Konwersje jako kluczowe zdarzenia w GA4 - zmiana nazewnictwa

PoradySEO / SEM
Dodano 03.07.2024

Dlaczego Google Analytics 4 zmienia konwersje na kluczowe zdarzenia i jak ta zmiana może wpłynąć na analizę danych Twojej witryny?

27 marca 2024 roku firma Google zaskoczyła użytkowników Google Analytics 4 (GA4) istotną zmianą – oficjalnie ogłosiła na swojej stronie internetowej z aktualizacjami, że "konwersje" zostają zamienione na "kluczowe zdarzenia" (z ang. key events).

Ta aktualizacja, która zaczęła być zauważalna przez użytkowników już kilka dni wcześniej, wprowadza nową terminologię do raportów GA4, mając na celu lepsze odzwierciedlenie działań użytkowników, które są kluczowe dla sukcesu firm.

W naszym artykule poruszymy najważniejsze wątpliwości, z jakimi użytkownicy spotykają się w ostatnim czasie.


Aktualny widok kluczowych zdarzeń w raporcie GA4

 

Dlaczego Google zastępuje konwersje kluczowymi zdarzeniami?

Wygląda na to, że oddzielenie kluczowych zdarzeń i konwersji jest spowodowane obawami reklamodawców, że liczby konwersji widoczne w GA4 nie zgadzają się z danymi w Google Ads. Google liczy na to, że rozdzielenie konwersji na odrębne dane rozwiąże te rozbieżności.


Raport Planowanie / Reklama / Google Ads

 

Gdzie po aktualizacji odnajdziemy kluczowe zdarzenia oraz pozostałe zdarzenia?

Kluczowe zdarzenia możemy nadal odnaleźć w raporcie Pozyskanie ruchu - kolumna Konwersje, która została zastąpiona przez Kluczowe zdarzenia. 


Raport Pozyskiwanie ruchu w GA4

 

Jak sprawdzić, czy w GA4 używam obecnie konwersji, czy kluczowych zdarzeń?

Przejdź do sekcji administracji w panelu GA4 i następnie wybierz w następnej sekcji opcję "Wyświetlanie danych / Najważniejsze Zdarzenia". Jeśli korzystasz z nowego systemu, zobaczysz tam listę "Kluczowych zdarzeń".

Google Analytics wyświetla również komunikat na koncie: 

 

Czy kluczowe zdarzenia oraz konwersje występują na tych samych ustawieniach atrybucji?

Aby mieć pewność, jaka atrybucja została przypisana do kluczowych zdarzeń (wcześniej nazywana konwersjami), możesz to zweryfikować - przechodząc do ustawień atrybucji w sekcji Administracja.


Sekcja Administracja / Ustawienia atrybucji

 

Jakie inne kroki możesz podjąć po ostatnich zmianach?

Chociaż Google informuje nas o tym, że nie musimy podejmować działań w związku z nowym nazewnictwem, to jednak warto upewnić się, że kluczowe zdarzenia w naszych witrynach zostały poprawnie zaktualizowane przez Google jako kluczowe zdarzenia w tym celu:

  • przejrzyj dokładnie raporty pozyskiwania (ruchu, użytkowników) i zbadaj czy najważniejsze interakcje w Twoim biznesie zostały poprawnie zaktualizowane jako kluczowe zdarzenia,

  • poinformuj swój zespół o zmianach w nazewnictwie GA4 konwersje > kluczowe zdarzenia,

  • jeżeli importujesz konwersje / kluczowe zdarzenia do Google Ads, zbadaj w systemie reklamowym, czy konwersje nadal są poprawnie wysyłane i nie nastąpiło odłączenie danych (Pomiar skuteczności / Konwersje)

 

Wprowadzenie zmian w narzędziach analitycznych, takich jak Google Analytics 4, może wydawać się z początku trudne, ale w dalszej perspektywie może przynieść wiele korzyści. Obecnie najważniejsze to przyzwyczaić się do nowego nazewnictwa konwersji, ponieważ w dalszej perspektywie również obejmą inne narzędzia, choćby takie jak Looker Studio, które również będą zawierać kluczowe zdarzenia.

Chcesz, aby Twoje kampanie były efektywniejsze? Skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści pomogą Ci w pełni wykorzystać możliwości nowych narzędzi, zwiększając skuteczność i zyski Twojej firmy.

 

Najważniejsze informacje z artykułu:

  • Konwersje GA4 to teraz Kluczowe zdarzenia 
  • Kluczowe zdarzenia znajdziesz w raporcie Pozyskiwanie ruchu
  • Atrybucje oznaczone jako kluczowe zdarzenia znajdziesz w sekcji Administracja / Ustawienia atrybucji

 

autor artykułu

Mateusz Ziętek

PERFORMANCE SPECIALIST

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.