Słownik pojęć

Gray Hat SEO

Gray Hat SEO to pojęcie, z którym spotkać się można w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Oznacza ono rodzaj pozycjonowania, które porusza się na granicy pomiędzy tym, co algorytmy wyszukiwarek akceptują, a tym, co absolutnie nie jest akceptowalne, ale może przynieść korzyści w postaci lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.
 

 

Czym jest Gray Hat SEO?

Szary kapelusz, czy mówiąc bardziej po polsku – pozycjonowanie w szarej strefie to wszystkie działania, które w zasadzie nie są dopuszczalne przez algorytmy wyszukiwarek, ale w umiejętny sposób mogą zostać wykorzystane. Są to więc techniki polegające na wyszukiwaniu luk w systemie, w których może zostać wykorzystany korzystny, ale niedozwolony mechanizm. Przykładem takiego postępowania jest na przykład synonimizowanie publikowanych treści, zwłaszcza jeżeli nie jesteśmy ich autorem. Z jednej strony jest to działanie niedopuszczalne, a czasem po prostu nielegalne, a z drugiej – współczesne algorytmy najprawdopodobniej tego nie wykryją.
 

Czy tego rodzaju pozycjonowanie jest bezpieczne?


Techniki szarego kapelusza wykorzystywane są z prostego powodu – pozwalają uzyskać łatwą, ale nieuczciwą przewagę nad konkurencją. Jednak należy liczyć się z tym, że w razie wykrycia na witrynę nałożone mogą być kary, którym efektem będzie znaczny spadek pozycji, a więc efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego. Takie działanie, aby było skuteczne i przynosiło korzyści, wymaga więc dużej wiedzy na temat działania algorytmów i tego, w jaki sposób są rozwijane.

 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.