W czym pomaga Edytor Google Ads?

PoradySEO / SEM
Dodano 06.12.2023

Data aktualizacji: 08.12.2023

Przyspiesz pracę nad kampaniami Google Ads z Edytorem!

Wśród różnorodnych platform reklamowych, Google Ads bez wątpienia zajmuje pierwsze miejsce pod względem popularności i skuteczności. Czasem jednak praca w panelu nad kampaniami może trwać dłużej, niż byśmy tego chcieli. Wpływ na to może mieć konieczność ciągłego odświeżania strony, albo problemy z połączeniem z siecią internetową. Z pomocą przychodzi nam wtedy Edytor Google Ads.

 

Czym jest Edytor Google Ads?

Edytor od Google to bezpłatne, specjalistyczne narzędzie działające offline, które umożliwia reklamodawcom zarządzanie swoimi kampaniami reklamowymi w Google Ads. Jego główną funkcjonalnością jest edytowanie ich w sposób bardziej zaawansowany i wydajny niż w tradycyjnym interfejsie online. Pozwala na znaczne usprawnienie procesu tworzenia, optymalizacji i monitorowania kampanii - szczególnie w przypadku dużej ich ilości.

 

Aby zacząć pracę nad reklamami w Edytorze, najpierw trzeba pobrać i zainstalować darmową aplikację. Później należy się w niej zalogować za pomocą swojego konta Google Ads. W tym momencie możemy pobierać dowolne konta reklamowe, do których mamy dostęp, w różnych ilościach - możemy pracować na kilku kontach jednocześnie. Ważne, by po każdym pobraniu importować najnowsze zmiany z interfejsu online.


 

Co znajduje się w panelu Edytora Google Ads?

Panel Edytora zawiera wszystko, co panel Google Ads, ale w znacznie uproszczonej wersji. Po lewej stronie u góry widzimy wszystkie konta, kampanie i grupy reklam, które pobraliśmy w poprzednim kroku. 

Poniżej wybieramy jaki widok chcemy otrzymać na środku. Z poziomu konta mogą być to wszystkie konta, które otworzyliśmy, zasoby wspólne czy reguły, które również możemy tutaj włączać. Dalej mogą to być kampanie, grupy reklam lub zasobów, a także słowa kluczowe i wszelkie rodzaje kierowania (czy to lokalizacje, czy miejsca docelowe) oraz wykluczenia. Możemy również wybrać reklamy lub rozszerzenia wg ich typów oraz rekomendacje.



Na środku panelu widzimy to, co wybraliśmy w poprzednich sekcjach. Przykładowo w górnej wybraliśmy całe konto, a w dolnej elastyczne reklamy w wyszukiwarce, na środku więc pokaże nam się tylko ten typ reklamy tekstowej, lecz ze wszystkich kampanii - również tych wstrzymanych i usuniętych.


Przyspieszenie pracy dzięki Edytorowi Google Ads

Edytor przede wszystkim umożliwia szybkie kopiowanie kampanii, grup reklam, słów kluczowych i innych elementów, bez ryzyka (np. zawieszenia się Internetu). Możemy płynnie zmieniać widok pomiędzy reklamami i kopiować z nich potrzebne nam w danej chwili teksty, przy czym nie musimy się obawiać, że jakaś reklama zacznie się wyświetlać bez naszej zgody i wiedzy - aby ją uruchomić, najpierw musimy opublikować zmiany. 


Zbiorcze zmiany w Edytorze Google Ads

Dodatkową opcją jest możliwość wprowadzania wielu zmian na raz. Przykładowo chcąc do kilku grup reklam dodać identyczną reklamę, wystarczy, że zaznaczysz interesujące Cię grupy reklam, a potem klikniesz “wprowadź wiele zmian”. Pojawi się okno, w którym najpierw musisz wybrać kolumnę, a więc to, co chcesz ustawić. W naszym przypadku będzie to “Headline 1 (Nagłówek 1)”, “Headline 2 (Nagłówek 2)”, itd. oraz teksty. W wierszu poniżej wpisujesz ich wartości, a później klikasz “Przetwórz” oraz “Zakończ i sprawdź zmiany”.


 

Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość stworzenia kampanii w arkuszach Google, a później dodania go właśnie dzięki opcji wprowadzania zbiorczych zmian. Wystarczy stworzyć arkusz wg okna ze zdjęcia powyżej, a więc w pierwszym wierszu wpisujemy nazwy kolumn równe tym z Edytora. Następnie uzupełniamy wartości i wklejamy do okna wprowadzania wielu zmian. 

Ważne jest, na jakim poziomie to robimy. Jeśli chcemy dodać nową kampanię, grupy reklam oraz reklamy, to całość musimy wkleić z poziomu reklam. Chcąc jednak zamiast reklam, dodać słowa kluczowe - robimy to z tego poziomu. Nie mamy jednak możliwości dodania na raz i reklam, i słów kluczowych.

 

Co jeszcze można zyskać dzięki Edytorowi Google Ads?

Dodatkowe korzyści wynikające z pracy w Edytorze Google Ads:

  • możemy szybko cofnąć nieopublikowane zmiany,
  • wprowadzone zmiany nie znikają po zamknięciu narzędzia,
  • w trakcie awarii Internetu bądź samego Google Ads, bez problemu możemy kontynuować pracę w Edytorze,
  • możemy pracować na kilku kontach jednocześnie,
  • gdy przy tworzeniu kampanii w panelu Google Ads pojawia się problem, w Edytorze możemy go szybko ominąć.

Jak widzisz, Edytor Google Ads bardzo ułatwia i usprawnia pracę nad kampaniami. Wielokrotnie ratuje je też w sytuacji błędów i awarii, co zapobiega przed marnowaniem kolejnych godzin i zmniejsza stres ;) Mimo, że jest to proste narzędzie, trzeba się nauczyć w nim poruszać - jeśli masz z tym problem, skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści znają go jak własną kieszeń.


autor artykułu

Ewelina Drożdż

PERFORMANCE SPECIALIST 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.