Google Analytics – jak nadać dostęp dla agencji?

Dodano 08.02.2021

Google Analytics to skarbnica wiedzy o Twojej stronie internetowej. Jeśli został prawidłowo wdrożony i skonfigurowany będziemy mogli na jego podstawie określić kondycję witryny i zaproponować ścieżki rozwoju.  Najpierw jednak musimy otrzymać dostęp do panelu – oto jak szybko i skutecznie przyznać właściwe uprawnienia.

 

Po co udzielać dostępu do Google Analytics?

Dostęp do Google Analytics jest kluczowy, ponieważ to podstawowe narzędzie analityczne zawierające dane o ruchu, zachowaniach użytkowników i konwersjach. Zwykle Klienci przychodzą do nas po więcej (ruchu, konwersji, przychodu, leadów itd.), a podstawą planu „jak wycisnąć więcej” jest odpowiedź na pytanie: co dzieje się teraz?

To właśnie ta wiedza drzemie w panelu GA. Pamiętaj, aby zawsze przekazywać dostęp z potrzebnymi uprawnieniami oraz by nigdy nie przekazywać loginu i hasła do swojego konta Google.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Zarządzanie uprawnieniami

Przekazując dostępy masz do dyspozycji kilka opcji:

  • Zarządzanie użytkownikami – najszersze kompetencje pozwalające na dodawanie i usuwanie dostępów do panelu,

  • Edycja – możliwość wpływania na ustawienia GA w zakresie funkcji administracyjnych,

  • Współpraca – umożliwia tworzenie, edycję, usuwanie i udostępnianie zasobów i wspólną pracę nad nimi, obejmuje możliwość odczytu i analizy,

  • Odczyt i analiza – nie umożliwia wspólnej pracy a jedynie daje możliwość wyświetlania i filtrowania zasobów.

 

Dostępy do Google Analytics krok po kroku

 

  1. Zaloguj się na konto Google Analytics.

  2. Kliknij Administracja i wejdź na odpowiednie konto, do Usługi lub Widoku.

 

  1. W kolumnie Konto, Usługa lub Widok (w zależności od tego, czy chcesz dodać użytkownika na poziomie konta, usługi czy widoku) kliknij Zarządzanie użytkownikami.

 

  1. Na liście Uprawnienia do konta kliknij „+”, a następnie Dodaj użytkowników.

 

  1. Wpisz adres e-mail konta Google użytkownika, w naszym przypadku sem@feb.net.pl.

  2. Wybierz Powiadom nowych użytkowników e-mailem, by wysłać wiadomość do użytkownika.

  3. Wybierz odpowiednie uprawnienia. Kliknij Dodaj.


 

Gotowe! Teraz możemy przystąpić do analizy i poszukać najlepszych rozwiązań.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.