Analityka internetowa

Mierząc wszystkie punkty kontaktu klienta z marką, tworzymy pełen obraz efektywności kampanii reklamowej

Analityka internetowa to kompleksowe podejście do śledzenia, mierzenia i analizy zachowań użytkowników w środowisku online. Jej rola polega na postawieniu odbiorcy w centrum zainteresowań, poznaniu jego preferencji i zwyczajów, a następnie wykorzystaniu tych informacji do optymalizacji działań marketingowych i sprzedażowych.

Analityka internetowa obejmuje różnorodne narzędzia, zespół specjalistów i skoordynowane działania, które razem umożliwiają podejmowanie przemyślanych decyzji, sprzyjających rozwojowi działalności online. To nie tylko śledzenie podstawowych wskaźników, takich jak liczba sesji czy współczynnik odrzuceń, ale przede wszystkim kompleksowe zrozumienie ścieżki klienta - od momentu pierwszego kontaktu aż po dokonanie konwersji.

W FEB wykorzystujemy solidne dane, by ułatwić podjęcie decyzji inwestycyjnych i przyspieszyć rozwój. Poprzez narzędzia analityczne, monitorujemy wszystko to, co dzieje się w serwisie internetowym oraz jego otoczeniu. Badamy ruch, obserwujemy zachowanie użytkowników, śledzimy ścieżkę zakupową. Dzięki temu wiemy, jakie działania optymalizacyjne wdrożyć, by usprawnić funkcjonowanie strony lub sklepu internetowego. W rezultacie pomagamy zwiększyć liczbę wejść, poprawić współczynnik odrzuceń, zmniejszyć ilość porzuconych koszyków i podnieść liczbę konwersji – czyli generować dodatkowe zyski.

Porozmawiajmy o marketingu dla Twojej firmy. Zapewniamy niezobowiązujące konsultacje i darmową ofertę.

Joanna Kowalczyk-Puc

Joanna Kowalczyk-Puc

Sales Officer

Które statystyki warto mierzyć, by kampania odniosła sukces?
Porozmawiajmy!

Jak działa analityka internetowa?

Wnikliwa analityka internetowa to szereg korzyści dla Twojego biznesu

1.

Określa

efektywność kampanii reklamowej.

2.

Zwiększa

ROAS (zwrot nakładów na reklamę).

3.

Umożliwia

optymalizację wydatków i współczynnika konwersji.

4.

Pozwala

na dokładnie poznanie potrzeb i zainteresowań klienta.

5.

Eliminuje

czynniki odpowiadające za bezwartościowy ruch na stronie.

6.

Ułatwia

podjęcie działań prowadzących do optymalizacji ścieżki zakupowej i zwiększenia sprzedaży.

Głównym celem analityki internetowej jest zbieranie, analiza i interpretacja danych dotyczących aktywności użytkowników na stronie www, w celu optymalizacji jej działania i osiągnięcia założonych celów biznesowych. Dzięki analityce internetowej możliwe jest zrozumienie zachowań użytkowników, identyfikowanie efektywnych i mniej efektywnych elementów strony, oraz podejmowanie decyzji opartych na danych, które prowadzą do poprawy doświadczeń użytkowników, zwiększenia konwersji, optymalizacji kampanii marketingowych i maksymalizacji zwrotu z inwestycji.

Poznaj swoich Klientów jeszcze lepiej!

Analityka internetowa to informacje o Twoich klientach

Analityka internetowa obejmuje szereg działań, takich jak:

  1. Śledzenie ruchu na stronie internetowej oraz w innych kanałach cyfrowych (np. social media, reklamy)
  2. Identyfikacja źródeł generujących ruch i konwersje
  3. Analiza zachowań użytkowników na różnych etapach ścieżki zakupowej
  4. Ocena skuteczności podejmowanych działań marketingowych
  5. Segmentacja odbiorców i personalizacja oferty
  6. Prognozowanie trendów i planowanie przyszłych strategii

Dzięki temu wskazujemy m.in.: skąd użytkownicy czerpią wiedzę o produktach i usługach, które oferujesz. Z jakich urządzeń, w których godzinach najchętniej odwiedzają Twoją stronę. Co sprawia, że rezygnują z zakupu. Doradzamy, co zrobić, by najlepiej wykorzystać budżet reklamowy. Gdzie — w jakich mediach, kanałach komunikacji — uruchomić kampanię reklamową, by dotrzeć do kluczowych grup odbiorców. Jak poprawić formularz zamówień i powiększyć grono powracających klientów.

