Metody liczenia konwersji w Google Analytics 4

PoradyMarketing Automation
Dodano 27.09.2023

Data aktualizacji: 20.02.2024

Odkryj nową funkcję GA4: zmienioną metodę liczenia konwersji. Dowiedz się, jak wpłynie na Twoje raporty i kiedy jej używać.

W interfejsie Google Analytics 4 ukazała się nowa metoda liczenia konwersji. Dowiedz się, co się zmieniło oraz jak nowa funkcja wpłynie na Twoje konwersje w raportach GA4, a także w jakich sytuacjach skorzystać z nowych funkcjonalności.

Zachęcamy także do przeczytania artykułu: Google Analytics 4 - dlaczego powstał i co nam daje?

 

Nowa metoda zliczania konwersji w GA4

Od teraz Google Analytics 4 (GA4) pozwala użytkownikom zmodyfikować metodę liczenia konwersji, wprowadzając nową opcję „raz na sesję”, która jest zbliżona do działania Universal Analytics (UA).

Aby znaleźć to ustawienie, musisz przejść do sekcji Administrator (ikona zębatki)  w interfejsie i otworzyć sekcję Konwersje na poziomie usługi.

 

Klikając na ikonkę z trzema kropkami możesz skorzystać z nowej opcji “Zmień metodę zliczania”.

 

 

Widok możliwości zmiany zliczania konwersji.

 

 

Metody liczenia zdarzeń konwersji w GA4

Zmiana metody liczenia konwersji na inną nie wpływa w żaden sposób na dane historyczne w Twoich danych Google Analytics 4. Wybrana metoda będzie używana tylko dla nowych (przyszłych) zdarzeń konwersji i nie będzie uwzględniać tych, które już wystąpiły. W przypadku zdarzeń konwersji Google Analytics umożliwia obecnie 2 metody zliczania.

 

To ustawienie oznacza, że usługi w Google Analytics 4 zliczają zdarzenie jako konwersję za każdym razem, gdy ono wystąpi.

Przykład
Użytkownik realizuje 5 konwersji w ramach 1 sesji. To ustawienie powoduje zliczenie 5 konwersji.

 

To ustawienie oznacza, że usługi w Google Analytics 4 zliczają zdarzenie jako konwersję tylko raz w ramach danej sesji.

Przykład
Użytkownik realizuje 5 konwersji w ramach 1 sesji. To ustawienie powoduje zliczenie 1 konwersji.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa



 

Domyślna metoda zliczania konwersji

Jeżeli nie wybierzesz samodzielnie metody zliczania konwersji, Google Analytics zrobi to za Ciebie. Obecnie Google rekomenduje pierwszy tryb zliczania konwersji “Raz na zdarzenie”.

“Raz na sesję” to wartość domyślna w przypadku konwersji utworzonych na podstawie celów Universal Analytics w automatycznie utworzonej usłudze GA4 lub za pomocą narzędzi do migracji celów. “Raz na zdarzenie” jest wartością domyślną dla wszystkich pozostałych konwersji w GA4.

 

Którą metodę liczenia konwersji powinieneś wybrać? Raz na zdarzenie, czy raz na sesję? Jak widzisz, ze względu na zróżnicowanie celów nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która metoda będzie odpowiednia dla danego projektu. 

Jeżeli Twoja witryna ma przycisk, który chciałbyś mierzyć tylko raz podczas jednej sesji - wówczas zalecamy opcję “raz na sesję”. Natomiast w sytuacji, kiedy ważna jest każda akcja na stronie, jak np. złożone zamówienie, rekomendujemy zastosowanie domyślnego sposobu zliczania konwersji czyli “raz na zdarzenie”.

Każdy przypadek jest inny. Jeśli potrzebujesz wsparcia w efektywnym mierzeniu działalności marketingowej Twojego biznesu, skontaktuj się z nami!

Źródła:

https://support.google.com/analytics/answer/13366706?hl=pl (dostęp 20.02.2024)

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.