Przydatne narzędzia SEO dla sklepów internetowych

PoradySklep internetowyGoogle
Dodano 28.12.2022

Czasem warto wrócić do podstaw, dlatego przygotowaliśmy użyteczną ściągę zawierająca przydatne narzędzia SEO. Sprawdź, czy znasz i wykorzystujesz je w swoim pozycjonowaniu!  

Podstawowe narzędzia SEO przydatne w e-commerce 

Zestawienie zawiera najbardziej podstawowe rozwiązania, często z darmowym lub nisko-kosztowym dostępem. Dzięki nim będziesz w stanie precyzyjniej planować działania pozycjonerskie i optymalizować strategię rozwoju Twojego sklepu internetowego m.in. poprzez ustalenie:

  •  Które frazy generują sprzedaż?

  • Jaka jest twoja pozycja na tle konkurencji?

  • Jakie są najpopularniejsze frazy w danej kategorii?

  • Z jakimi konkurentami walczysz o dane frazy?

  • Jaki jest trend widoczności Twojej strony?

  • Czy na stronie występują błędy techniczne?

  • Czy treści zawarte na WWW są poprawne?

 

Podstawy podstaw, czyli zrozumieć przeznaczenie narzędzi

Narzędzia SEO nie sprawią, że jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki strona wskoczy na pierwsze pozycje. Ich przeznaczenie jest głębsze i bardziej fundamentalne – mają za zadanie prześwietlanie konkretnych obszarów składających się na całość pozycjonowania i stanowić dla Ciebie źródło wiedzy, na której oprzesz swoją strategię i decyzje biznesowe.

Kategorie narzędzi SEO:

  •  Analiza i monitorowanie ruchu

  • Analiza słów kluczowych

  • Analiza linków

  • Analiza treści

  • Analiza techniczna

W dalszej części artykułu przedstawimy narzędzia dla każdej z tych kategorii. Trzeba jednak zaznaczyć, że wiele spośród nich jest kombajnami o szerokim zastosowaniu i wielu przydatnych funkcjach, dlatego mogą się pojawiać w kilku kategoriach. 

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Narzędzia do analizy i monitorowania ruchu

Dzięki nim dowiesz się więcej o zachowaniach użytkowników podejmowanych w ramach Twojej witryny. Najpopularniejszym narzędziem w zestawieniu będzie oczywiście Google Analytics, tym bardziej, że w ostatnich miesiącach cała branża zwracała uwagę na konieczność migracji do nowej wersji tego oprogramowania - Google Analytics 4. Bynajmniej nie jest to jednak jedyne rozwiązanie, którego możesz użyć, inne przydatne narzędzia z tej kategorii to m.in.:

  • Adobe Analytics

  • Mixpanel

  • Piwik Pro

  • Yandex Metrica

W tym miejscu należy również wspomnieć o Google Search Console, jest to platforma diagnostyczna od Google. Narzędzie, które pozwala na monitorowanie stanu i przebiegu indeksowania strony, gromadzenie informacji o ruchu, śledzenie. Dzięki niemu zobaczysz jak roboty Google widzą Twoją stronę. 

 

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Narzędzia tej kategorii pozwolą Ci znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, porównać ich potencjał i sprawdzić, jak korzysta z nich konkurencja.

  •  Ahrefs

  • Answer The Public

  • Google Keyword Planner

  • KWFinder

  • Moz

  • SEMrush

  • Semstorm

  • Senuto

  • Ubersuggest

 

Narzędzia do analizy linków

Narzędzia analizy linków służą do monitorowania linków wejściowych i wyjściowych, które prowadzą do i z Twojej witryny. Pomagają w identyfikacji linków pozycjonujących, linków docelowych i linków konkurencyjnych. Pozwalają Ci też na ocenę ich jakości oraz mówią wiele na temat możliwości pozyskiwania nowych.

  • Ahrefs

  • Clusteric 

  • CognitiveSEO

  • DeepCrawl

  • Link Detox

  • LinkResearchTools

  • Majestic SEO

  • Moz

  • Screaming Frog SEO Spider

  • SEMrush

  • SEO SpyGlass

 

Narzędzia do analizy treści

Prawidłowa budowa treści w ramach strony internetowej pełni kluczową rolę w nowoczesnym pozycjonowaniu. Strategia contentowa powinna więc być oparta na danych i na bieżąco weryfikowana. Również w tej kategorii znajdzie się kilka przydatnych narzędzi:

  • Ahrefs

  • BuzzSumo

  • Google Analytics

  • Hotjar

  • Moz

  • SEMrush

Jeśli zastanawiasz się jak napisać dobry tekst pod SEO, który przyciągnie uwagę czytelników i będzie pozycjonował się wysoko w statystykach Google, koniecznie przeczytaj nasze wskazówki jak pisać teksty pod SEO.

 

Narzędzia do analizy technicznej strony

Narzędzia tego typu służą do analizowania i optymalizacji stron internetowych, aby zwiększyć ich wydajność, użyteczność, widoczność w wyszukiwarkach i dostępność dla użytkowników. Pozwalają również identyfikować problemy związane z szybkością ładowania i zgodnością z poszczególnymi przeglądarkami. Dzięki nim znajdziesz błędy związane ze strukturą witryny, jej wyglądem i dostosowaniem do urządzeń mobilnych. Umożliwiają wygodną i skuteczną pracę nad optymalizacją zawartości witryny – w tym nad aspektami, które mogą poprawić w UX i skuteczność sprzedażową e-commerce.

  • Google PageSpeed Insights

  • GTmetrix

  • Pingdom

  • Screaming Frog SEO Spider

  • Sitebulb

  • WebPageTest

 

Narzędzia szczególnie polecane przez FEB

Nasze ulubione narzędzia, którymi posługujemy się w codziennej pracy i które szczerze polecamy:

  • Ahrefs

  • Answer The Public

  • Google Analytics

  • Google Search Console

  • Hotjar

  • Majestic SEO

  • Screaming Frog

  • Senuto

  • Surfer SEO

Liczymy na to, że dzięki temu zestawieniu dowiedziałeś się więcej o narzędziach, którymi posługują się pozycjonerzy, ich przeznaczeniu i możliwościach, które oferują. Mamy nadzieję, że skutecznie wykorzystasz te nowe lub po prostu odświeżone wiadomości do pozycjonowania swojego sklepu internetowego.

Jeśli jednak nie masz czasu i ochoty na zagłębianie się w meandry algorytmów Google, a potrzebujesz pomocy w zakresie pozycjonowania zgłoś się do nas wypełniając brief!

 

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.