Obszary zastosowania analityki internetowej

Analityka internetowa znajduje zastosowanie w wielu aspektach funkcjonowania firmy online.

  1. Pomiar efektywności – analityka umożliwia śledzenie kluczowych wskaźników, takich jak ruch na stronie, współczynnik konwersji, czas spędzany na witrynie czy współczynnik odrzuceń. Dzięki temu można ocenić, które działania przynoszą najlepsze efekty, a które wymagają poprawy.
  2. Optymalizacja kampanii marketingowych – analiza danych pozwala na optymalizację kampanii reklamowych prowadzonych w kanałach online. Można na przykład określić, które źródła generują najwięcej wartościowego ruchu, dobrać najskuteczniejsze formaty reklam czy zoptymalizować targeting.
  3. Personalizacja doświadczeń użytkowników – analityka internetowa umożliwia segmentację odbiorców i dostosowywanie treści, oferty oraz ścieżki zakupowej do indywidualnych preferencji. Pozwala to na budowanie bardziej spersonalizowanych relacji z klientami.
  4. Wsparcie decyzji strategicznych – dane z analityki mogą służyć do prognozowania trendów rynkowych, planowania nowych produktów czy usług, a także oceny opłacalności inwestycji w różne kanały promocji. Wspierają one tym samym podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych.
  5. Optymalizacja procesów wewnętrznych – analityka może być również wykorzystywana do optymalizacji wewnętrznych procesów, takich jak zarządzanie zapasami, logistyka czy organizacja pracy. Pozwala to na zwiększenie efektywności i obniżenie kosztów operacyjnych.

Narzędzia analityki internetowej

Analityka internetowa opiera się na szeregu narzędzi, które umożliwiają gromadzenie, agregowanie i wizualizację danych. Które z nich wykorzystujemy w FEB? 

  1. Google Analytics – najpopularniejsze i najczęściej stosowane narzędzie analityczne, dostarczające kompleksowych informacji na temat ruchu na stronie internetowej. Pozwala śledzić takie wskaźniki jak liczba użytkowników, źródła ruchu, zachowania na witrynie czy współczynnik konwersji.
  2. Hotjar – narzędzie umożliwiające wizualizację zachowań użytkowników na stronie, w tym nagrywanie sesji, tworzenie map ciepła czy ankiet. Pozwala na lepsze zrozumienie doświadczeń klientów i identyfikację obszarów wymagających optymalizacji.
  3. Facebook Ads Manager – dedykowane narzędzie analityczne dla kampanii reklamowych prowadzonych w serwisach społecznościowych Facebook i Instagram. Umożliwia śledzenie efektywności reklam, w tym współczynnika konwersji i zwrotu z inwestycji.
  4. Looker Studio – zaawansowane narzędzie do tworzenia spersonalizowanych raportów i dashboardów, integrujące dane z różnych źródeł. Pozwala na kompleksową wizualizację wyników i łatwe dzielenie się nimi z innymi członkami organizacji.

Warto podkreślić, że w zależności od specyfiki danego biznesu, firmy mogą również korzystać z dedykowanych rozwiązań analitycznych, dostosowanych do ich unikalnych potrzeb. Wybór odpowiednich narzędzi jest kluczowy dla efektywnego prowadzenia analityki internetowej.

Analityka internetowa podnosi ROI bez dodatkowych nakładów na promocję

Podążając za użytkownikami odwiedzającymi witrynę, analizujemy ich zaangażowanie w wykonywanie określonych akcji. W drodze optymalizacji konwersji odpowiednio wcześnie wdrażamy rozwiązania, dzięki którym serwis internetowy staje się w pełni przyjazny potencjalnym klientom, a sama ścieżka zakupowa – krótka, łatwa i zrozumiała. W ten sposób zwiększamy ruch na stronie przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskania klienta oraz minimalizujemy ryzyko nieukończonej transakcji.

Analityka internetowa to proces, który obejmuje gromadzenie i przemyślaną interpretację obszernych danych o szeroko rozumianych zachowaniach użytkowników zarówno w obrębie strony, czy sklepu internetowego, jak i otoczenia marki.

Analityka internetowa w FEB

Monitoruj wydatki marketingowe. Mierz efekty kampanii reklamowych. Popraw pozycję witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Case Study

Usprawnij funkcjonowanie strony firmowej - zwiększ liczbę odwiedzających Cię potencjalnych Klientów.

Polecają nas

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.