Jak połączyć fanpage z profesjonalnym kontem Instagram? Instrukcja
Chcesz połączyć stronę na Facebooku z kontem profesjonalnym na Instagramie, ale nie wiesz, jak to zrobić? Sprawdź naszą instrukcję krok po kroku!
Reklama na Facebooku i Instagramie? To dobry sposób na budowanie świadomości marki wśród potencjalnych Klientów i poszerzanie zasięgów w Social Media. Zanim jednak wdrożysz w życie strategie uzupełniania się kanałów pod kątem wizerunkowo-sprzedażowym, konieczne będzie ich połączenie. Jak to zrobić? Omawiamy powiązanie fanpage z kontem Instagram z dwóch poziomów, sprawdź!
Po co łączyć fanpage z kontem Instagram?
Takie powiązanie umożliwia korzystanie z konta Instagram w celach reklamowych na platformie Facebook. Bez tego połączenia, pełne wykorzystanie narzędzi biznesowych dostępnych na Instagramie jest niemożliwe.
Korzyści z połączenia konta profesjonalnego na Instagramie ze stroną na Facebooku to m.in:
-
Promocja postów i relacji: w niektórych lokalizacjach, aby móc prowadzić kampanie reklamowe na Instagramie, wymagane jest połączenie z kontem na Facebooku.
-
Zakupy na Instagramie: aby skorzystać z funkcji zakupów na Instagramie, niezbędne jest nie tylko spełnienie kryteriów biznesowych, ale także połączenie z Facebookiem.
-
Tworzenie reklam: Social Ads można tworzyć bezpośrednio ze strony na Facebooku oraz z Menedżera Reklam, a następnie emitować je zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.
-
Optymalizacja publikacji: połączenie kont umożliwia jednoczesne udostępnianie treści na obu platformach, co zwiększa zasięg reklam.
-
Uproszczone płatności: po połączeniu kont, metoda płatności z Facebooka jest dostępna również na Instagramie, co ułatwia proces płatności za promocję.
-
Zarządzanie komunikacją: po połączeniu wszystkie wiadomości z Messengera i Instagrama można przeglądać w jednym miejscu.
-
Spójność danych kontaktowych: informacje kontaktowe można edytować jednocześnie na obu platformach, co zapewnia ich spójność.
-
Dostęp do wspólnych narzędzi: powiązanie daje dostęp do dodatkowych narzędzi, takich jak możliwość rezerwacji, naklejki wspierające datki, czy różne efekty kreatywne dostępne na obu platformach.
Zainteresowany? Czytaj dalej!
Techniczna strona łączenia fanpage z kontem Instagram
Zanim zabierzesz się za parowanie profili, sprawdź, czy spełniasz techniczne wymagania konieczne do połączenia.
Aby móc powiązać stronę na Facebooku z Instagramem, może być konieczne przekształcenie Twojego konta Instagram w konto profesjonalne (to dotyczy sytuacji, gdy strona na Facebooku posiada właściciela zarejestrowanego w Menedżerze Firmy). Wskazówki, jak zrobić to sprawnie i poprawnie znajdziesz w tym artykule.
Dodatkowo, Twoje prywatne konto na Facebooku musi posiadać uprawnienia administratora do strony, którą planujesz połączyć z Instagramem. Jeżeli nie widzisz wybranej strony na liście dostępnych do połączenia w ustawieniach Instagrama, sprawdź, czy na Facebooku została Ci przyznana rola administratora tej strony.
Wszystko gra? Jedziemy dalej!
Łączenie konta na Instagramie ze stroną na Facebooku z poziomu Facebooka
Zaloguj się najpierw na Facebooku, a potem przejdź na stronę, którą planujesz zintegrować z Instagramem. Następnie:
-
Wybierz opcję „Zarządzaj”.
-
W lewym menu, w sekcji „Pulpit profesjonalny”, znajdziesz „Powiązane konta”. Kliknij w przycisk.
-
Aby zintegrować konto, kliknij „Połącz konto”. Następnie wpisz dane swojego konta na Instagramie: nazwę użytkownika oraz hasło i kliknij „Zaloguj się”.
Gotowe!
Łączenie konta na Instagramie ze stroną na Facebooku z poziomu Instagrama
Aby przyłączyć lub zmienić stronę na Facebooku, która jest (lub powinna być) powiązana z Twoim firmowym kontem na Instagramie, podejmij kilka kroków:
-
Otwórz firmowy profil na Instagramie.
-
Kliknij „Edytuj profil”.
-
W sekcji „Publiczne informacje o firmie” znajdziesz i wybierz „Strona”.
-
Następnie kliknij albo „Utwórz stronę na Facebooku” albo „Połącz istniejącą stronę”.
-
Teraz możesz wybrać już istniejącą stronę, którą chcesz połączyć, lub zdecydować się na utworzenie nowej strony na Facebooku.
-
Po dokonaniu wyboru lub stworzeniu nowej strony zatwierdź zmiany, wybierając „Gotowe”.
Proste, prawda?
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pomógł Ci w połączeniu profesjonalnego konta na Instagramie z dedykowaną stroną Facebook. To pierwszy krok do efektywnych działań na rzecz Twojej marki w mediach społecznościowych!
Jeśli jednak masz wątpliwości, co publikować czy jaką strategię komunikacji obrać, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści pomogą Ci wypłynąć na szerokie wody Social Media.
autor artykułu
Karolina Czuba