Konwersje rozszerzone w Google Ads

Dodano 08.11.2023

Chcesz zagłębić się w efektywność swoich kampanii? Skorzystaj z możliwości konwersji rozszerzonych!

Prowadząc działania reklamowe Google Ads, chcemy znać zyski, jakie nam przynoszą. Wskaźniki takie jak kliknięcia czy wyświetlenia są istotne, ale dane na temat konwersji znacznie ciekawsze. Niestety, mierzenie ich może stanowić nie lada wyzwanie. Aby jak najlepiej wykorzystać funkcję mierzenia konwersji i poprawić dokładność pomiaru, Google udostępnił funkcję konwersji rozszerzonych, która wychodzi naprzeciw utrudnieniom związanym z polityką prywatności i plikami cookies. 

Sprawdź, jak najlepiej wykorzystać funkcję konwersji rozszerzonych w swoich działaniach marketingowych.
 

Konwersja – co to jest?

Konwersja to konkretne, wartościowe dla firmy działanie, jakie podejmuje użytkownik po kliknięciu w reklamę i przejściu na stronę internetową. Standardowe konwersje to na przykład:

  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • zapis do newslettera,
  • połączenie telefoniczne,
  • dokonanie zakupu w sklepie internetowym (najbardziej popularne i pożądane w e-commerce),

Konwersją może być jednak jakiekolwiek działanie użytkownika, które właściciel witryny uznaje za wartościowe. Wszystko zależy od wyznaczonych celów (sprzedaż, pozyskiwanie leadów itp.) oraz funkcji oferowanych za pośrednictwem strony internetowej. 

Konwersje mierzone są za pomocą narzędzi śledzenia konwersji, które informują, jakie działanie zostało podjęte przez użytkownika po przejściu na stronę. Do śledzenia niektórych konwersji może być konieczne skonfigurowanie odpowiednich zdarzeń, które poinformują narzędzia o podjęciu interakcji użytkownika z kluczowym elementem na stronie.
 

Jak działają konwersje rozszerzone Google Ads?

Konwersje rozszerzone dostarczają Google Ads dodatkowych informacji na temat użytkowników, którzy już dokonali konwersji. Informacje są przesyłane w postaci zaszyfrowanych danych – mogą to być:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • adres pocztowy,
  • numer telefonu.

Bezpieczeństwo przesyłanych danych zapewnia algorytm szyfrowania SHA256, który chroni przed nieuprawnionym dostępem czy wykorzystaniem. 

Do prawidłowego działania konwersji rozszerzonych potrzebny jest adres e-mail użytkownika i tylko ta wartość może występować samodzielnie. Nowością jest fakt, że dane te będą teraz wysyłane do Google Ads, gdzie system będzie w stanie połączyć kliknięcie reklamy z transakcją czy połączeniem telefonicznym i dzięki tym dodatkowym sygnałom zapewnić lepsze działanie kampanii reklamowych. 
 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Rodzaje konwersji rozszerzonych Google Ads

Dostępne są dwa rodzaje konwersji rozszerzonych:

  • konwersje rozszerzone w kampaniach internetowych,
  • konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów.

 

Konwersje rozszerzone w kampaniach internetowych

Konwersje rozszerzone w kampaniach internetowych adresowane są do reklamodawców chcących śledzić sprzedaż i zdarzenia w witrynie. Zaszyfrowane dane użytkowników dokonujących konwersji, dopasowywane są do odpowiednich kont Google, na których byli zalogowani w momencie interakcji z reklamami. Zaletą tego rodzaju konwersji jest poprawa pomiaru konwersji online.



źródło: https://support.google.com/

 

Konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów

Konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów są odpowiednie dla reklamodawców śledzących konwersje offline, czyli poza stroną internetową. Zaszyfrowane dane użytkowników przesyłane są z systemu CRM do Google Ads, który następnie przypisuje udział w konwersjach do odpowiednich kampanii Google Ads.



źródło: https://support.google.com/

 

Jak wdrożyć konwersje rozszerzone Google Ads?

W celu wdrożenia konwersji rozszerzonych niezbędna jest instalacja specjalnego kodu śledzenia w witrynie, który pozwala na śledzenie użytkowników. Następnie dane zbierane są automatycznie i można je analizować w panelu Google Ads.

Pierwszym krokiem konfiguracji jest włączenie opcji konwersji rozszerzonych w Google Ads:

  1. Zaloguj się na konto Google Ads.
  2. Kliknij pole Narzędzia i ustawienia → w sekcji Pomiar skuteczności → Konwersje → Ustawienia.
  3. Następnie wybierz rodzaj konwersji, które chcesz włączyć i rozwiń panel.
  4. Zaznacz pole wyboru, a następnie wybierz jedną z dostępnych metod konfiguracji tagu i po zapoznaniu się z warunkami postępuj zgodnie z instrukcjami Google.

Konwersje rozszerzone Google Ads w kampaniach internetowych można skonfigurować przy pomocy jednego z trzech sposobów:

  1. Globalny tag witryny – metoda stosowana, gdy śledzenie konwersji odbywa się aktualnie za pomocą umieszczonego bezpośrednio na stronie tagu Google. Konieczne wtedy będą zmiany w konfiguracji kodu.
  2. Interfejs Google Ads API – przesyłanie zaszyfrowanych danych własnych przez połączenie API do 24 godzin po konwersji.
  3. Google Tag Manager – ręczna lub automatyczna instalacja kodu.

 

Konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów można skonfigurować przy pomocy jednego z dwóch sposobów:

  1. Globalny tag witryny – podobnie jak w przypadku konwersji rozszerzonych w kampaniach internetowych, metoda polegająca na konfiguracji tagu śledzenia konwersji Google, umieszczonego bezpośrednio na stronie.
  2. Menedżer tagów Google – ręczna lub automatyczna instalacja kodu.

Dodatkowe informacje na temat użytkowników, jakie dostarczamy systemom Google dzięki implementacji konwersji rozszerzonych, zasilają cennymi informacjami mechanizmy uczące się oraz optymalizujące kampanie Google Ads w ramach inteligentnego określania stawek. Więcej informacji oznacza dokładniejsze śledzenie i lepiej dopasowane reklamy, które w konsekwencji będą przyczyniały się do osiągania coraz lepszych wyników i zysków z kampanii.

Poprawna implementacja i analiza konwersji rozszerzonych może znacząco wpłynąć na sukces Twoich kampanii. Zainwestuj czas w ich zrozumienie i zobacz, jak Twoje działania reklamowe osiągają nowy poziom efektywności. A jeśli chcesz być pewien poprawności działań, powierz je nam! Wypełnij brief i dowiedz się więcej.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.