Sztuczna inteligencja w e-mail marketingu

PoradyMarketing AutomationAI
Dodano 20.09.2023

Data aktualizacji: 05.10.2023

AI wkroczyło na dobre do świata marketingu – także tego mailowego. Jakie możliwości oferują w tym momencie zaawansowane algorytmy? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w e-mail marketingu? Czytaj dalej, aby się tego dowiedzieć. 
 

Sztuczna inteligencja rozpowszechniła się na tyle, że wykorzystują ją już także systemy do e-mail marketingu oraz marketing automation. Sam e-mail marketing ​​wciąż uznawany jest za podstawowy kanał komunikacji w większości firm z uwagi na możliwość dostarczania spersonalizowanych komunikatów swoim odbiorcom. Rozwiązania wbudowane w narzędzia (oparte m.in. o ChatGPT od Open AI) dają nam wiele możliwości – nie tylko przy tworzeniu treści czy tematów wiadomości mailowych, ale także obrazów w nich zawartych. 

 

Jak sztuczna inteligencja zmienia e-mail marketing?

Czy zastanawiasz się, jakie są zalety sztucznej inteligencji w marketingu, że rynek aż tak bardzo się zmienił? Jeżeli chodzi o e-mail marketing, sztuczna inteligencja ma wpływ na wiele ciekawych aspektów. Warto zapoznać się z listą potencjalnych metod wykorzystania AI w swojej kampanii. 

 

Optymalizacja tematów e-maili dzięki sztucznej inteligencji

Brakuje Ci już pomysłów na angażujące tematy wiadomości, które zainteresują odbiorcę i sprawią, że otworzy Twojego maila? Twórz e-maile z pomocą AI! Sztuczna inteligencja wbudowana w narzędzia marketing automation, takie jak SalesManago czy Get Response, pomoże Ci stworzyć chwytliwy temat Twojej wiadomości. Serwisy mogą stworzyć jego treść za Ciebie na podstawie zawartości wiadomości lub na podstawie słów kluczowych, które podasz. Możesz użyć wygenerowanego przez AI tematu lub zainspirować się i nieco go zmodyfikować. 

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Błyskawiczne generowanie wartościowych treści przez AI

Tworzenie treści wiadomości bywa czasochłonne. Tu także z pomocą przychodzi nam sztuczna inteligencja

Wiesz, o czym ma być Twoja wiadomość? Wprowadź słowa kluczowe do kreatora, poczekaj kilka sekund i gotowe! Najlepiej jednak jeśli wygenerowaną treść potraktujesz jako bazę. Sztuczna inteligencja jeszcze nie do końca radzi sobie z tworzeniem tekstów, które będą spójne z Twoją marką i stylem komunikacji, więc mogą brzmieć one nieco sztucznie. 

Algorytm zajmie się najtrudniejszą częścią, czyli przygotowaniem treści w sposób czytelny i przystępny, a Ty natomiast możesz je nieco zredagować i dodać unikalne elementy czy wyrażenia, które charakteryzują Twoją markę.

Sztuczna inteligencja nie tylko może stworzyć ciągły tekst, ale także wybrać CTA, wypunktować argumenty czy zalety produktu. Co więcej – może także przepisać Twoją treść, aby była lepsza np. pod kątem sprzedażowym czy marketingowym. 

Sprawdź także artykuł: Tekst pisany przez robota - czy copywriting można zautomatyzować?

 

Generowanie obrazów z tekstu w wiadomości mailowej

AI, poza tworzeniem treści Twojej wiadomości, może zająć się również oprawą graficzną. Sztuczna inteligencja dobierze spójną kolorystykę, wybierze lub stworzy odpowiednią grafikę, a nawet zaprojektuje ikony. 

Niektóre narzędzia przygotują dla Ciebie wiadomość kompleksowo – oprócz tematu wygenerują cały szablon maila (wraz z treścią i grafikami) na podstawie danych, które podasz (jak np. słowa kluczowe, ton i styl wiadomości, preferowana kolorystyka, grupa docelowa). 

