GA4 - Zapytaj o trendy Twojego biznesu analizę automatyczną

Porady
Dodano 27.10.2023

Poznaj trendy GA4, które napędzą Twój biznes.

Google Analytics 4 posiada bardzo interesujące funkcjonalności, które pozwalają śledzić istotne zmiany w zebranych danych i błyskawicznie na nie reagować. Omawiane funkcjonalności są dostępne pod nazwą “Trendy” oraz “Analiza automatyczna”.

Co się w nich kryje? Jakie istotne informacje możemy z tych funkcji wyciągnąć? Na te i kilka innych pytań odpowiemy w poniższym artykule, zatem czytaj dalej!

 

Trendy i podpowiedzi w GA4 dla biznesu

W panelu Trendy znajdują się najnowsze statystyki zautomatyzowane i niestandardowe dotyczące Twojej usługi. 


screen: źródło własne

 

Statystyki są aktualizowane w czasie rzeczywistym w miarę zbierania nowych danych i odkrywania współczynników, które Google Analytics uzna za ważne. Ponadto podczas przeglądania statystyk system określa, które dane prawdopodobnie najbardziej Cię zainteresują i układa nowe karty zgodnie z Twoimi preferencjami.

Aby zobaczyć pełną listę statystyk lub utworzyć nowe statystyki niestandardowe, kliknij Wyświetl wszystkie statystyki.

screen: źródło własne
 

Zapytaj analizę automatyczną GA4 o więcej szczegółów

Podobnie jak w starszej wersji Google Analytics, możemy dodatkowo uzyskać dostęp do podpowiedzi Google Analytics 4 z dowolnego standardowego raportu. W tym celu wystarczy w prawym górnym rogu kliknąć ikonę z podpowiedziami.

screen: źródło własne

 

Innym sposobem uzyskania wskazówek jest wpisanie pytania w pasku wyszukiwania Google Analytics 4.

screen: źródło własne
 

Wskazówka: Pasek wyszukiwania w Google Analytics 4 umożliwia nie tylko wyświetlanie informacji według częstych zapytań użytkowników, ale również uzyskiwanie odpowiedzi na różne pytania, na przykład raporty pozyskania użytkownika, przegląd ustawień usługi, analizy stron. Pasek wyszukiwania możemy traktować jako szybki skrót do przejścia na konkretną interesującą nas sekcję raportów.

 

Wykrywanie anomalii w GA4

Aby wykryć odchylenia między wartościami określonego wskaźnika w określonym czasie, Google Analytics 4 używa narzędzia do wykrywania anomalii, tzw. modelu bayesowskich ciągów czasowych, opartego na przestrzeni stanów. Model tworzy prognozę i przedział wiarygodności, którego używamy do oceny obserwowanych danych. Korzystając z danych historycznych, analiza automatyczna przewiduje wartość danych w bieżącym okresie i oznacza punkt danych jako anomalię, jeśli rzeczywista wartość wykracza poza przedział wiarygodności.

Na podstawie danych statystycznych GA4 przewiduje wartości wskaźników w bieżącym czasie, natomiast jeżeli rzeczywista wartość znajduje się poza przedziałem ufności przewidywanej wartości, jest to uważane za odchylenie. Aby zidentyfikować różne odchylenia, potrzebne są różne okresy danych:

  • Wykrywanie anomalii godzinowych wymaga okresu szkolenia wynoszącego dwa tygodnie.

  • Wykrywanie anomalii dziennych wymaga okresu szkolenia wynoszącego 90 dni. 

  • Wykrywanie anomalii tygodniowych wymaga okresu szkolenia wynoszącego 32 tygodnie.

 

screen: źródło własne

 

Analiza automatyczna, trendy oraz dostępne podpowiedzi w Google Analytics 4 zasługują na szczególną uwagę. Dzięki nowym funkcjonalnościom jesteśmy w stanie zareagować w odpowiednim momencie, wykrywając anomalie w naszych zbiorach danych lub też w szybki sposób odnaleźć ważne dla nas wskaźniki KPI. Trendy w nowej wersji Analytics są bardziej uporządkowane i wykorzystują większy potencjał możliwości algorytmów niż Universal. Rekomendujemy używanie trendów, analiz automatycznych oraz podpowiedzi jako dodatkową funkcjonalność przy podejmowaniu decyzji biznesowych. A jeśli chcesz powierzyć to specjalistom - skontaktuj się z nami!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.