Jak połączyć fanpage z profesjonalnym kontem Instagram? Instrukcja
- Po co łączyć fanpage z kontem Instagram?
- Techniczna strona łączenia fanpage z kontem Instagram
- Łączenie konta na Instagramie ze stroną na Facebooku z poziomu Facebooka
- Łączenie konta na Instagramie ze stroną na Facebooku z poziomu Instagrama
- Jak monitorować efekty połączenia kont?
- Czy już wiesz, jak połączyć konto na Facebooku z Instagramem?
Data aktualizacji: 09.08.2024
Chcesz połączyć stronę na Facebooku z kontem profesjonalnym na Instagramie, ale nie wiesz, jak to zrobić? Sprawdź naszą instrukcję krok po kroku!
Reklama na Facebooku i Instagramie? To dobry sposób na budowanie świadomości marki wśród potencjalnych Klientów i poszerzanie zasięgów w Social Media. Zanim jednak wdrożysz w życie strategie uzupełniania się kanałów pod kątem wizerunkowo-sprzedażowym, konieczne będzie ich połączenie. Jak to zrobić? Omawiamy powiązanie fanpage z kontem Instagram z dwóch poziomów, sprawdź!
Po co łączyć fanpage z kontem Instagram?
Połączenie fanpage'a na Facebooku z kontem firmowym na Instagramie niesie ze sobą wiele korzyści, które mogą znacząco wpłynąć na skuteczność Twoich działań w social mediach. Przede wszystkim, takie powiązanie umożliwia korzystanie z konta Instagram w celach reklamowych na platformie Facebook. Bez tego połączenia, pełne wykorzystanie narzędzi biznesowych dostępnych na Instagramie jest niemożliwe.
Korzyści z połączenia konta profesjonalnego na Instagramie ze stroną na Facebooku to m.in:
-
Promocja postów i relacji – w niektórych lokalizacjach, aby móc prowadzić kampanie reklamowe na Instagramie, wymagane jest połączenie z kontem na Facebooku.
-
Zakupy na Instagramie – aby skorzystać z funkcji zakupów na Instagramie, niezbędne jest nie tylko spełnienie kryteriów biznesowych, ale także połączenie z Facebookiem.
-
Tworzenie reklam – Social Ads można tworzyć bezpośrednio ze strony na Facebooku oraz z Menedżera Reklam, a następnie emitować je zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.
-
Optymalizacja publikacji – połączenie kont umożliwia jednoczesne udostępnianie treści na obu platformach, co zwiększa zasięg reklam.
-
Uproszczone płatności – po połączeniu kont, metoda płatności z Facebooka jest dostępna również na Instagramie, co ułatwia proces płatności za promocję.
-
Zarządzanie komunikacją – po połączeniu wszystkie wiadomości z Messengera i Instagrama można przeglądać w jednym miejscu.
-
Spójność danych kontaktowych – informacje kontaktowe można edytować jednocześnie na obu platformach, co zapewnia ich spójność.
-
Dostęp do wspólnych narzędzi – powiązanie daje dostęp do dodatkowych narzędzi, takich jak możliwość rezerwacji, naklejki wspierające datki, czy różne efekty kreatywne dostępne na obu platformach.
Zainteresowany? Czytaj dalej!
Techniczna strona łączenia fanpage z kontem Instagram
Zanim zabierzesz się za parowanie profili, sprawdź, czy spełniasz techniczne wymagania konieczne do połączenia.
Aby móc powiązać stronę na Facebooku z Instagramem, może być konieczne przekształcenie Twojego konta Instagram w konto profesjonalne (to dotyczy sytuacji, gdy strona na Facebooku posiada właściciela zarejestrowanego w Menedżerze Firmy). Wskazówki, jak zrobić to sprawnie i poprawnie znajdziesz w tym artykule.
Dodatkowo, Twoje prywatne konto na Facebooku musi posiadać uprawnienia administratora do strony, którą planujesz połączyć z Instagramem. Jeżeli nie widzisz wybranej strony na liście dostępnych do połączenia w ustawieniach Instagrama, sprawdź, czy na Facebooku została Ci przyznana rola administratora tej strony.
Gdy już spełnisz te warunki, możesz przystąpić do samego procesu łączenia profili. Wszystko gra? Jedziemy dalej!
Łączenie konta na Instagramie ze stroną na Facebooku z poziomu Facebooka
Zaloguj się najpierw na Facebooku, a potem przejdź na stronę, którą planujesz zintegrować z Instagramem. Następnie:
-
Wybierz opcję „Zarządzaj”.
-
W lewym menu, w sekcji „Pulpit profesjonalny”, znajdziesz „Powiązane konta”. Kliknij w przycisk.
-
Aby zintegrować konto, kliknij „Połącz konto”. Następnie wpisz dane swojego konta na Instagramie: nazwę użytkownika oraz hasło i kliknij „Zaloguj się”.
Gotowe!
Łączenie konta na Instagramie ze stroną na Facebooku z poziomu Instagrama
Aby przyłączyć lub zmienić stronę na Facebooku, która jest (lub powinna być) powiązana z Twoim firmowym kontem na Instagramie, podejmij kilka kroków:
-
Otwórz firmowy profil na Instagramie.
-
Kliknij „Edytuj profil”.
-
W sekcji „Publiczne informacje o firmie” znajdziesz i wybierz „Strona”.
-
Następnie kliknij albo „Utwórz stronę na Facebooku” albo „Połącz istniejącą stronę”.
-
Teraz możesz wybrać już istniejącą stronę, którą chcesz połączyć, lub zdecydować się na utworzenie nowej strony na Facebooku.
-
Po dokonaniu wyboru lub stworzeniu nowej strony zatwierdź zmiany, wybierając „Gotowe”.
Proste, prawda?
Jak monitorować efekty połączenia kont?
Aby w pełni wykorzystać potencjał połączenia Twojego fanpage'a na Facebooku z kontem na Instagramie, kluczowe jest regularne monitorowanie efektów tych działań. Sprawdź kilka wskaźników, na które warto zwrócić szczególną uwagę!
-
Zasięg i zaangażowanie postów – śledź, jak Twoje treści radzą sobie na obu platformach - obserwuj liczbę wyświetleń, lajków, komentarzy i udostępnień. Pozwoli Ci to ocenić, czy publikujesz treści dostosowane do preferencji odbiorców.
-
Konwersje i sprzedaż – monitoruj, czy połączenie kont przekłada się na wymierne rezultaty, takie jak wzrost liczby konwersji czy zwiększenie sprzedaży Twoich produktów lub usług.
-
Analityka kampanii reklamowych – analizuj dane dotyczące skuteczności prowadzonych kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie. Pozwoli Ci to optymalizować działania i zwiększać efektywność wydatków.
Czy już wiesz, jak połączyć konto na Facebooku z Instagramem?
Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pomógł Ci w połączeniu profesjonalnego konta na Instagramie z dedykowaną stroną Facebook. To pierwszy krok do efektywnych działań na rzecz Twojej marki w mediach społecznościowych!
Jeśli jednak masz wątpliwości, co publikować czy jaką strategię komunikacji obrać, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści pomogą Ci wypłynąć na szerokie wody Social Media.
autor artykułu
Karolina Czuba