 

Czy AI to przyszłość e-mail marketingu?

Algorytmy sztucznej inteligencji nie tylko pomagają w generowaniu maili, ale także w analizie ogromnych ilości danych od użytkowników, co pozwala lepiej zrozumieć ich zachowania i preferencje. Te informacje mogą być wykorzystane do tworzenia trafniej spersonalizowanych komunikatów, a to zwiększa szanse na poprawę zaangażowania odbiorców i generowanie konwersji.

Dodatkowo AI pomaga zautomatyzować działania e-mail marketingowe m.in. poprzez dobór najlepszego czasu wysyłki wiadomości dla danego odbiorcy, co również poprawia efektywność komunikacji. 

SARE – dostawca rozwiązań do e-mail marketingu w swoim najnowszym raporcie z badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce podkreśla istotę roli sztucznej inteligencji w kształtowaniu przyszłości e-mail marketingu.

Zdaniem ekspertów, którzy udzielili swoich opinii w raporcie, AI może zrewolucjonizować świat e-mail marketingu dzięki możliwości tworzenia lepiej spersonalizowanych, skuteczniejszych i interaktywnych doświadczeń dla odbiorców.
 

Czy warto korzystać ze sztucznej inteligencji?

Właściciele biznesu mogą zastanawiać się, czy sztuczna inteligencja w marketingu jest bezpieczna. Tak, ale wtedy, gdy używa się jej rozważnie! Umiejętne wykorzystanie sztucznej inteligencji niesie za sobą sporo korzyści. Dzięki AI w kampanii e-mail możesz:

  • Zaoszczędzić czas - korzystanie z kreatora wiadomości znacznie przyspiesza proces twórczy. Nawet jeśli nie skorzystasz z rozwiązania podanego “na tacy”, z pewnością mniej czasu zajmie Ci zredagowanie treści, niż tworzenie ich od zera.
  • Poprawić kreatywność treści - AI wesprze Cię w tworzeniu tekstów nawet wtedy, kiedy to nie jest “Twój dzień” i kończą Ci się pomysły na nowe tematy maili czy hasła reklamowe. Dzięki różnorodnym i licznym sugestiom oferowanym przez sztuczną inteligencję masz możliwość odkrywania nowych sposobów przekazywania swoich komunikatów i wyróżniania się spośród konkurencyjnych kampanii. Być może któraś z sugestii AI Cię zainspiruje i powstanie z tego coś naprawdę dobrego!
  • Zwiększyć skuteczność działań e-mail marketingowych - dobrze dobrana treść, layout wiadomości czy chwytliwe CTA, na które być może sam byś nie wpadł (bądź zajęłoby Ci to znacznie więcej czasu), mogą podnieść wskaźniki Open Rate, Click Through Rate, a także skłonić większą liczbę użytkowników do podjęcia pożądanej akcji (kliknięcia CTA).
  • Zwiększyć sprzedaż - skuteczny e-mail marketing z pewnością przełoży się na Twoją sprzedaż, pomoże Ci pozyskać nowych klientów i zwiększy lojalność tych obecnych. 

 

Sztuczna inteligencja ma swoje zalety i zdecydowanie jest przydatna, jednak musisz pamiętać, aby wykorzystywać ją z głową. Nie traktuj tego, co wygeneruje dla Ciebie AI jako gotowy produkt – popatrz na to krytycznym okiem. Dokładnie przeczytaj, przeanalizuj i wprowadź zmiany. Wytwory sztucznej inteligencji to (na tę chwilę) baza pomysłów i inspiracji do profesjonalnych działań e-mail marketingowych. Te działania wciąż wymagają zaangażowania doświadczonej osoby, która będzie w stanie ocenić treści wygenerowane przez AI i wprowadzić odpowiednie zmiany. Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie e-mail marketingu, skontaktuj się z nami. Stwórz kampanię e-mail przy pomocy AI i specjalistów. Chętnie pomożemy!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.