Marketing automation jako narzędzie do generowania leadów

Marketing Automation
Dodano 25.10.2023

Data aktualizacji 23.07.2024

 

Zrewolucjonizuj swój biznes dzięki marketing automation! Generowanie leadów nigdy nie było takie efektywne!

Lead generation, czyli proces pozyskiwania potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą sklepu/firmy, stanowi kluczowy element strategii marketingowych. Do tego celu (poza m.in. kampaniami reklamowymi) możemy wykorzystać również narzędzia marketing automation, które nam ułatwią nam ten proces i zwiększą jego efektywność.

W artykule przyjrzymy się bliżej funkcjonalnościom lead generation w narzędziach do automatyzacji marketingu, które umożliwiają skuteczne pozyskiwanie potencjalnych klientów.  Generowanie leadów sprzedażowych nie musi być trudne!

 

Lead generation – co to jest?

Lead generation, czyli generowanie leadów sprzedażowych to proces zdobywania potencjalnych klientów, zwanych "leadami", którzy wykazują zainteresowanie produktem lub usługą oferowaną przez firmę. Ten proces obejmuje aktywności marketingowe mające na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, zachęcenie ich do podzielenia się swoimi danymi kontaktowymi oraz zapoczątkowanie relacji biznesowej. 

 

Na czym polega lead generation?

Lead generation stanowi niezwykle pomocny element w budowaniu bazy potencjalnych klientów, jednocześnie umożliwiając dalsze działania marketingowe i sprzedażowe skoncentrowane na konwersji leadów w lojalnych klientów.

Kontakty ze zgodą marketingową możemy wykorzystywać w działaniach marketing automation, takich jak na przykład maile automatyczne, które mają na celu wywołanie konwersji. Dzięki temu możliwe jest ułatwienie decyzji zakupowej, skrócenie procesu zakupowego oraz zwiększenie sprzedaży.

 

Jak się generuje leady z marketing automation?

Interesują Cię strategie generowania leadów? Dowiedz się jak możesz pozyskiwać leady z wykorzystaniem narzędzi automatyzacji!

 

Generowanie leadów z formularza

Formularze to kluczowy element lead generation do wdrożenia na stronie internetowej. Formularze zbierają wybrane przez Ciebie dane, jak np. imię, e-mail oraz zgoda marketingowa, która umożliwia późniejszą komunikację marketingową m.in. za pośrednictwem automatyzacji. 

Formularze mogą być zarówno osadzone na stronie (zazwyczaj w stopce), a także umieszczone na wyskakujących pop-upach, które wyświetlają się użytkownikowi na podstawie określonych przez Ciebie warunków (np. po odwiedzeniu danej podstrony, po spędzeniu X czasu na danej podstronie, po danej liczbie wizyt).

Pop-upy oraz formularze możesz zaprojektować w HTML lub stworzyć je bezpośrednio w narzędziu marketing automation oraz dowolnie spersonalizować, aby były spójne z Twoją marką. 

Szanse na konwersję zwiększają dynamiczne pop-upy, których treść jest dostosowana do zainteresowań danego użytkownika

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Pozyskiwanie leadów – landing page

Landing Page (strona docelowa) stworzona w narzędziu marketing automation to kolejny sposób na skuteczne generowanie leadów. Dzięki zaawansowanym funkcjom personalizacji, automatyzacji i analizy danych, narzędzia marketing automation umożliwiają tworzenie atrakcyjnych, dopasowanych i skutecznych stron docelowych. Dobry landing page przekłada się na zwiększenie konwersji i pozyskiwanie cennych danych kontaktowych oraz zgód od potencjalnych klientów. 

Narzędzia marketing automation umożliwiają analizę wskaźników konwersji, analizę zachowań użytkowników na stronie oraz testowanie różnych wersji landing page. Dzięki tym informacjom można stale optymalizować strony docelowe i poprawiać wyniki generowania leadów.

 

Personalizowane banery dzięki marketing automation

Personalizowane banery przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania potencjalnych klientów i generowania bardziej jakościowych leadów. Zwracają uwagę, ponieważ są dostosowane do preferencji, akcji oraz zainteresowań danego użytkownika.

Banery mogą zawierać spersonalizowane wezwanie do działania (CTA) odpowiednie dla danego odbiorcy. To zwiększa szansę na kliknięcie i przekierowanie użytkownika do strony docelowej, gdzie może on pozostawić swoje dane kontaktowe.

Banery możesz zaprojektować w niektórych narzędziach marketing automation, a następnie zdecydować o warunkach ich wyświetlania. 

 

Testy A/B w marketing automation

Testy A/B stanowią niezwykle istotny element strategii generowania leadów w narzędziach marketing automation. Dzięki nim mamy możliwość porównania różnych wariantów stron, banerów, pop-upów, landing page, formularzy, czy CTA w celu zidentyfikowania najbardziej efektywnych elementów i optymalizacji tych słabiej działających.

Testy A/B to proces ciągły, który pozwala na stałe doskonalenie strategii generowania leadów. 

 

Korzyści wynikające z korzystania z narzędzi marketing automation w procesie lead generation

  • Automatyzacja procesu – Narzędzia marketing automation umożliwiają automatyczne zbieranie danych kontaktowych potencjalnych klientów za pomocą formularzy, co oszczędza czas i zasoby.

  • Personalizacja komunikacji – Dzięki analizie danych i zachowań odbiorców, narzędzia marketing automation pozwalają na dostosowanie przekazu do  zainteresowań danego użytkownika, co zwiększa szanse na konwersję.

  • Lepsza efektywność kampanii – Możliwość monitorowania i analizowania wyników kampanii pozwala na ciągłą optymalizację i dostosowywanie strategii, co prowadzi do zwiększenia skuteczności procesu lead generation.

  • Integracja z CRM – Integracja z systemami CRM umożliwia płynne przekazywanie danych kontaktowych i efektywne zarządzanie leadami, co ułatwia pracę między działami marketingowymi i sprzedażowymi.

  • Testowanie i optymalizacja – Narzędzia marketing automation pozwalają na przeprowadzanie testów A/B, co umożliwia porównanie różnych wariantów kampanii i wybór najskuteczniejszych rozwiązań oraz stałą ich optymalizację.
     

Narzędzia marketing automation są niezwykle pomocne w procesie generowania leadów. Ułatwiają pozyskiwanie danych od użytkowników m.in dzięki intuicyjnym formularzom, atrakcyjnym pop-upom oraz spersonalizowanym treściom. Co więcej – dają możliwość stałego monitorowania oraz optymalizacji tego procesu. 

Potrzebujesz pomocy we wdrożeniu narzędzia do automatyzacji marketingu, żeby zbudować swoją bazę potencjalnych klientów, a następnie zachęcić ich do dokonania zakupu? Skontaktuj się z nami i skorzystaj z wiedzy naszych specjalistów FEB.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.