć się danymi dostępnymi w Google Search Console.

 

Wykorzystanie fraz o niższym potencjale wyszukiwań

Frazy o niższym potencjale, ale również mniejszej konkurencji, mogą być doskonałą okazją do szybkiego zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu, że mają mniejszą konkurencję, łatwiej jest osiągnąć wyższe pozycje. Warto więc poszukać takich słów kluczowych i stworzyć dla nich odpowiednie treści. Najczęściej będą to frazy long tail (długi ogon), które można wykorzystać na przykład w ramach bloga. 

Analizując frazy pod kątem potencjału, warto zwrócić uwagę na pozycje o miesięcznej liczbie wyszukań mniejszej niż 100. Część z nich, wraz z upływem czasu, może zyskiwać na popularności, co przełoży się na większy ruch z wyników organicznych. 

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Poprawa nawigacji wewnętrznej

Dobra nawigacja wewnętrzna to nie tylko wygodna dla użytkowników, ale również jeden z ważniejszych elementów z punktu widzenia SEO. Warto tu przede wszystkim zwrócić uwagę na "strony sieroty" (orphan pages) - podstrony, które posiadają tylko jeden link wewnętrzny. Poprawa linkowania takich podstron może przynieść szybki efekt w postaci zwiększenia widoczności w Google.

Zobacz wpis: Linkowanie wewnętrzne dla sklepów internetowych

 

Edycja menu głównego strony

W strategii SEO quick wins, edycja menu głównego strony to krok, który może szybko poprawić zarówno doświadczenie użytkownika, jak i widoczność w wyszukiwarce. Dodanie linków do stron-filarów w menu głównym pomaga skierować użytkowników do najważniejszych treści na stronie, jednocześnie ułatwiając im dostęp do bardziej szczegółowych zagadnień.

Strony filarowe to fundament Twojej struktury treści – zawierają obszerne i wartościowe materiały na kluczowe tematy, które następnie prowadzą do bardziej szczegółowych podstron.

Ważne jest, aby żaden istotny element witryny nie był ukryty ani trudny do znalezienia. Menu główne powinno być przejrzyste, intuicyjne i logicznie zorganizowane, tak aby użytkownicy mogli szybko znaleźć interesujące ich informacje.

Dzięki temu nie tylko poprawiasz nawigację, ale również wzmacniasz sygnały SEO, pomagając robotom wyszukiwarek lepiej zrozumieć strukturę witryny i relacje między poszczególnymi stronami.

 

bądź na bieżąco
Zapisz się do naszego newslettera!
Zgadzam się na otrzymywane komunikatów marketingowych drogą mailową od FEB

 

Edycja ustawień globalnych

Zmiany, które możesz wprowadzić samodzielnie w swoim CMS-ie, są prawdziwym skarbem, jeśli chodzi o szybkie efekty w SEO. To tzw. zmiany globalne – ustawiasz w systemie szablon, według którego automatycznie tworzą się np. tytuły stron kategorii czy meta opisy. Dzięki temu oszczędzasz czas, bo nie musisz ręcznie edytować każdej strony.

Gdzie dokładnie to ustawić? To zależy od Twojego systemu zarządzania treścią – każdy ma swoje zakamarki, ale na pewno znajdziesz te opcje w ustawieniach SEO lub podobnych!

 

Optymalizacja linkowania wewnętrznego

Zapewne pamiętasz o linkowaniu starych wpisów blogowych, gdy dodajesz nowe treści na stronę. A jak często zdarza Ci się dodać link ze starego artykułu do nowych podstron?

Wielokrotnie popełniany błąd sprawia, że nowe wpisy są linkowane tylko z dynamicznych sekcji zawierających najnowsze teksty. Warto przejrzeć starsze publikacje i dodać linki wewnętrzne również w drugą stronę – oczywiście tam, gdzie jest to uzasadnione dodatkową wartością dla użytkownika!

Chcesz dowiedzieć się więcej o linkowaniu wewnętrznym? Przeskocz tutaj.

 

Quick wins w audycie SEO

Nawet najlepiej zbudowana strona może mieć błędy SEO, które utrudniają jej pozycjonowanie. Dlatego warto regularnie przeprowadzać audyt SEO, który pomoże zidentyfikować i naprawić te błędy. Taka poprawa często daje szybki efekt w postaci zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Czasem nawet niewielki błąd może spowodować znaczny spadek potencjału strony, dlatego warto przeprowadzić dokładną analizę techniczną serwisu, obejmującą wszystkie podstrony. Jeśli potrzebujesz pomocy przy audycie twojej strony internetowej, skontaktuj się z nami

 

Efektywność powyższych elementów będzie uzależniona głównie od konkurencyjności fraz w wynikach organicznych. Pozycjonowanie jest działaniem długofalowym, dlatego warto planować działania z wyprzedzeniem. Wskazane elementy SEO quick wins skierowane są głównie do serwisów, które posiadają już zbudowaną widoczność, ale chcą popracować nad poprawą poszczególnych podstron w możliwe najkrótszym czasie. 

Jeśli szukasz pomocy w realizacji "SEO quick wins", agencja FEB jest do Twojej dyspozycji. Zapraszamy do współpracy zarówno firmy, które mają już doświadczenie w pozycjonowaniu, jak i te, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO. Nasz zespół specjalistów pomoże Ci osiągnąć najlepsze możliwe wyniki.

 

Autor artykułu

Marcel Pękala
SPECJALISTA SEO

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.