Personalizacja strony internetowej dzięki narzędziom marketing automation

PoradySklep Internetowy
Dodano 27.03.2024

Odkryj, jak narzędzia marketing automation rewolucjonizują personalizację stron internetowych poprawiając indywidualnie doświadczenie użytkownika!
 

Mając na uwadze ogromną konkurencję w branży e-commerce, trzeba nieszablonowych sposobów, aby zatrzymać odwiedzających na dłużej i poprowadzić ich ku konwersji. Jednym ze sprawdzonych i skutecznych sposobów jest personalizacja strony www, której możesz dokonać za pomocą narzędzi Marketing Automation

Masz niewiele czasu, aby zaciekawić i przyciągnąć uwagę użytkownika, więc wykorzystaj go dobrze! Pokaż mu to, co go interesuje – zastąp ogólne oferty tymi dopasowanymi idealnie do jego potrzeb. Jak? Tu właśnie wkracza w grę personalizacja. Chcesz wiedzieć, w jaki sposób możesz spersonalizować swoją stronę internetową i jakie są tego korzyści? Czytaj dalej!

 

Kluczowe elementy, które możesz spersonalizować

Co możesz spersonalizować? Między innymi banery, pop-upy czy rekomendowane produkty. Poznaj wszystkie elementy strony internetowej, które możesz zmodyfikować w sposób automatyczny!

 

Personalizowane formularze

Formularz kontaktowy często pojawia się w formie wyskakującego okna, czyli pop-upu. Czy wiesz, że nie musi być on standardowy dla wszystkich użytkowników? Jego zawartość możesz dostosować do zachowań czy zainteresowań danego kontaktu – to oznacza, że treść i moment wyświetlenia formularza będą idealnie dopasowane do potrzeb i preferencji każdego klienta. 

Użytkownik wykazał zainteresowanie daną kategorią produktów? System wyświetli mu pop-up, który będzie z nią powiązany graficznie oraz merytorycznie. To znacznie zwiększy szanse na konwersję.

 

Personalizowane banery na stronie

Tak samo, jak w przypadku formularzy, spersonalizować możesz również banery. 

System analizuje profil użytkownika oraz jego aktywność na stronie, co pozwala wyświetlać mu spersonalizowane oferty, promocje czy informacje. To zdecydowanie zwiększa szanse na zaangażowanie i konwersję, ponieważ prezentowane treści są dopasowane do konkretnych potrzeb i zainteresowań. Przykładowo system może automatycznie pokazać użytkownikowi baner informujący o promocji na kategorię produktową, którą wykazał zainteresowanie podczas ostatniej wizyty.

Dodatkowo narzędzia marketing automation pozwalają na bieżąco aktualizować zawartość banerów w oparciu o nowe dane, co sprawia, że są one zawsze aktualne i atrakcyjne dla odwiedzających. 

Dzięki tej strategii strona internetowa staje się bardziej efektywna w generowaniu konwersji i zwiększaniu zaangażowania użytkowników.

 

Personalizowany live chat

Live chat na stronie internetowej, oferowany przez narzędzia marketing automation, to rozwiązanie, które umożliwia interakcję z odwiedzającymi w czasie rzeczywistym. Dzięki analizie danych dotyczących użytkowników system automatycznie może dostosować moment oraz miejsce wyświetlania, a także treści w chatboxie do konkretnych potrzeb i zachowań klienta.

 

Rekomendacje produktowe

Słyszałeś o ramkach rekomendacji? To widget zawierający rekomendacje produktowe, który możesz umieścić między innymi na swojej stronie internetowej. Produkty wyświetlane danemu użytkownikowi mogą być personalizowane w zależności od danych behawioralnych, transakcyjnych czy demograficznych. 

Dzięki temu system automatycznie zaproponuje produkty, które najlepiej odpowiadają preferencjom i potrzebom konkretnego odwiedzającego. To zwiększa szanse na konwersję, ponieważ oferowane propozycje są bardziej trafne i dostosowane do indywidualnych zainteresowań klienta. 

System może pokazać użytkownikowi np. produkty, które ostatnio go zainteresowały lub podobne do tych, które kupił poprzednio.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Korzyści personalizacji Twojej strony internetowej

Co tak właściwie zyskujesz dzięki automatyzacji?

 

Jeśli wyświetlisz użytkownikowi formularz dopasowany do jego zainteresowań, zwiększasz szanse na to, że pozostawi na nim swoje dane. Dzięki takiej personalizacji masz szanse znacznie zwiększyć liczbę kontaktów pozyskiwanych z Twojej strony www.

 

Jeśli użytkownik po wejściu na Twoją stronę zobaczy np. personalizowany baner, którego zawartość będzie zbieżna z jego zainteresowaniami, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że od razu ją opuści – to automatycznie przełoży się na zmniejszenie wskaźnika odrzuceń.

 

Prezentując odbiorcy treści, które realnie go interesują, skutecznie przyciągasz jego uwagę i sprawiasz, że jego doświadczenie staje się bardziej indywidualne i atrakcyjne, a to powoduje, że zostaje dłużej na Twojej stronie.

 

Dzięki dostarczeniu spersonalizowanych treści i produktów danemu użytkownikowi będzie on bardziej  skłonny do dokonania zakupu, ponieważ widzi, że oferta jest dopasowana do jego potrzeb.

Dodatkowo personalizacja pozwala na proponowanie klientowi produktów, które potencjalnie mogą go zainteresować. To zwiększa szanse na sprzedaż produktów dodatkowych lub uzupełniających.
 

Jak widzisz, personalizacja strony www niesie za sobą kilka bardzo istotnych korzyści. Narzędzia do automatyzacji marketingu dają nam wiele ciekawych możliwości, których wykorzystanie pozytywnie wpłynie nie tylko na doświadczenie klienta, ale także Twoją sprzedaż. Chcesz w pełni wykorzystać potencjał marketing automation? Nasi specjaliści chętnie pomogą Ci we wdrożeniu odpowiedniego narzędzia i poprowadzą Cię ku lepszym konwersjom! Zapraszamy do kontaktu.

 

autor artykułu

Julia Koniarz

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.