TikTok – jak przyznać dostęp agencji marketingowej?

Dodano 29.08.2024

Twoja marka rozwija się na TikToku, ale potrzebujesz kogoś, kto pokieruje płatnymi działaniami? Oddaj stery agencji! 

W poprzednim wpisie wyjaśniliśmy, jak założyć profil biznesowy TikTok oraz połączyć go z Business Center.

Zobacz wpis: Jak założyć konto TikTok, Business Center i TikTok Ads?

Dzisiaj przeprowadzimy Cię przez szybki proces nadawania dostępu do profilu i konta reklamowego TikTok dla agencji, której powierzysz działania reklamowe!

 

Udostępnianie profilu TikTok dla agencji 

Najbezpieczniejszą opcja przyznania dostępu do profilu TikTok zewnętrznej agencji jest przypięcie firmy jako partnera. To daje możliwość określenia dostępów i nadania marketerom ról, jakie będą sprawować na Twoim koncie – reklamodawca, analityk czy moderator. Równocześnie dzięki skorzystaniu z tej metody nie będziesz musiał przekazywać osobom zewnętrznym swoich danych do logowania, co zwiększy bezpieczeństwo Twojej firmy. Jak nadać dostęp? Wyróżniamy dwie metody!

 

Metoda 1 – prośba agencji o przyznanie dostępu

Podobnie jak w przypadku podpinania konta biznesowego TikTok do Business Center – podstawową metodą jest skanowanie kodu QR. Agencja powinna wygenerować kod z prośbą o dołączenie do profilu jako reklamodawca czy moderator – Ty musisz następnie zeskanować kod i zautoryzować prośbę. Uwaga – tylko administrator Business Center może zarządzać partnerami!

Jak zeskanować kod dostępu w aplikacji TikTok?

Według podanego schematu: 

Gotowe!

 

Metoda 2 – samodzielne zaproszenie agencji do współpracy

Istnieje jednak jeszcze druga metoda, dla nieco bardziej zaawansowanych użytkowników. Jako administrator konta TikTok Business Center, to ty możesz zaprosić agencję do przyjęcia statusu partnera!  Aby dodać partnerów do swojego konta w TikTok Business Center:

  1. Zaloguj się na swoje konto jako administrator TikTok Business Center.
  2. Przejdź do sekcji "Użytkownicy" i wybierz opcję "Partner".
  3. Kliknij przycisk "Dodaj partnerów".
  4. Wprowadź identyfikator konta Business Center TikTok partnera.
  5. Kliknij "Kontynuuj".
  6. Przydziel partnerowi odpowiednią rolę, a następnie wskaż konta reklamowe i zasoby, które będą dostępne dla niego.
  7. Jeśli to konieczne, możesz określić rodzaj usług, jakie świadczy Twój partner, aby oznaczyć jego typ (np. agencja czy przedstawiciel handlowy TikTok). Funkcja ta bywa przydatna dla celów wewnętrznej dokumentacji.
  8. Na koniec kliknij "Zatwierdź".

I to wszystko! Czas na dostęp do konta reklamowego. 

 

Udostępnianie agencji konta reklamowego TikTok

Także w tym przypadku agencja może wystąpić z prośbą o dostęp do konta reklamowego. Jako właściciel konta, jedyne, co musisz zrobić, to zatwierdzić tę prośbę.

Poniższy proces pokazuje, jakie działania podejmujemy jako agencja, żeby prośba do Ciebie dotarła. Aby połączyć konto reklamodawcy z TikTok Business Center, wykonujemy następujące kroki:

  1. Przechodzimy do sekcji „Zasoby” i „Konta reklamodawców”. Następnie klikamy „Dodaj konto reklamodawcy”.
  2. Wybieramy opcję „Poproś o dostęp” i „Dalej”.
  3. Wprowadzamy identyfikator konta reklamowego oraz określamy poziom uprawnień: administrator, operator lub analityk. Możemy również wysłać powiadomienie e-mail do właściciela konta z prośbą o zatwierdzenie dostępu.

 

Wszystko jasne? Czas wypłynąć na szerokie wody marketingu na TikToku! A jeśli potrzebujesz wsparcia lub masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.