Konfiguracja menedżera reklam - pierwsze kroki w FaceAds

PoradyMarketing Automation
Dodano 22.03.2024

Startujesz z działaniami marketingowymi na Facebooku czy Instagramie? Sprawdź, jak skonfigurować konto reklamowe, by było gotowe na Twoją pierwszą kampanię! 

 

Czym jest menedżer reklam firmy Meta?

Menedżer reklam Meta umożliwia rozpoczęcie wyświetlania reklam na platformach takich jak Facebook, Instagram, Messenger oraz Audience Network. To kompleksowe narzędzie służy do kreowania reklam, decydowania o miejscu i czasie ich wyświetlania, a także śledzenia efektywności kampanii w kontekście osiągania założonych celów marketingowych.

Dzięki aplikacji Menedżer reklam, dostępnej na systemy iOS oraz Android, masz możliwość nadzorowania swojej kampanii w dowolnym miejscu. Aplikacja ta pozwala na tworzenie i modyfikowanie reklam, obserwowanie ich efektywności, jak również zarządzanie budżetem przeznaczonym na reklamę i planowanie harmonogramu – wszystko to z dowolnego miejsca.

 

Konfiguracja konta reklamowego

Kiedy stworzysz stronę na Facebooku, utworzy się przypisane do niej konto reklamowe, do którego dostaniesz się z Menedżera reklam.

 

Jak dostać się do Menedżera reklam Meta? 

Po zalogowaniu się do firmowej strony w Meta Business Suite kliknij ikonkę trzech poziomych kresek "Wszystkie narzędzia". W sekcji "Reklama" wybierz przycisk "Menedżer reklam". Trafisz w ten sposób na swoje konto reklamowe.

Jak widzisz w tym widoku, konto reklamowe jest aktywne. Odrębną kwestią są jednak jego wewnętrzne ustawienia. 

Uwaga! Nawet jeśli planujesz powierzenie działań reklamowych Agencji, stworzenie konta reklamowego będzie po Twojej stronie. Ma to na celu ochronę danych wrażliwych kupującego reklamy (dane firmowej karty płatniczej) oraz odpowiednie ustrukturyzowanie narzędzi marketingowych (konto reklamowe, fanpage-strona, konto Instagram oraz WhatsApp powinny znaleźć się w jednym Business Managerze i mieć jednego właściciela). 

 

Jak dodać metodę płatności w Menedżerze reklam Meta?

Aby wprowadzić nową metodę płatności do Twojego konta reklamowego, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. W sekcji "Rozliczenia" Menedżera reklam kliknij "Ustawienia płatności".

  2. Następnie, w dziale "Metody płatności", wybierz "Dodaj metodę płatności". Dostępne metody to:

    • Karty kredytowe albo debetowe: American Express, Discover, Mastercard, Visa, JCB,

    • PayPal,

    • Polecenie zapłaty (dostępne w wybranych krajach),

    • Lokalne metody płatności samodzielnych w obsługiwanych krajach i walutach. Dla Polski dostępna jest płatność w EUR za pomocą Dotpay/PBL.

  3. Sprawdź poprawność lokalizacji i waluty. 

  4. Wybierz preferowaną metodę płatności, a potem kliknij "Dalej".

  5. Wypełnij lub zaktualizuj formularz w sekcji "Edytuj informacje rozliczeniowe", a następnie ponownie kliknij "Dalej".

  6. W formularzu "Potwierdź aktualizacje", zdecyduj, czy chcesz tymczasowo wstrzymać emisję reklam, czy kontynuować ich wyświetlanie, a następnie kliknij "Potwierdź".

  7. Na koniec wybierz przycisk "Gotowe".

Po wykonaniu tych kroków, nowa metoda płatności zostanie dodana do Twojego obecnego konta reklamowego.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Jak nadać dostęp do konta reklamowego w Menedżerze reklam Meta? 

W FEB każdorazowo rekomendujemy dodanie minimum jednego lub dwóch dodatkowych administratorów konta reklamowego. To dodatkowe zabezpieczenie na wypadek, gdyby właściciel stracił dostęp do Facebooka lub napotkał problemy techniczne. Jeśli planujesz podjąć działania reklamowe wewnątrz firmy, być może zechcesz skorzystać również z pozostałych opcji poziomów dostępów. 

  • Administrator Konta Reklamowego: osoba na tym stanowisku ma możliwość tworzenia, edycji oraz przeglądania reklam. Administrator może także modyfikować metody płatności i zarządzać dostępem oraz uprawnieniami innych administratorów.

  • Reklamodawca: na tym poziomie dostępu, użytkownik może przeglądać, edytować i ustawiać reklamy, korzystając z metody płatności, która jest przypisana do konkretnego konta reklamowego. Reklamodawca ma także dostęp do przeglądania informacji o metodzie płatności.

  • Analityk: analityk ma możliwość przeglądania reklam oraz dostępu do raportów związanych z kampaniami reklamowymi.

Uwaga! Dostęp do konta reklamowego możesz nadać jedynie osobie, która posiada prywatne konto na Facebooku. Tworzenie nierealnych, sztucznych profili to dobra droga wyłącznie do… uzyskania bana. Jeśli więc Twoi współpracownicy nie są obecni na Facebooku, konieczne będzie stworzenie realnego profilu lub pogodzenie się z brakiem możliwości dostępu do kont reklamowych firmy. 

A co jeśli planujesz powierzyć działania reklamowe Agencji? Trzeba będzie wejść na poziom wyżej i stworzyć konto firmowe. O tym, jak zrobić to poprawnie, przeczytasz w naszym kolejnym artykule. Cierpliwości! 

 

Jeśli masz dodatkowe pytania odnośnie konfiguracji konta reklamowego czy nadawania dostępów, skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści z przyjemnością odpowiedzą na Twoje pytania i zaoferują wsparcie techniczne. Zapoznaj się z naszą ofertą obsługi kampanii Facebook Ads i zacznij sprzedawać!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.